• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    SAMOUT: :D :D :D
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    As vyssi plexi - mate nekdo zkusenost jakej to (ne)ma vliv na spotrebu?
    KCE
    KCE --- ---
    THE_MIRACLE:
    DIRTJUMPER:
    vse se jeste zmeni po prvnich 10kkm a prvnim padu.. ja po par letech vylozene trpim kdyz se na 125 snazim akcelerovat a mam problemy predjet i nakladak :D
    nastesti do mesice budu mit 300cc tak snad to bude lepsi.
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    DUCATIMONSTER: Dohledal jsem to a byla to hlavni pobocka firmy autoklice. Bez imobilizeru stal asi 150 kc.
    Výroba klíčů a autoklíčů v Praze - Autoklíče.cz
    https://autoklice.cz/
    DIRTJUMPER
    DIRTJUMPER --- ---
    THE_MIRACLE: letos jsem taky začínal, taky na první generaci PCX. Jezdím na tom cca měsíc a ze začátku jsem jezdil jako s autem - v kolonách sem stál protože jezdit mezi stojicima v koloně jsem si netroufl. No a teď po tom měsíci a najetejch cca 600 km už je to všechno v pohodě. Protivítr v 80+ vyřešíš vyšším plexi. Já ale teď testuju tři různý výšky plexi a rozhoduju se, jestli nakonec nezůstanu u toho základního nízkýho...
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    Klicek na aprilii mi nejlevněji udělali tady
    Mapy Google
    https://maps.app.goo.gl/tu2rXxbUZj1G9BAz8?g_st=ic
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Tak v Hondě by mi prý klíček udělali. Cca 700-1000,-. Ale zkusil jsem objednat polotovar z aliexpressu a nechal bych to někde vybrousit. Když se nepodaří, tak Honda.

    Jinak včera jsem to testnul do práce (centrum Prahy). Jako jede to parádně, ale přiznám se, že přes 80 kmh už se docela bojím a ten tlak vzduchu není malý. Vůbec nechápu, jak může někdo na motorce letět 250 kmh (jasně, na supersportech se jezdí v předklonu, ale stejně). A pak tedy, ne že bych to nezkusil, ale z toho předjíždění kolon na červené apod. taky nemám úplně dobrý pocit. Asi se musí člověk otrkat.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    THE_MIRACLE: kdybys ten klic obalil do alobalu, tak by to teoreticky nemelo nastartovat, pokud mas imobilizer
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Díky, tak to vypadá, že PCX imobilizér nemá, alespoň rok 2012.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    (Samo asi jim budu muset ukázat velký techničák třeba. Zatím jsem to neřešil, mám jen jeden klíč a plastový duplikát, abych aspoň mohl odemknout řidítka a kufry asi, kdyby něco.)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    THE_MIRACLE: U BMW mi čistě podle VIN autorizovaný dealer vyrobí nový klíč.
    (Tuším asi za 1500. Ale je to BMW no.)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Rovnou se zeptám. Mám k němu jen jeden klíč. Předpokládám, že v klíči je imobilizér, takže asi nestačí jen nechat dodělat. Máte nějaký tip, kde by si s tím poradili a kolik to cca stojí? Díky.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    DUCATIMONSTER: Tapeta :-D. Ne, tohle je fotka od původního majitele...;-)
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    THE_MIRACLE: Zvláštní garáž :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Tak už mám Hondu v garáži. :-)

    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    THE_MIRACLE: jasný, akorát u skútrů je to hůře poznat, než u aut, protože se k řadě věcí prostě bez rozkrytování nedostaneš a musíš to hodnotit nepřímo podle projevů.

    U toho Satelise 37 tisíc kvůli investicím:
    Peugeot Satelis 125 | Motorkáři.cz
    https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/peugeot/peugeot-satelis-125/peugeot-satelis-125-1849888.html
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PAN_MYVAL: Díky, ty "psycho" věci okolo jsou jasné. Už jsem kupoval pár aut. Myslím, že s tím si umím poradit a zase nejsou to statisíce, že? Spíš mi šlo o to, jestli tento, případně po jakém jiném modelu koukat. Pokud se rozhodnu, tak v tom nechci zase utopit majlant. Ty máš u toho Peugeota jakou cenovku?
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    THE_MIRACLE: obecně u takhle staré mašiny nezáleží tolik na značce, jako na praktických okolnostech. Můžeš se podívat na SkútrFórum jestli ten model nemá nějaké typické slabiny, ale většinou je to tak jako tak loterie.

    Podívej se na ceny a dostupnost ND pro ten model a ročník - řemen, zadní tlumiče, regulátor napětí, variátor. To všechno je tak nějak spotřebka (ten variátor nejméně, ale může se vyběhat neměněnými válečky). Abys věděl, zda bys měl na opravu nebo ne.

    Pak se podívej na osobu prodejce a historii mašiny. Tenhle chlap to očividně má jako podnikání, někteří takoví jsou poctiví, jiní vozí zakamuflované šmejdy. Kupoval jsem 3 ojeté skútry (Peugeot Satelis, Kymco Grand Dink, Kymco Xctiting) a narazil jsem na obě polohy. Takže zkusit sehnat reference - přes telefonní číslo, přes adresu, přes zkorelování jiných inzerátů se stejnou fotkou z jiných inzercí.

    Pak udělej hlavně důkladnou prohlídku s kontrolním seznamem, abys na nic nezapomněl - např.
    Kontrolni_seznam_koupe_skutru.pdf | Ulož.to Disk
    https://uloz.to/file/qk85B1eNUPQG/kontrolni-seznam-koupe-skutru-pdf

    A ze všeho nejdůležitější je vzít si s sebou dalšího člověka. Je strašně důležité nebýt sám! Nemusí to být nutně expert, i když to je nejlepší, ale primárně jako psychickou oporu. Protože ty sám budeš psychicky úplně mimo a budeš mít tendenci koupit jakýkoli vrak za každou cenu, "když už jsi sem jel a přece neodjedu s prázdnou" a "když je to za slušnou cenu" a "když už jsem promrhal čas prodejce", a můžeš udělat fatální chybu. Věř mi, já se takhle spálil 2x - jednou jsem koupil vrak skútru:
    Kymco Grand Dink 125 uživatele pan_Mýval - | Motorkáři.cz
    https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=114406
    A pak jsem přesně takhle ("přece nepojedu domů s prázdnou") koupil turbodieseldiesel v zanedbaném stavu, do kterého jsem musel nasypat 34 tisíc investic ke 50tis. kupní ceně, strávil na něm moře hodin vrtáním se v motoru - a teď, když je konečně motoricky v pořádku, se jej marně snažím prodat za 20 tisíc protože už nemám na podvozek, tzn. se ztrátou 60. To nechceš. Druhý člověk, co tě na místě bude emocionálně a psychicky brzdit, je nutnost!

    Mimochodem, já teď prodávám svůj značkový Peugeot Satelis 125 s historií (https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=114396) ale musím jej ještě vzít k servisákovi po několikaleté odstávce ;-)
    JIMMYJAMES
    JIMMYJAMES --- ---
    THE_MIRACLE: V inzerátu uvádí jen (irelevantní) rok výroby majitele, ale ne skútru. Na to bych se nejprve doptal.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Kdybych teoreticky uvažoval o starším značkovém skútru, jak dobrá volba je Honda Swing 125? Např.:

    https://motorky.bazos.cz/inzerat/168511797/honda-swing-125-21480km.php
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam