• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MONI: jo, litr na půl roku, na konci roku se vrací.
    platí se z toho výlety (hurá! žádné "a v pondělí přineste šedesát sedm korun v drobných na hromadnou vstupenku do hradu Točník"), autobusy na výlety, občerstvení při speciálních příležitostech (jako když šly děti na den dětí na zmrzlinu) a tak; na konci roku se vyúčtovává.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MONI: Máme, platíme 800 ročně.
    MONI
    MONI --- ---
    Máte ve školce nějaké sdružení nebo spolek rodičů v rámci kterého se vybírají příspěvky pro školku? A kolik platíte na rok? Zítra máme první třídní schůzky a toto je tam jako jeden bod programu.
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    VANUSHE: Souhlas s Katie,muj syn po nastupu taky resil obcas situace rukama. Prisli jsme na to,ze prevazne v situacich,kdy ho vytocilo,ze nekomuneco rika a on nereaguje. Takze jsme vysvetlovali situace,na nej se nikdy nezlobili,bo zpetne uz to nema efekt,to musi vytesit v danou situaci zrovna ten,kdo je jejim svedkem. Ale rozebrat situace i tak,jak si je dite pamatuje, i jemu dost pomuze. Jednou treba takhle zduchnul holcicku s poruchou srazlivosti krve a sel za to do kouta. Bo kdyby holcicce zacla tect krev,je prusvih. Doma jsme vysvetlili,ze holcicka je princezna a on rytir,co ji musi chranit. Od te doby byli nejlepsi kamosi a holcicku chranil i pred ostatnimi. Jindy jsem vysvetlila stejne jak ty,ze deti,co berou hracky z rukou,treba jeste neumi mluvit a rict si o ni. Prestal se zduchanim a zacal deti ucit,jak si rict prosim. Proste dite taky rado pochopi,proc k tem situacim vznika a jak jinak na ne muze reagovat. Takze reakce z meho pohledu a zkusenosti skvela. Vysvetlit si situaci,ale netrestat. Jen decku pomoci objasnit priciny...
    KATIA
    KATIA --- ---
    TAPINA: to vůbec nevadí, prostě dává názor na to, jak to mohlo být a co by se dalo dělat. nejde o nějaké soudy ani příkaz, jak to řešit.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KATIA: Jenže rodič je vždycky odkázaný na to, co mu o dané situaci povypráví a) tříleté dítě b) s odstupem několika hodin, takže vlastně řeší něco, o čem neví vůbec, ale vůbec nic. Spíš bych se omezila na teoretické mluvení o tom, jak je správné se zachovat v jakých situacích, ale neřešit tu jednu konkrétní, u které jsem nebyla.
    KATIA
    KATIA --- ---
    VANUSHE: mne to přijde takto ok. myslím si, že dětem pomůže slyšet názor rodiče (co to může znamenat, jak jinak to řešit) a že je to způsob, jak si postupně samo rozšíří a upraví repertoár chování. nejsem zastankyne toho nechat to bejt, lidskou smečku a její vztahy považuju za poněkud složitější než zvířecí a rodič podle mě má být jakýmsi průvodcem a dokázat třeba sdílet ten nadhled který dítě v daný moment nemá ...
    VANUSHE
    VANUSHE --- ---
    TAPINA: no já už se v tom právě nechtěla moc rejpat. tak jen cestou autem jsme si promluvili co a jak. v podstate presne viz nize, zadny rozmazavani.
    ve skolicce je prave proto, aby se naucil fungovat v kolektivu. jen teĎ, když spí, tak to ve mě hlodá, abych něco nepodcenila. on je na svůj věk (2r8m) docela velkej a lump to je taky.

    TAPINA
    TAPINA --- ---
    VANUSHE: Nech ho fungovat ve smečce samostatně, učitelky vědí kdy a jak zasáhnout a jak to řešit, doma nevyřešíš problém, který se odehrál někde jinde s někým jiným. Děti, a hlavně kluci, se občas nejen strkají, občas se servou jak koně a to k té socializaci prostě patří, umět se pohádat, umět se usmířit a být zase kámoši, umět nenechat si vše líbit. Pokud někdo není vyloženě cílený agresor nebo bezmocný otloukánek, nejlepší je nezasahovat :o)
    VANUSHE
    VANUSHE --- ---
    Dotaz na zkušené školkové matky:
    Fanda mi dneska ve školce předávali s tím, že asi 3x řešili nějaký problém se strkáním atd. Prý si to vyřešili a nemám se s tím už trápit. nicméně mi to nedalo, ptám se ho, proč strkal do kluka a prý mu bral hračky.
    jako ok, F je občas dost hrrr, ale od mala ho učíme (a on to dodržuje), že chce-li nějakou hračku od jiného, musí poprosit a ne ji brát z ruky. on to chápe, dodržuje a vyžaduje od ostatních. takže když mu někdo prostě veme hračku z ruky, tak má potřebu si hračku bránit a holt do kluka strčil.
    Jak tohle řešíte?

    já jsem se sním domlouvala, že školkové hračky jsou všech, že je jich tam dost a ať si zatím vezme jinou. že třeba kluk ještě neumí pořádně mluvit a neumí si o hračku říct a tak to řeší takhle. všechno odkýval, uvidíme v úterý.

    Dál jsme se domlouvali, že když mu někdo bude brát hračky opakovaně a nebude se mu to líbit, ať jde poprosit 'tetu' o pomoc.

    co ještě můžu udělat? nechci, aby někoho strkal a byl na děti ošklivej, ale zase nechci, aby se nechal obírat jen proto, aby se maminka nezlobila. díky moc
    SARGO
    SARGO --- ---
    Přišlo mi, že na předškoláky měli ve školce mnohem vyšší nároky, než pak reálně v první třídě - byla to příprava ve stylu "těžko na cvičišti, lehko na bojišti" :-D Prostě hodně strašení a jak se musí vydržet v klidu a sedět a chodit div ne v pozoru... a sama první třída pak piánko a žádný stres, a že by se přehánělo sezení v lavicích, to taky zrovna ne :-D
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    EDERA: ne všude ale holt mají Evu...
    ADD
    ADD --- ---
    U nás je placený kroužek Předškolák (dobrovolně povinný), penál mít nemusí, ale domácí úkoly dělat ano.
    EDERA
    EDERA --- ---
    IBERIA: Blondýna první rok školky chodila do smíšené třídy a tu předškolní přípravu prostě dělali všichni. I ona, ačkoliv jí byly v září čerstvě tři. Samozřejmě jen v rámci svých možností a schopností, ale dostala stejný papír jako velké děti. Rozhodně jí to neuškodilo.
    IBERIA
    IBERIA --- ---
    ANNAWA: to je mozne, u nas jsou smisene tridy, cili dopoledne nic.
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    Taky budeme mit domácí úkoly, vzdycky dostanou ve středu pracovní list a mame ho, pokud chceme, odnést vyplněny dalsi středu. My jsme obecně proti domácím úkolům, tak jsme si říkali, ze to ted ve skolce necháme na synovi, jestli to bude chtít dělat. Jo a penal mame mit taky
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ANNAWA: jednou týdně měli předškoláci společné sezení, kde vyplňovali nějaké pracovní listy, povídali si s učitelkou o nějakých základních věcech apod., prostě předškolní příprava v rámci posledního ročníku školky - já jsem měla za to, že je to ve školkách normální věc. Domácí úkoly teda nebyly žádné.
    GLOBALISTA
    GLOBALISTA --- ---
    MEDVED007: Však já s tebou souhlasím, ale nevěřím tomu, že disciplíně se děti naučí penálem a pracovními listy. Tím prvním komentem jsem chtěla říct, že ty učitelé na "vyšším stupni" vždycky počítali s tím, že ta situace je pro nás nová a podle toho k nám přistupovali. Pokud dítě má být neposlušné jeden až dva školní roky, pochybuji, že to jakákoli předškolní příprava zvrátí (spíš bych řekla, že je dítě nezralé a učitelky ve školce na to upozorní a navrhnou poradnu a tam odklad, a opět, věřím, že tohoto jsou schopny si všimnout i bez té předškolní přípravy).
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    GLOBALISTA: vlídně upozorní první týden, dva, možná měsíc, ale pochybuju, že by to tolerovala rok, dva.....to by měla ve třídě totálně anarchii a nenaučil by se nikdo nic + ona by měla nervy v kýblu...

    GLOBALISTA
    GLOBALISTA --- ---
    MEDVED007: Ale tal z předchozího jsem pochopila, že trénují pracovní listy, ne sezení v lavicích. Ale my jsme měli v první třídě hodnou panil učitelku, když se někdo zapomněl, tak vlídně upozornila :) Navíc předpokládám, že zrovna s tímhle rozdílem děcka počítají...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam