• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    TETHALKA
    TETHALKA --- ---
    NIENNA: Drak Koron mě dostal, je to výborný. Díky a posílám kamarádkám.
    ENDEE
    ENDEE --- ---
    NIENNA: Podobne i Meander dal volne ke stazeni omalovanky, jak Chrujda vyhani koronavirus :)

    https://www.meander.cz/user/documents/upload/MEANDER_Omalovánky_01032020.pdf
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    Tohle se mi moc líbí, tak sdílím... :-) A je to pro cca MŠ děti, tak i sem... :-)

    Jak zvítězit nad drakem Koronem – omalovánkový příběh | Omalovánky Kukando
    https://omalovanky-kukando.cz/drak-koron/
    S_V_E_T_Y_L_K_O
    S_V_E_T_Y_L_K_O --- ---
    PŘEPOSÍLÁM PROSBU O POMOC. KDO MŮŽE, AT POMŮŽE I MALIČKOU ČÁSTKOU. JE TO OPRAVDU NÁDHERNÉ, BEZPEČNÉ PROSTŘEDÍ PRO MALÉ DĚTI. (nejen pro ně). PROSÍM O PŘÍPADNÉ SDÍLENÍ. DĚKUJI

    Milí přátelé waldorfské pedagogiky a anthroposofie,

    obracíme se na vás s prosbou o pomoc. Jsme dětský klub MalýVelký strom stavící na principech waldorfské pedagogiky a působící v Praze již 5. rokem. Tak jako většina školek máme i my v současné době zavřeno. Tím, že nejsme registrované předškolní zařízení pod MŠMT, nedostáváme od státu žádné příspěvky. Výjimkou je pouze příspěvek od města na letní příměstské tábory. Otázkou je, zda vůbec letos nějaké příměstské tábory budou. Jinak jsme závislé na platbách od rodičů našich dětí a dále pak prostory pronajímáme, abychom si mohly vytvořit rezervu na letní měsíce, aby učitelky měly možnost si odpočinout a načerpat síly na další školní rok. Jsme tedy v současné době v situaci, že máme rezervu pouze na pokrytí nákladů jednoho měsíce, kterou budeme muset pravděpodobně použít již teď v dubnu na úhradu mezd, nájmu, elektřiny a dalších nezbytných služeb.
    Bez vaší pomoci jsme s největší pravděpodobností odkázány během měsíce naši činnost ukončit. S velkou vděčností příjmeme jakýkoli finanční příspěvek, díky němuž budeme moci v naší činnosti pokračovat a vytvářet tak ostrůvek radosti pro další děti v současném světě.
    Číslo účtu kam můžete příspěvky posílat: 1294949039/3030, variabilní symbol 32020.

    Srdečně vám děkujeme a vám i vašim blízkým přejeme krásné dny a zejména pevné zdraví.

    za MalýVelký strom
    Judita Slapničková
    S_V_E_T_Y_L_K_O
    S_V_E_T_Y_L_K_O --- ---
    Waldorfská škola — iVysílání — Česká televize
    https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/12663174670-waldorfska-skola/41923510022
    S_V_E_T_Y_L_K_O
    S_V_E_T_Y_L_K_O --- ---
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    SEVERINE: já ho v žádným případě neodsuzuju, doufám, že se jim to podaří nějak zvládnout. Mám to ostatně u syna v trochu lehčí formě, jako verbální/emoční agresi, a vzhledem k tomu, že si to jako dítě pamatuju sama od sebe ("ne, to mi nesmíš říkat, já si to řeknu sám" atd.), tak se mi s tím líp pracuje, ale i tak je to občas náročný...
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    QUANTI: o tom jsme se zrovna nedávno s mužem bavili - že pravě děti s něčím podobným bývají agresivnější, protože jsou naštvaní, že jim něco nejde - a už se to nabaluje. Začala jsem o tom číst skvělou knihu - https://www.databazeknih.cz/knihy/agrese-jako-sance-54623 - ale bohužel ji mlp chtěla dnes zpět a stojí se na ní dlouhá fronta. Neměl byste ji někdo k zapůjčení nebo odkoupení?
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    SEVERINE: ten kluk má nějaký neurovývojový problém, nezvládá řešit cokoli jinak než fyzickým konfliktem. Koncem měsíce snad už proběhne PPP, díky.
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    A ano, agresivní děti byly, jsou a budou. Je otázka, jestli se časem obrušují jejich ostré hrany, nebo je to pořád stejné - pak je asistent vážně na místě (v některých případech doplněný rodinnou terapií).
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    QUANTI: pokud jsou rodiče ochotni uznat, že se něco děje, a zajdou do PPP, třeba tam dostanou papír na asistenta - a ten to do jisté míry řeší (má čas těm situacím předcházet). dej si schůzku s vedením a optej se - co mohou udělat a dokdy. a sděl jim, jaká jsou tvoje řešení - včetně asi i toho, že odcházíte vy.
    KATIA
    KATIA --- ---
    QUANTI: rodiče se k tomu staví jak? imho základ je vyšetření v ped psy, návrh z jejich strany na opatření.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    u syna ve školce je problémový, agresivní chlapeček (předškolák, takže s povinnou docházkou). Synovi (4,5) pořád ubližuje, vedení uznává problémy, ale reálně nevidíme žádný progres. Dá se to nějak systémově řešit?
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    ZEMINO: nejmladší to chápe, ale rozhodla se, že tuhle výchovnou/popoháněcí metodu prostě vyignoruje.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    U nás na počítání fungoval starší snad do 7-8let... mladší vůbec nechápe, proč počítám :-)
    S_V_E_T_Y_L_K_O
    S_V_E_T_Y_L_K_O --- ---
    TRISSIE: já s rodiči neměla problém, všichni věděli, že dojizdim do Prahy a chodili v čas. Když se zpozdili, sami se případně nabídli a odvezli mě na vlak. Nevím proč se to u ní přesně dělo. Přesto, že tam byla doporučení mnoha postupů, tak to nefungovalo. I tvůj zmíněný. Myslím však, že to nebylo úplně jen o té učitelce, ale o samotných rodicich, kteří se znali s učitelkou, byli to sousedi a trošku toho zneužívali. Týkalo se to asi tří maminek, které jen u ní chodili pozdě. Opakovane. Dodnes je mi to záhadou. Myslím, že to pak dělala tak, že si děti vodila domů a ten čas si nechala zaplatit jako hlídání, vše po domluvě s rodiči samozřejmě.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MEDVED007: Ano, moje první dítě by se začalo v hysteráku zmítat po zemi a ječet, že to nestihne, aniž by byť jenom sáhlo na oblečení.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    SEVERINE: u nás se taky počítalo, ale reakce dítěte nebyla radostná....obvykle jak jsem řekla jedna, tak dítě zaječelo nepočítej NEPOČÍTEJ NE PO ČÍ TEJ a fláklo sebou v hysterii na zem :-))) to jen do vzorku
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    SEVERINE: já tím počítáním byla v naší školce proslulá, jednou dokonce se ke mně přitočila jedna maminka, že prej "to jste vy! manžel říkal, že vyzvedával a jedna paní počítala a ty děti se oblíkly!" :-)
    jak kdyby ke slávě nestačilo, že jsem tam vodila jednovaječný dvojčata :-)
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    TRISSIE: hm, zní to banálně, jako kdyby toto období už někdy proběhlo (ale mohlo ty být s jiným dítětem . mám pocit, že to bude spíš big fuck up), každopádně vyzkouším a poreferuju, děkan.
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    KATIA: Taktéž to bývalo u nás. Děti zavčas uklidily hry a hračky, pokud si pak ještě s něčím hrály, byla to jedna hra, která se dala uklidit velmi rychle. Směrem k zavírání školky se směrovaly do šatny, kde se oblékly a přezuly, a pokud učitelka spěchala, čekala s nimi už venku.
    S_V_E_T_Y_L_K_O
    S_V_E_T_Y_L_K_O --- ---
    TAPINA: ono instituce myšleno v tomto případě jako soukromá, státní, rejstrikova a nerejstrikova školka :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam