• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    JIMMYJAMES
    JIMMYJAMES --- ---
    JAVESEU: U plynu jsem to měl pootočit ještě o pár stupňů dozadu, pak by to vypadalo obdobně jako na levé straně. Nicméně i tak mi ty kabely nepřijdou nějak rušivé.

    JIMMYJAMES
    JIMMYJAMES --- ---
    SAMOUT: To řeší kvalitní rukavice, teplo z gripů ti rozvedou. A hodně pomáhají ty štíty na řidítkách.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    SAMOUT: Tak on má ještě ty "obfuky" + předpokládám nějaké rukavice. Za mě to není špatný, ale nelíbí se mi ta kabeláž, hlavně u plynu ale to je můj problém, ne funkční. Jako chtělo by to zkusit, ale já odmítám cokoliv na skútru montovat, když pak prší nebo je pod nulou a já raději po dvou pádech v roce 2020, raději nevyjedu. :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    JIMMYJAMES: Na to jsem taky koukal, nicmene hlavni nevyhoda je, ze to vubec nijak neresi muj problem, neb zima je mi na hrberni strane prstu.
    JIMMYJAMES
    JIMMYJAMES --- ---
    O víkendu jsem si na NMAXe nainstaloval vyhřívané gripy Daytona [1] a zatím spokojenost. :)

    Instalace těch gripů je trochu komplikovanější, ale pořád zvládnutelná. Z plynového tubusu, na kterém je navlečený pravý grip, jsem musel ořezat polovinu protiskluzových výstupků, abych na to ten nový grip dostal. Originální levý grip byl na trubce řidítek přilepený, takže jsem ho musel rozříznout (pravý šel sundat nedestruktivně). Nový měl pro změnu vůli, což jsem vyřešil teflonovou páskou na krby.
    Napájení jsem napojil na relátko, které už jsem tam předtím přidával pro USB zásuvku.

    [1]: https://www.abmoto.cz/vyhrivane-gripy-rukojeti/daytona-5-vyhrivane-gripy-rukojeti/

    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PAN_MYVAL: Takze je to nepouzitelny, s ksiltem manipuluju 2x na kazdy cerveny (nahoru a zas dolu kvuli mlzeni). A pak pri rozhjizdeni, kdyz si dam ksilt zas dolu, se jeste crcat s nandavanim levy ruky do pytle, to bys si taky moh seredne natlouct.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    SAMOUT: jezdím s tím v zimě. Zdržení naprosto minimální. Skutečný zádrhel je naopak v tom, když vyndáš ruku třeba kvůli nastavení helmy a pak ji tam strkáš nazpět - to je určité zdržení.

    A překvapivě to není tak dokonalá ochrana proti mrazu, jak se zdá. Sice odstaví tak 95% větru, ale v letních rukavicích v tom pařáty stejně sviňsky prochladnou.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    SAMOUT: Pravda, zatím stačí když přilbou pofukuje.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    JAVESEU: Objednal jsem si v zari pinlock, a snad ho pristi tyden konecne budu mit :-). Ono shanet pinlock na uz nevyrabenou prilbu je ponekud problem. Nicmene letos jsem jeste s mlzeni. problem nemel, nebyla tak blba kombinace teploty a vlhkosti.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    SAMOUT: Vídám to hodně, takže to asi funguje. Ale nelíbí se mi to. Koupil jsem si pořádné zimní rukavice + merino vložky.
    Ty mi spíš řekni jak jsi vyřešil to zamlžování vizoru? Dík :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Mladezi, mate nekdo zusenost s necim takovym? Jak rychle se z toho, v pripade krizovky, daj vytahnut ruce?
    Návleky na ruce Super Muffs textilní, OXFORD (pár) | Motovsem.cz
    https://www.motovsem.cz/navleky-na-ruce-super-muffs-textilni-oxford-par-p337333/#gallery
    LUKASM
    LUKASM --- ---
    PAN_MYVAL: Njn skútr by musel mít zabudovaný nějaký přístupový modul a GPS jako mají půjčování auta a asi by to vyšlo podstatně dráž, ale dal by se dohledat, můj skútr stojí na ulici už asi 7 let a zatím na něj nikdo chuť nedostal(sh125), je pravda že tam ta vstupní investice bude prostě vyšší.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    LUKASM: IMO kvůli krádežovzdornosti a digitálnosti.

    E-skútr je celý řízený mikrokontrolerem s nějakým embedded RTOS. Ten řídí motor, ten řeší všechny funkce, ten řeší odemykání a napojení na smartphone, prostě všechno. Ten počítač je nejdůležitější a možná jedna z nejdražších částí toho skútru a bez toho si člověk ani neškrtne. Může to vymontovat, ale v tom případě mu zbude elektromotor a šmejdská levná malá baterka.

    De facto je elektroskútr primárně počítač na kolečkách s baterkou a elektromotorem.

    Kdežto skutečný skútr není primárně software, ale primárně mechanika - motor, převodovka a variátor. A pokud by jej někdo ukradl a vymontoval ŘJ, tak se s tím dá poradit a zprovoznit jej.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Imho je to o mentalite lidi, co sdileny sluzby organizujou a vetsinove vyuzivaj. Benzin by nebyl tak cool.
    LUKASM
    LUKASM --- ---
    Proč se vlastně sdílí jen elektro skútry? Těžko hledám pozitiva El. Skútrů, za prvý to vůbec nemá odpich a za druhý furt to nabíjet, benzín mám koupeny za dvě minuty, a cenově asi bude levnější El.skutr, ale domnívám se že klasický by šel sdílet taky, je to téměř bez udrzbovy stroj a jen těžko rozbitny...
    DANPETERKA
    DANPETERKA --- ---
    Máte prosím někdo tip na deku přesně dělanou na PCX 2019? Díky za rady
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Tak se vitam do klubu, dnes prvni ostrikovace. Nejakyho netrpelivce na totalne zapchany krizovatce Kbelska / Kolbenova stvalo, ze on stoji a ja jedu.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    JAVESEU: Jo, presne na to jsem si vzpomel taky. Urcite to neco takovyho bude... Treba je tam nejaka pruzina co drzi desticky nak blbe ohnuta... Nevim jak to tam vypada presne. Vespy prej obecne cvakaj kvuli dirkam v kotouci a kvuli vzduchu co se hromadi/stlacuje otacenim kola v tech dirkach. Ale to se lidem deje jen kdyz brzdi. Me se to naopak deje jen kdyz nebrzdim. Zaroven je to takovy nepravidelny, vetsinou jen jednou za otocku kola, jindy zase 2x rychle po sobe kdyz jedu pomalu...
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    HARVIE: Připomnělo mi to jak jsme si jako kluci dávali na BMXkách na rám u zadního kola kus plastového kelímku, aby to mělo zvuk jak motorka. Ale tím to jistě nebude, ale princip to bude asi stejný. Ten kotouč je čistej jo? Jsou v něm dirky, tak mě napadá jestli něco netrčí z destičky nebo tak..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam