• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    NIKDAS: ten šroub je "idle screw"

    a i na mé Hondě je dobře přístupný, což je příjemné překvapení.. tak uvidíme, co to udělá.. i když ono to bude chtít i vyčistit.. a taky nový molitan do vzduchového filtru jsem objednal..
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Vespa S50 2T
    Rok 2012
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: Taky jsem se o to zajímal, a zjistil jsem, že v podstatě jde motorku, resp. skútr uchladit pasivním chladičem, ale třeba při popojíždění v koloně hrozí, že se uvaří (něco jako žralok musí furt plavat, jinak se udusí) Samozřejmě, že s rostoucím výkonem, je složitější motor uchladit pouze pomocí pasivu.

    Zase s vodním chladičem jsou jiný problémy, spousta částí, nutná údržba musíš měnit těsnění, kapalinu atd. Takže záleží na výrobci, jakou cestou se vydá a na zákazníkovi, jakým způsobem chce stroj využívat.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    8BB76E1: Tohle chcípání se mi stává taky (vždycky ale zatím šlo nastartovat tlačítkem i na xtý pokus), ale nijak jsem to neřešil, někde jsem četl, že se běžně 2t startuje s plynem.

    NTR23: Nevíš jak se ten šroub jmenuje anglicky? Nebo německy/francouzsky? Našel jsem návod (což je docela zázrak, vzhledem k tomu, že je to dvacet let starej stroj Derbi Predátor) tak bych s tím zkusil potočit.

    NTR23: Krásnej stroj, co to je za typ?

    NIKDAS: K tomuhle mám update (od uvaření jsem nejezdil, což bylo cca 2 měsíce zpět, ptže nebyl čas to řešit)
    Včera jsem se ho pokusil nakopnout, dalo to dost zabrat, asi jako po zimě. Projel, asi 10km, aby se zahřál (Bylo 5°C, takže trvalo, než se to projevilo, když bylo venku 30°C, projevilo se to téměř hned) a natočil video.
    Je tam vidět, jak po zastavení je teplota nízko, a po chvíli volnoběhu začne docela rychle stoupat (někdy nestoupne vůbec, někdy až do ruda) a po přidání plynu klesne, pak jí zase trvá, než začne stoupat. Nevím co by se stalo, kdybych plyn nepřidal, možná by se zase uvařil.
    Myslíš, že je to tím termostatem [ MCFLY @ Skútr...aneb seru na auta na zacpy a parkuju kde chci+jsem tam vcas... ] ?

    Derbi predator overheating
    http://www.youtube.com/watch?v=TYxHxYYq41c
    NTR23
    NTR23 --- ---
    QNEDLEEQ: Tak funkce chladiče je jasná. Chápu u auta, ale proč některý skůtr nemá a jiný mít musí mi někde do hlavy
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    mám problém s baterkou na mojí 50ccm Vespě: dal jsem dobíjet baterku superchytrou švédskou nabíječkou, nehlásí žádný problém, po změření voltmetrem je na baterce 12.9V. Po pár dnech a roztočení motoru el. startérem začne blikat displej a musím nakopávat.
    Je v háji baterka, nebo alternátor? květen až září jsem jezdil prakticky každý den do práce, takže bych čekal, že baterka bude ok.
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    NTR23: tak já budu doufat, že ho mám taky někde lehko dostupný.. ^_^

    mám tohle: https://dvako.com.ua/skutery/bu/honda/honda-dio-cesta a když jsem řešil netěsnost čidla oleje, tak to bylo asi na hodinu a půl.. návod k tomu sice mám, ale bohužel ne anglicky..
    NTR23
    NTR23 --- ---
    8BB76E1: Vím kde ho mám na svém. Dá se točit prsty.
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    NTR23: ok.. zkusím. (až ho najdu.. ^_^)

    nevím jestli se mi to jenom nezdá, ale přijde mi, že jak se to nastartuje kickstartem, tak ten zvuk je trochu jiný..
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Jinak letošní počasí,:nepamatuji, ze bych jezdil v půlce listopadu prakticky každý den.


    NTR23
    NTR23 --- ---
    8BB76E1: Co šroub nastavení směsi volnobehu? Dost to ovlivňuje roční doba, atmosférický tlak. Má se to ladit i několikrát ročně. Zkus pohotovost aby po nastartování byly větší otáčky a nezdechlo to
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    taky bych měl dotaz ke dvoutaktu:

    často se mi stane, že krátce po nastartování motor zhasne, pokud ve správný okamžik nepřidám trochu plyn. následně už nenastartuju tlačítkem, a musím použít kickstart..

    že podruhé nejde nastartovat tlačítkem by mohlo být špatnou baterií? co se týče motoru, zatím jsem jen zjistil, že byla volná svíčka, ale tím to zjevně nebylo. (vím že nemá být moc utažená, ale tohle bylo tak že jsem cca půl otáčky otočil rukou)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NTR23: Počkat, proč má vlastně 2T chladič?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Zlatej dvoutakt bez chladiče.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: von to je dvoutakt, to jsem nezminil? Dpc, sry :D
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Zlatej dvoutakt
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MCFLY: On ten skůtr není můj, dlouho nejezdil, takže pak nešel nastartovat. Po docela dlouhém snažení se to vlastníkovi povedlo (prý ho měli rozebraný), tak mi ho svěřil ať jezdím. Asi po dvou měsících ježdění začal vařit, takže termostat asi bude mrtvej (když se mi ho podaří dostat ven, poznám jestli je zarostlej, nebo mrtvej?).

    Jinak celou dobu tam prej majtel lil destilku, takže jsem v tom pokračoval. Pokud se mi to podaří zprovoznit, tak vyměním za chladící kapalinu
    MCFLY
    MCFLY --- ---
    NIKDAS: nemáš tam mít destilku, máš tam mít coolant do chladičů... Jako v autě.. Pokud Ti to vaří máš v háji nebo zarostlej termostat..

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MCFLY: a není pak problém ten anifreeze dostat ven, když tam mám mít destilku?


    Jinak s chladičem mám teď problém, po cca 15km jízdy jsem zastavil na stopce a uviděl hustý bílý dým, vypnul motor a zjistil, že destilka vybublala dolívacím špuntem ven na výfuk a vypařila se.
    Došel jsem na benzínku (cca 30min), koupil destilku, dolil, po ujetí pár metrů hned vystřelila ručička ukazatele teploty do červených s tím, že když přidám plyn, ručička klesne cca do půlky, jakmile není skůtr pod plynem, zase vystřelí do červených.
    I po odstavení na pár dnů se po nastartování okamžitě přesune do ruda. S tím, že někdy vybublá, aniž by voda v nádržce byla horká.

    Napadá mě, že by nějaká usazenina brání kapalině aby se dostala do chladiče? Nebo mohlo odejít čerpadlo?
    MCFLY
    MCFLY --- ---
    JAVESEU: vyndat baterku, mít antifreeze v chladiči..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam