• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    JAKI
    JAKI --- ---
    W_NOICE78: jo určitě si počkám sice už se letos neprojedu, ale cena by mohla bejt lepší a nic mě netlačí ke koupi. Koukal jsem, že ten max má i o 2 litry větší nádrž, ale zas bude s větším výkonem i krapet větší spotřeba né? Náhodou nevíš kde by se dal ten max půjčit třebas na víkend na zkoušku. Jinak stání na špičkách jsem měl i na majesty a ani to takovej opruz nebyl.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JAKI: asi nejvetsi vyhoda je ve velikosti kol v predu 15' a vzadu 14' oproti 12' na majesty, kotoucova brzda i v zadu, sportovnejsi podvozek, vetsi vykon a hodne ulozneho mista. Rovna podlaha je dobra na nakupy, ale zatim jsem vse odvezl pod sedackou. Jedina nevyhoda je ze max ma vpredu dost siroky sedak a kdo ma kratsi nohy tak musi stat na spickach. Treba Gilerra Nexus ma sedak uzsi. Xmaxe bych vybiral od r.v. 2010 a po sezone, kdy jsou ceny nizsi.
    JAKI
    JAKI --- ---
    W_NOICE78: Díky za tip juknu na to. Jen na okraj v čem je ten xmax lepší? Velikostně to bude asi podobný takže se s manželkou na to složíme úplně v klídku jen co na první pohled vidim na majesty mě bavilo že to má hrozně místa na nohy a člověk může ject s nataženejma nohama tohle mi přijde že to bude takovej záchodovej posez né? Ale co musim teda uznat tak na první pohled vypadá líp :-).
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JAKI: Jestli neresis velikost tak za podobnou cenu mas xmaxe, imo ve vsem lepsi a ma taky misto na 2 integralky.
    JAKI
    JAKI --- ---
    Ahoj lidi. Letos jsem si na dovče půjčil yamahu majesty 125 a nějak mne to chytlo a chtěl bych jí pořídit. Rozpočet mám tak 35.000,- s tim, že pokud bude dobrej stav + kufr tak těch 40.000,- dám. Jakej model by jste volili ten nejstarší nebo už ten novější s těma většíma světlama? Co jsem zatím hledal po netu tak jsem našel, že třebas do starý se vejdou 2 helmy pod sedlo zatímco u tý novější už jen jedna. Jsou ještě nějaké velké rozdíly a důvody proč volit tu či tu (úplně nová má třebas jen 7,5l nádrž což je opruz) a popřípadě kde bych našel víc info o tomhle skůtru. Všem moc díky za odpověď
    EKIM
    EKIM --- ---
    VICA: s reklamací nevim, pokud byla např.zakázka ,,oprva startovacího mechanizmu,, rád bych se zeptal zdaly jste kontrolovaly volnoběžku? Jako součát opravy. Pokud ti vymění startér a původní chybu přehlídly. To bych měl takový malý nepěkný dotaz. Pokud ovšem byla zakázka ,,kontrola vriátoru,, nespojoval bych to s rozbytou volnoběžkou. Nebo zakázka zněla ,,odstranit skřípavý zvuk,, pokud byl volnoběžky, kterou neopravily protože si myslely že to leze z variátoru, sežral bych je zaživa :))
    VICA
    VICA --- ---
    EKIM: : Ok, chápu, díky za info. Jak tedy poznám, že tj problém volnoběžky, dokážu detekovat po otevření ? Například, že se chová na obě strany stejně ? Což by neměla.

    Dále ještě pro info, necelé dva měsíce zpět, jsem to měl v autorizovaném servise Honda na opravu a měnili mi díly ve variátoru: těsnění víka,duct assy., belt cover, seal, belt cover duct, unašeč a řemen hnací.

    Tak teď nevím, jestli to mám řešit jako reklamaci??

    Díky,

    V
    EKIM
    EKIM --- ---
    VICA: To je jednoduchý, volnoběžka tartéru je na klice za variátorem nebo z druhé strany u rotoru, navazuje na startér. No a volnoběžka zaručí záber na jednu stranu a na druhou se protáčí. Má vlastně podobnou schopnost jako náboj u zadního kola na kole. No a když se kousne, tak po nastartování se síla motoru přenáší zpět na tartér(protože volnoběžka nevolnoběží), který má třebas při startu 3000ot/min, a tímto způsobem se roztočí třebas na 13000ot/min. takže pokud je startér kvalitní, vydrží ti tak cestu do sámošky za barákem. Jednoduše řečeno pokud ti odejde volnoběžka, startér odchází s ní do křemíkovýho.
    VICA
    VICA --- ---
    EKIM: Na mě příliš odborný dotaz, startér jsem se naučil dostat tam a zpět - toť má první motozručnost. Zkus se zeptat více polopatě, nevím co je volnoběžka.

    Díky
    EKIM
    EKIM --- ---
    VICA: jak je na tom volnoběžka tartéru?
    VICA
    VICA --- ---
    Hoi,

    Má série problémů ze startérem pokračuje.

    V souhrnu: nechal jsem si spravit původní - spravili, vydržel necelý týden a opět přestal šlapat, v servisu mi vrátili kačky, že už jej spravovat nebudou - koupil jsem si tedy jiný použitý, vydržel dva dny a opět nestartuje.

    Může být problém v něčem jiném, že startéry takto odcházejí, nebo mám pouze smůlu na startéry ?

    Díky,

    V
    SPYYDY
    SPYYDY --- ---
    ODBORNIK: Já za to taky kdysi platil kolem 2k.. Tzn. asi je to běžný, ale každopádně zbytečný, výměnu oleje zvládne i lama jako já za deset minut, stejně jako např. výměnu vzduchovýho filtru..
    MARTYNI
    MARTYNI --- ---
    coze, olej a filtr s praci za 2500, resp za 1500? vzdyt material vyjde na max 500, takze pokud je zbytek castky za praci spojenou jen s vymenou oleje, myslim, ze vas nekdo pekne natahnul ;)
    JOSKA_CZ
    JOSKA_CZ --- ---
    ODBORNIK: první sevis Honda SH125i po 1000 jsem platil litr oleje + práci, tuším že něco přes 1500 Kč.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ODBORNIK: Filtr Piaggio stojí tuším něco kolem tří stovek, oleje se tam vejde litr a nevim jak je to se servisem po prvních 1 000 km, ale jinak se podle mě mění tak po 3 000 km.
    ODBORNIK
    ODBORNIK --- ---
    Ahoj, dnes jsem byl na první servisní prohlídce v Moto Luky s Piaggio Fly 125 po najetých 1 000 km a za olej + filtr jsem vypláznul 2 500 Kč (pouze za materiál, práce je prý zdarma). Nedostal jsem ani fakturu, takže mi to celkem vrtá hlavou...
    FERRENC
    FERRENC --- ---
    Zdravím, prosím o radu: Chtěl bych nějaký retro skútr, nejvíce se mi líbí http://www.tipmoto.com/motorky/vespa/285045-et4-125-2000-leader-kremova.html

    Tento prodejce to evidentně bere z Německa, tak se chci zeptat, jestli máte nějaké zkušenosti z koupí v zahraničí . jestli se to vyplatí a ideálně kde koupit, nebo ty rizika a překážky za to nestojí. Díky moc!
    EKIM
    EKIM --- ---
    VICA: ...můžeš vyndat startér, a mrknout se jestli se ti nekousla volnoběžka startéru, kterou bys tímžto asi také musel opravit ale to samozdřejmě zjitíš až vymontuješ startér... který prověříš, pokud je nakaši...jediný rozdíl by byl tedy v tom že bys navíc potřeboval novou volnoběžku(repase?), možná víko od klikovky, možná nový těnění... ale třeba to je startér.

    Tak jestli někdo máte něco pojízdnýho, nebo uplně na opravu, pojištění mám na 125cca. Dokonce tu kopem hrob elektrokolama. Já to vidim, na elektromotokolku, celopéro, baterka do kamionu, elktromotor, nabíječka, trocha té práce aby si to sedlo. Sice benzín šel dolu, ale kdybych chtěl smrdět a bejt hlučnej. Tak chodim čato do zoo, nebo do hospy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam