• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    HOLAKAC: Ok, tak to asi sedí...
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    THE_MIRACLE: 80-90 podle větru no. Vážím necelej metrák. Ale nemám žádný úpravy (jak jsi psal o odblokovaném variátoru). Je to prostě kus ze skladu bez jakýkoli úpravy.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    HOLAKAC: To bych čekal, že to pojede líp, když mě ta 2T 50ccm jede po rovině cca 65 kmh.
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    THE_MIRACLE: jojo, mám Maxon Ardour, ale je to stejnej princip jako jsi popisoval - rebrandovanej čínskej stroj prodávanej pod hlavičkou AutoKelly za pár šupů. Akorát je to teda 125 čínskejch ccm (necelých 7kw a lolovýkon)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    HOLAKAC: To máš ale 4takt, ne? Když měníš olej...
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    EZOP: já mám čínskou jebku, je to jebka jak píše THE_MIRACLE (Maxon z autokelly, tehdy za necelých 30k), ale upřímně - mám to 6let, jezdím do práce (6-7km) a občas na nějaký zařizování po Praze, a "dá se to". Údržba nulová - po zimě vyměním olej. Jede to po rovině cca 80. Je to malý, propletu se všude. Žere to spíš 4, protože perma plnej knedlík, jinak to nejede.

    Soused mi tuhle půjčil svojí SH300, a je to jak přesednout z trabantu do bavoráka.

    Kdybych měl řešit stejný rozhodnutí jako kdysi (tj. novou levnou jebku vs. něco jetýho osvědčenýho), jdu do jetý Hondy a hodně zvažuju nad Ačkem a tou SH300. Protože jsem čínskou jebku kupoval jako první skůtr, chtěl jsem záruku a jiný blbosti. Po první "garančce" jsem se na to vykašlal. Na druhou stranu, mít to SHčko za kilo tak mám asi občas strach, aby mi to nikdo nepovalil, neukrad apod. S tím co mám teď je mi to naprosto jedno. Jo a PCXko bych nechtěl - asi tak nějak potřebuju nemít středovej tunel, ale tu "podlahu" jako má SH.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    EZOP: Liberty
    EZOP
    EZOP --- ---
    NTR23: Jj to je hlavní věc které bych se obával u čínských modelů, ze třeba za 10let neseženu náhradní díly.
    Jakou si kamarád pořídil?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Já bych se díval i na zastoupeni značek na trhu a v bazarech. Ne na všechno jde jednoduše sehnat náhradní díl. U koncernu Piaggio seženete vše.
    Já jsem vespista, jiná značka by mě asi nebavila. Kamarád se díval na bazary a nakonec vzal funglovku Piaggio. X let bude jezdit bez problémů, se zárukou, bez skrytých vad u ojetiny. A je spokojen. Spotřeba 40 km/litr
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Já mám čerstvě 2 měsíce 12 let starého Rhona, čína 2T, 50 ccm, prodávalo se to v AutoKelly a jinak je to přeznačený Maxon Forcer. Původní majitel (vzdálenější rodina) to používal převážně na dojíždění cca 4 km do práce. Má to najeto cca 8.000 km. Má odblokovaný variátor a asi i jinou CDI, protože to jede po rovině cca 60 kmh (mám 98 kg) a do prudkého kopce ve dvou lidech (cca 150 kg) to je schopné držet rychlost okolo 30 kmh. Kvalitou je to strašná sračka, plasty z praskavého plastu, ale motor šlape slušně a sice jsem do toho teď nějaké tisíce narval, ale byla to spíš údržba (válečky, spojka - původní jsem zničil svou blbostí, ještě by fungovala), přetěsńovala se převodovka a měnilo pár ložisek. 2x jsem na tom byl i v Praze v práci (cca 23 km) a na každodenní ježdění to určitě není, ale jednou týdně je to vlastně docela zábava. A na to dojet 5 km pro rohlíky do vedlejší vesnice je to vlastně úplně v pohodě. Ale... na netu za to někteří blázni chtějí i 20.000,-.

    https://motorky.bazos.cz/inzerat/153450281/skutr-rhon-50ccm.php

    To je absolutní úlet, když Kelly nabízí nový Maxon 125 ccm už za 36.900,-, ale já to koupil za 3.000,- a tuhle částku příbuzný chtěl hlavně proto, že jsou na něm zánovní pneumatiky.

    Dle mé zkušenosti tedy na občasné dojetí 10 - 20 km bohatě stačí i ta čínská 2T padesátka. Má to zase výhodu, že díly jsou na to za stokoruny (třeba ta spojka stála 530,-).
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    SAMOUT: Já to mám hlavně na cestu háje -> Kačerov a všechno to oblečení musím vždy behem parkování schovat v kufru. Takže nákup uvezu jen malý v jedné tasce na háček pod řídítka. Ale když mi nejela velká motorka úplně v klidu jsem s tim dal praha-Jihlava-mlada boleslav-praha. Jede to 110 pořád.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DUCATIMONSTER: Ja mam na pcx taky 32l kufrik, a v kombinaci s 35l batohem a prostorem pod sedlem uvezu slusne velkej nakup. Ale zalezi na co to chces, no.
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    SAMOUT: Ja mam na sportcity cube kufrik a nádrž také pod sedlem. Uvezu helmu , moto kalhoty , moto bundu , rukavice , velky řetěz na zamknuti a ještě rezervní kokos helmu.
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    EZOP: 1)kam by v kuchyni jezdila na mopedu?
    2)spotřeba bude podobná kolem 3 litrů
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    MARASAN: Me pcx nijak nepohorsuje, navic vzhled neresim, pro me je skutr pracovni nastroj :-). SH125 ma nadrz pod zadkem, proto jsem ho nechtel, bo to vyrazne zmensuje uloznej prostor pod sedlem.
    EZOP
    EZOP --- ---
    Ale jinak díky ta tipy, vypadají všechny pekně.
    EZOP
    EZOP --- ---
    DUCATIMONSTER: No právě že nemám, asi by nebyl problém si udělat, ale jde mi o 2 věci - 1) nemohla by to řídit manželka 2) myslím ze to bude výrazněji víc chlastat než 125. Nebo se mýlím?
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    Messengeri hodne používají tohle. To si myslim , ze je fakt luxusni stroj https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-sh-300/honda-sh-300i-1766203.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam