• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    LORAIN: to je ředitelka - řeznický pes, teda... já byla na zápisu s oběma, ředitelka moc milá, smála se, že malý by tam šel raději než velká (ta se styděla), poměrně neobvyklé jméno (Brigita) nekomentovala ani hnutím obočí, zato když zahlédla datum narození, zajásala, že tu má někdo narozeniny na Mikuláše, probrali jsme pravděpodobnost přijetí a celkově jsem měla hodně dobrý pocit. (Nevzali ji teda, ale v zimě bude nová budova, tak uvidíme.)
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    QUANTI: Ono to nelze moc reprodukovat. Školky na pětce, které jsem navštívila, pro mě znamenaly celkem velký kulturní šok. Ve druhé z nich, (kam jsem kluky nakonec ani nepřihlásila) mi ředitelka bez pozdravu brala z ruky rodné listy se slovy "jeřišmarjá! to jsou jména!" Přitom děti ve stávající třídě byly rozhodně velmi multikulturní (soudím podle multibarevnosti) takže by s neobvyklými jmény mohla mít celkem dost zkušeností.
    Navíc, Maxů je teď tolik, že ten náš byl ve cvičení jeden čtyř. V plavání v jiné obci jeden ze tří. Jiné chlapecké jméno měl vždy jen jeho jednovaječný bratr. (samozřejmě je to určitě náhoda, i tak to ale svědčí o tom, že to rozhodně není na "ježišmarjá").
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    INANNA: Mám za to, že to státní školky nějak mezi sebou diskutují. Alespoň na pětce mi rovnou říkaly (ředitelky), ať napíšu pořadí preferencí, že se s tím nějak popasujou. A na včech přihláškách byla kolonka, kam že všude podáváme přihlášky.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    LORAIN: to je fakt boží no, to je školka jen zaopatřovací ústav, aby mohly matky do práce? Já myslela, že je to instituce pro předškolní vzdělávání a socializaci...
    INANNA
    INANNA --- ---
    Chci se zeptat, dávali jsme přihlášky do 3 školek. Oficiální výsledek mám jen z jedný, je to nejbližší a preferovaná školka. Překvapilo mne zdůvodnění, nepřijata z důvodu přijeti do jiné školky na Praze 4. Je to běžné? Mně to tak vykolejilo, že jsem se ani nezeptala, kolikátá byla pod čarou a jestli máme šanci, kdyby někdo odpadl.
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    Ve školce, kam jsem děti hlásila, výsledky nezveřejňují, ale oznamují osobně, aby tam rodiče museli přijít a rovnou vyplnit všechny papíry. Což nevím, zda není pro řadu rodičů zbytečné. Zvlášť, když dítě hlásí do více školek. Nicméně, při tomhle setkání z nich paní ředitelka taky páčí, jak moc tam ti nepřijatí chtějí/potřebují, a vytváří si další seznam s pořadím dle svého uváženi. Dokonce se vyjádřila, že tam není zvědavá na žádné "matky s malým dítětem na kočáře..."
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Tak třeba zavolat/napsat mail, aby věděla, že máte fakt zájem? U nás ve školce to tak funguje, že kdo z nepřijatejch se ozve, toho pak oslovují, když se uvolní místo. Ale asi to bude školka od školky. Každopádně držím palce, ať vám to vyjde :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA: když já chodím tak, že jen popadnu Tondu a mastím úplně na druhou stranu pro Alenku.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Tak se zkus ještě zajít zeptat ředitelky, jaká je šance. U nás si třeba ty známé děti víc hlídají.
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    mně taky bambina vzali, až když se děti rozprchly/odstěhovaly jinam
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA: ano, stejná.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Tak to by mohla mít slušnou šanci. A to je stejná školka, kde je i brácha?
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA: Čtvrtá pod čarou
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Zjisti si, kolikátá je pod čarou, třeba ji ještě doberou. U nás se to po výsledcích zápisu ještě usazuje, některé děti odpadnou, K2 nám nejdřív nevzali, a pak v červnu hlásili, že se jim uvolnilo místo a jestli ještě máme zájem. Teď to vypadá, že s M to bude podobně.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Tak jsem se konečně doplácala na poštu pro rozhodnutí, že Alenku nepřijali a docela mě to překvapilo - nejmladší přijaté dítě bylo naroyeno 31.7.2013 s 95 body a Alenka měla 97 bodů, to zas není takový rozdíl.
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    RYBKA: Děti ano, učitelky ne :-)
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    TAPINA: Tchýně tvrdí, že když tam nejsou rodiče, chovají se děti úplně jinak, zpravidla nesrovnatelně líp :-)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Já když vidím, co předvádí náš chlapeček doma a co začnou dělat, když se jich ve školkové šatně sejde víc těch nejlepších, tak se spíš divím, že je ty učitelky ještě nezabily.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    PISKOT: Asi bych to zkusila sledovat, jestli se to děje běžně, nejspíš na to zas narazíš, taky to mohl být ojedinělý exces. Sdělení dětí o tom, co se děje, ve školce beru s velkou rezervou, jednak jak píše QUANTI včera je cokoli, co už bylo, jednak se jim do reality ještě pořád pletou jejich vlastní hry a představy, něco jim člověk může i sám podsunout (aniž by chtěl) a oni to pak opakují. Spíš bych se možná poptala rodičů dětí z té třídy, jaká ta učitelka je. Pokud se k tělesným trestům uchyluje běžně, nejspíš se to bude vědět.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    PISKOT: jestli jde jen o to včera, tak pro moji skoro 3,5r dceru je "včera" úplně cokoliv v minulosti, klidně rok zpátky :)
    PISKOT
    PISKOT --- ---
    mam dotaz, jak tesit situaci,kterou jsem videla z dalky.
    V nasi skolce jsem byla svedkem, ze ucitelka pri nastupu deti k odpolednimu hrani na hristi dala 2 klukum na zadek, celkem na ne kricela (ze jim nedovoli motokary,ze neposlechlyli).
    Nevim co se stalo predtim, ze jim dala pres zadek (cca 3x kazdymu). Ted me stve,ze jsem nezakrocila a nesla ji zepta,jestli je to pro normalni prakrikovat fyzicky tresty (ucitelku neznam, uci jinou tridu a s detma jsem byla za branou v parku cca 100m daleko).
    -jestli takhle zpetne jit napr.za riditelkou a zeptat se na to (je mozne,ze syn pristi rok pujde do jine tridy a ze ona ho bude mit)
    + porad jsem o tom premyslela
    tak jsem se zeptala syna, jestli jeho ucitelky nekdy davaji na zadek a vypadlo z nej,ze jedem kluk dostal na zadek, kdyz synovi ublizoval a on sel rict ucitelce,ze mu to dela,ikdyz on mu rekl,ze se mu to nelibi a neprestal.a
    pak z nej vypadlo,ze p.ucitelka mu zakazala o tom mluvit...
    syn tvrdil,ze se to stalo vcera..tak jsem dneska zeptala a ten chlapecek je tyden+ nemocny a ani jindy ucitelka nezaznamenala xadny incident mezi nima...takze fakt nevim,co si mam o tom myslet,je mi jasny,ze si syn obcas pribarvuje a aby ho ucitelka nabadala,ze to nema rikat mi prijde,ze nemuze byt z jeho hlavy
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam