• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MONI: do sdružení rodičů jsem platila myslím 650 na pololetí.
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    Jo a u nás taky srpš a roční příspěvek 1500.
    XMARGE
    XMARGE --- ---
    MONI: srpš a je to 700 na pololetí (takže 1400 za rok)
    KATIA
    KATIA --- ---
    BONEMINA: ne a jsem ráda, že u nás nejsou žádné letáčky, nebo fakt minimálně.

    jinak na akce platíme 500kc/rok a občas poprosi o nějaký dobrovolný příspěvek na Mikuláše nebo tak...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MONI: tak soukromá je jasné; ve státní se smí vybírat školkovné jen ve výši poloviny variabilních nákladů (toaleťák a spol) předchozího školního roku nebo nějaká taková sranda, tak na ty výlety a tak není kde brát :-(
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    Btw. je normální, že ve školce jsou mezi letáčky různých dětských akcí i volební letáky jednoho kandidáta?
    MONI
    MONI --- ---
    TRISSIE: od nás v soukromé nic nechtěli, různé drobnosti co dostávaly byly placené asi ze školkovného, jen jsme dávali stovku na výlet na konci roku.
    TAPINA: , TORUVIEL: díky za odpovědi, uvidím kolik si řekne naše pražská školka, už se na to psychicky připravuju.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    MONI: 600/rok
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MONI: jo, litr na půl roku, na konci roku se vrací.
    platí se z toho výlety (hurá! žádné "a v pondělí přineste šedesát sedm korun v drobných na hromadnou vstupenku do hradu Točník"), autobusy na výlety, občerstvení při speciálních příležitostech (jako když šly děti na den dětí na zmrzlinu) a tak; na konci roku se vyúčtovává.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MONI: Máme, platíme 800 ročně.
    MONI
    MONI --- ---
    Máte ve školce nějaké sdružení nebo spolek rodičů v rámci kterého se vybírají příspěvky pro školku? A kolik platíte na rok? Zítra máme první třídní schůzky a toto je tam jako jeden bod programu.
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    VANUSHE: Souhlas s Katie,muj syn po nastupu taky resil obcas situace rukama. Prisli jsme na to,ze prevazne v situacich,kdy ho vytocilo,ze nekomuneco rika a on nereaguje. Takze jsme vysvetlovali situace,na nej se nikdy nezlobili,bo zpetne uz to nema efekt,to musi vytesit v danou situaci zrovna ten,kdo je jejim svedkem. Ale rozebrat situace i tak,jak si je dite pamatuje, i jemu dost pomuze. Jednou treba takhle zduchnul holcicku s poruchou srazlivosti krve a sel za to do kouta. Bo kdyby holcicce zacla tect krev,je prusvih. Doma jsme vysvetlili,ze holcicka je princezna a on rytir,co ji musi chranit. Od te doby byli nejlepsi kamosi a holcicku chranil i pred ostatnimi. Jindy jsem vysvetlila stejne jak ty,ze deti,co berou hracky z rukou,treba jeste neumi mluvit a rict si o ni. Prestal se zduchanim a zacal deti ucit,jak si rict prosim. Proste dite taky rado pochopi,proc k tem situacim vznika a jak jinak na ne muze reagovat. Takze reakce z meho pohledu a zkusenosti skvela. Vysvetlit si situaci,ale netrestat. Jen decku pomoci objasnit priciny...
    KATIA
    KATIA --- ---
    TAPINA: to vůbec nevadí, prostě dává názor na to, jak to mohlo být a co by se dalo dělat. nejde o nějaké soudy ani příkaz, jak to řešit.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KATIA: Jenže rodič je vždycky odkázaný na to, co mu o dané situaci povypráví a) tříleté dítě b) s odstupem několika hodin, takže vlastně řeší něco, o čem neví vůbec, ale vůbec nic. Spíš bych se omezila na teoretické mluvení o tom, jak je správné se zachovat v jakých situacích, ale neřešit tu jednu konkrétní, u které jsem nebyla.
    KATIA
    KATIA --- ---
    VANUSHE: mne to přijde takto ok. myslím si, že dětem pomůže slyšet názor rodiče (co to může znamenat, jak jinak to řešit) a že je to způsob, jak si postupně samo rozšíří a upraví repertoár chování. nejsem zastankyne toho nechat to bejt, lidskou smečku a její vztahy považuju za poněkud složitější než zvířecí a rodič podle mě má být jakýmsi průvodcem a dokázat třeba sdílet ten nadhled který dítě v daný moment nemá ...
    VANUSHE
    VANUSHE --- ---
    TAPINA: no já už se v tom právě nechtěla moc rejpat. tak jen cestou autem jsme si promluvili co a jak. v podstate presne viz nize, zadny rozmazavani.
    ve skolicce je prave proto, aby se naucil fungovat v kolektivu. jen teĎ, když spí, tak to ve mě hlodá, abych něco nepodcenila. on je na svůj věk (2r8m) docela velkej a lump to je taky.

    TAPINA
    TAPINA --- ---
    VANUSHE: Nech ho fungovat ve smečce samostatně, učitelky vědí kdy a jak zasáhnout a jak to řešit, doma nevyřešíš problém, který se odehrál někde jinde s někým jiným. Děti, a hlavně kluci, se občas nejen strkají, občas se servou jak koně a to k té socializaci prostě patří, umět se pohádat, umět se usmířit a být zase kámoši, umět nenechat si vše líbit. Pokud někdo není vyloženě cílený agresor nebo bezmocný otloukánek, nejlepší je nezasahovat :o)
    VANUSHE
    VANUSHE --- ---
    Dotaz na zkušené školkové matky:
    Fanda mi dneska ve školce předávali s tím, že asi 3x řešili nějaký problém se strkáním atd. Prý si to vyřešili a nemám se s tím už trápit. nicméně mi to nedalo, ptám se ho, proč strkal do kluka a prý mu bral hračky.
    jako ok, F je občas dost hrrr, ale od mala ho učíme (a on to dodržuje), že chce-li nějakou hračku od jiného, musí poprosit a ne ji brát z ruky. on to chápe, dodržuje a vyžaduje od ostatních. takže když mu někdo prostě veme hračku z ruky, tak má potřebu si hračku bránit a holt do kluka strčil.
    Jak tohle řešíte?

    já jsem se sním domlouvala, že školkové hračky jsou všech, že je jich tam dost a ať si zatím vezme jinou. že třeba kluk ještě neumí pořádně mluvit a neumí si o hračku říct a tak to řeší takhle. všechno odkýval, uvidíme v úterý.

    Dál jsme se domlouvali, že když mu někdo bude brát hračky opakovaně a nebude se mu to líbit, ať jde poprosit 'tetu' o pomoc.

    co ještě můžu udělat? nechci, aby někoho strkal a byl na děti ošklivej, ale zase nechci, aby se nechal obírat jen proto, aby se maminka nezlobila. díky moc
    SARGO
    SARGO --- ---
    Přišlo mi, že na předškoláky měli ve školce mnohem vyšší nároky, než pak reálně v první třídě - byla to příprava ve stylu "těžko na cvičišti, lehko na bojišti" :-D Prostě hodně strašení a jak se musí vydržet v klidu a sedět a chodit div ne v pozoru... a sama první třída pak piánko a žádný stres, a že by se přehánělo sezení v lavicích, to taky zrovna ne :-D
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    EDERA: ne všude ale holt mají Evu...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam