• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    VICA
    VICA --- ---
    EKIM: Ještě tedy poslední dotaz, má smysl pro mne rozebírat volnoběžku, bude-li kouslá jak píšeš, je reálné ji opravit, či rozchodit bez náhradních dílů ?

    Díky
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JAKI: kdybych mel havarijko tak bych ti ho na vikend pujcil :)
    Zkus http://www.ymoto.cz . Spotrebu mam 3l a to ho nesetrim :)
    Yamaha X-Max 125 Sport | Motorkáři.cz
    http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/yamaha/yamaha-x-max-125-sport-22072.html#
    nohy muzes mit v teto poloze http://img.motorkari.cz/...y/2012-07/22072/20120718124112-IMG_9810_JPG_resize_470x313__type_jpg_.JPG
    JAKI
    JAKI --- ---
    W_NOICE78: jo určitě si počkám sice už se letos neprojedu, ale cena by mohla bejt lepší a nic mě netlačí ke koupi. Koukal jsem, že ten max má i o 2 litry větší nádrž, ale zas bude s větším výkonem i krapet větší spotřeba né? Náhodou nevíš kde by se dal ten max půjčit třebas na víkend na zkoušku. Jinak stání na špičkách jsem měl i na majesty a ani to takovej opruz nebyl.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JAKI: asi nejvetsi vyhoda je ve velikosti kol v predu 15' a vzadu 14' oproti 12' na majesty, kotoucova brzda i v zadu, sportovnejsi podvozek, vetsi vykon a hodne ulozneho mista. Rovna podlaha je dobra na nakupy, ale zatim jsem vse odvezl pod sedackou. Jedina nevyhoda je ze max ma vpredu dost siroky sedak a kdo ma kratsi nohy tak musi stat na spickach. Treba Gilerra Nexus ma sedak uzsi. Xmaxe bych vybiral od r.v. 2010 a po sezone, kdy jsou ceny nizsi.
    JAKI
    JAKI --- ---
    W_NOICE78: Díky za tip juknu na to. Jen na okraj v čem je ten xmax lepší? Velikostně to bude asi podobný takže se s manželkou na to složíme úplně v klídku jen co na první pohled vidim na majesty mě bavilo že to má hrozně místa na nohy a člověk může ject s nataženejma nohama tohle mi přijde že to bude takovej záchodovej posez né? Ale co musim teda uznat tak na první pohled vypadá líp :-).
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JAKI: Jestli neresis velikost tak za podobnou cenu mas xmaxe, imo ve vsem lepsi a ma taky misto na 2 integralky.
    JAKI
    JAKI --- ---
    Ahoj lidi. Letos jsem si na dovče půjčil yamahu majesty 125 a nějak mne to chytlo a chtěl bych jí pořídit. Rozpočet mám tak 35.000,- s tim, že pokud bude dobrej stav + kufr tak těch 40.000,- dám. Jakej model by jste volili ten nejstarší nebo už ten novější s těma většíma světlama? Co jsem zatím hledal po netu tak jsem našel, že třebas do starý se vejdou 2 helmy pod sedlo zatímco u tý novější už jen jedna. Jsou ještě nějaké velké rozdíly a důvody proč volit tu či tu (úplně nová má třebas jen 7,5l nádrž což je opruz) a popřípadě kde bych našel víc info o tomhle skůtru. Všem moc díky za odpověď
    EKIM
    EKIM --- ---
    VICA: s reklamací nevim, pokud byla např.zakázka ,,oprva startovacího mechanizmu,, rád bych se zeptal zdaly jste kontrolovaly volnoběžku? Jako součát opravy. Pokud ti vymění startér a původní chybu přehlídly. To bych měl takový malý nepěkný dotaz. Pokud ovšem byla zakázka ,,kontrola vriátoru,, nespojoval bych to s rozbytou volnoběžkou. Nebo zakázka zněla ,,odstranit skřípavý zvuk,, pokud byl volnoběžky, kterou neopravily protože si myslely že to leze z variátoru, sežral bych je zaživa :))
    VICA
    VICA --- ---
    EKIM: : Ok, chápu, díky za info. Jak tedy poznám, že tj problém volnoběžky, dokážu detekovat po otevření ? Například, že se chová na obě strany stejně ? Což by neměla.

    Dále ještě pro info, necelé dva měsíce zpět, jsem to měl v autorizovaném servise Honda na opravu a měnili mi díly ve variátoru: těsnění víka,duct assy., belt cover, seal, belt cover duct, unašeč a řemen hnací.

    Tak teď nevím, jestli to mám řešit jako reklamaci??

    Díky,

    V
    EKIM
    EKIM --- ---
    VICA: To je jednoduchý, volnoběžka tartéru je na klice za variátorem nebo z druhé strany u rotoru, navazuje na startér. No a volnoběžka zaručí záber na jednu stranu a na druhou se protáčí. Má vlastně podobnou schopnost jako náboj u zadního kola na kole. No a když se kousne, tak po nastartování se síla motoru přenáší zpět na tartér(protože volnoběžka nevolnoběží), který má třebas při startu 3000ot/min, a tímto způsobem se roztočí třebas na 13000ot/min. takže pokud je startér kvalitní, vydrží ti tak cestu do sámošky za barákem. Jednoduše řečeno pokud ti odejde volnoběžka, startér odchází s ní do křemíkovýho.
    VICA
    VICA --- ---
    EKIM: Na mě příliš odborný dotaz, startér jsem se naučil dostat tam a zpět - toť má první motozručnost. Zkus se zeptat více polopatě, nevím co je volnoběžka.

    Díky
    EKIM
    EKIM --- ---
    VICA: jak je na tom volnoběžka tartéru?
    VICA
    VICA --- ---
    Hoi,

    Má série problémů ze startérem pokračuje.

    V souhrnu: nechal jsem si spravit původní - spravili, vydržel necelý týden a opět přestal šlapat, v servisu mi vrátili kačky, že už jej spravovat nebudou - koupil jsem si tedy jiný použitý, vydržel dva dny a opět nestartuje.

    Může být problém v něčem jiném, že startéry takto odcházejí, nebo mám pouze smůlu na startéry ?

    Díky,

    V
    SPYYDY
    SPYYDY --- ---
    ODBORNIK: Já za to taky kdysi platil kolem 2k.. Tzn. asi je to běžný, ale každopádně zbytečný, výměnu oleje zvládne i lama jako já za deset minut, stejně jako např. výměnu vzduchovýho filtru..
    MARTYNI
    MARTYNI --- ---
    coze, olej a filtr s praci za 2500, resp za 1500? vzdyt material vyjde na max 500, takze pokud je zbytek castky za praci spojenou jen s vymenou oleje, myslim, ze vas nekdo pekne natahnul ;)
    JOSKA_CZ
    JOSKA_CZ --- ---
    ODBORNIK: první sevis Honda SH125i po 1000 jsem platil litr oleje + práci, tuším že něco přes 1500 Kč.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ODBORNIK: Filtr Piaggio stojí tuším něco kolem tří stovek, oleje se tam vejde litr a nevim jak je to se servisem po prvních 1 000 km, ale jinak se podle mě mění tak po 3 000 km.
    ODBORNIK
    ODBORNIK --- ---
    Ahoj, dnes jsem byl na první servisní prohlídce v Moto Luky s Piaggio Fly 125 po najetých 1 000 km a za olej + filtr jsem vypláznul 2 500 Kč (pouze za materiál, práce je prý zdarma). Nedostal jsem ani fakturu, takže mi to celkem vrtá hlavou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam