• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    MUSAK
    MUSAK --- ---
    CLOVICEK: Zkoušel to servisák co to měl a říkal, že bez zátěže se to chová zcela normálně, tedy se to neprojeví. Já jsem to tedy sám nezkoušel, nemám důvod nevěřit tomu co mi řekl.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    MUSAK: Nejlepsi reseni asi bude zahodit Itala a koupit PCX 🤷‍♂️🙂.
    CLOVICEK
    CLOVICEK --- ---
    MUSAK: Zkoušel jsi to vyhnat do otáček na stojanu se zadním kolem ve vzduchu? Případně u toho sundat kryt variátoru a zkontrolovat jestli se tam někde nepřidírá řemen při těch otáčkách? Nové svíčky určitě na prvním místě. Samotného mě teda zajímá, čím to nakonec bude, ale taky bych tipoval někde v palivové soustavě - případně vyměnit hadičky od nádrže po karbec a pokud má vakuové čerpadlo, tak pořádně prohlédni i hadičku na vakuum, pokud není někde styřelá. Hodně štěstí s opravou
    MUSAK
    MUSAK --- ---
    Tak jsem se k tomu konečně dostal a oddělal jsem tlumič výfuku a bohužel projev stále stejný :(

    MUSAK
    MUSAK --- ---
    MAJKL09: určitě, jen se k tomu v nejbližší době nedostanu
    MAJKL09
    MAJKL09 --- ---
    MUSAK: napiš sem pak prosím jestli to mělo nějaký vliv, případně čím to bylo.
    MUSAK
    MUSAK --- ---
    MAJKL09: na to servisák sázel taky...a zřejmě to tím nebylo :-) Zkusím ten vejfuk, to je asi to nejmenší co mohu ted zkusit.
    MAJKL09
    MAJKL09 --- ---
    MUSAK: ano myslím tlumič nic jiného se ucpat nemůže. Sundej ho a jdi to projet pokud bude beze změny tak to výfuk není pokud ano tak to bylo vyfukem a za pár korun můžeš koupit nějaký laďák... Stejně sazím na karburátor nebo palivový systém..
    MUSAK
    MUSAK --- ---
    MAJKL09: Vodu ani olej nežere. Karburátor je to čím se servis zabýval mnohokrát, tedy nepředpokládám že by zmíněné části neprošel. To samé tryska. A k výfuku poslední částí myslíš celý tlumič? Tedy tuto zakroužkovanou část?

    MAJKL09
    MAJKL09 --- ---
    MUSAK: případně pokud má nějakou palivovou podavací pumpu tak bych mrknul na ni ale je možné že karburátor ji mít nebude a jde to samospadem.. Ještě mě napadá že často praská degraduje příruba karburátoru.. Gumový díl mezi karburátorem a válcem může pak přisávat vzduch a tím pádem máš jiný poměr směsi..
    MAJKL09
    MAJKL09 --- ---
    MUSAK: koukám že je to čtyřtaktní motor, předpokládám že tlaky na válci jsou ok a nežere olej ani vodu. sázel bych na karburátor to co popisuješ bývá přicpaná hlavní tryska, také může být rozladěný, chce ho to nastavit na správné hodnoty dle manuálu.. Určitě bych udělal kontrolu ventylových vůli a koupil klvlitni svíčku, dříve to bývaly NGK. Pokud máš podezření na výfuk, tak není nic snazšího než sundat poslední díl a projet se bez něj a hned uvidíš jestli je příčinou závady.. Až na velký kravál by měl motor normálně táhnout. Samozřejmě kouknout jak vypadá palivový filtr a pokud není tak namontovat může korodovat nádrž..
    MUSAK
    MUSAK --- ---
    TOMBRIDER: Na eleganci se rozhodně nehraje ale tohle je na mě už vyšší dívčí, já jsem jen BFU ;-) Jestli jsi schopen toto provést, tak výfuk klidně oddělám (tam asi mé dovednosti skončí) a dovezu...samozřejmě zadarmo bych to nechtěl :-)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Jestli se nehraje na eleganci, tak se do něj podívat flexou, a pak to zavařit...
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    MUSAK: nemohlo by pomoct ten výfuk odmontovat a z obou stran důkladně profoukat kompresorem, až by to vylétalo?

    Taky jestli má katalyzátor, může z něj být kus uhlí a je potřeba se na to podívat a pořešit...
    MUSAK
    MUSAK --- ---
    USELINK:
    TOMBRIDER:
    Tak jsem tipy zkonzultoval s technikem co mi to dělal a prý ta cívka to určitě není. Ale ten výfuk prý je dost pravděpodobný. Jen s ohledem na finanční náročnost a stáří/hodnotu skútru mi to ani nechtěl nabízet.
    Děkuji tedy za tipy a já jdu hledat výfuky :-)
    USELINK
    USELINK --- ---
    MUSAK: mel jsem podobny problem, pomohla vymena vyfuku, stary byl uvnitr zrezly a vysypany, pri nizsich rychlostech to nevadilo, jak sel motor do otacek, rak se to ucpalo
    KCE
    KCE --- ---
    MUSAK: ta civka je dobrej tip. spis nez ze hreje tak je treba lehce proklepla a kostri bokem? taky koukni na kabel co vede ke svicce, hlavne tam kde je prechod na fajfku..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Mně napadá cívka zapalování... Jestli se moc nehřeje...
    MUSAK
    MUSAK --- ---
    Zdravím, mám takový dotaz. Mám Piaggio X8 125ccm rv 2004. Na skůtru jsem najezdil tisíce km a teď (před rokem) začal dělat to, že jakmile držím plyn, tak při nějakých 60-70km/h se začne jakoby dusit a zpomalovat. Když plyn stále držím, tak zpomalý až do chcípnutí. Znovu nastartuju a opět se rozjede do +- výše popsané rychlosti. Pokud na těch 60 trochu uberu, tak to těch 60 pojede dál. Z výše popsaného by se dalo usoudit, že tam nejde dostatek paliva. Nicméně to by nevysvětlovalo, proč se to začne dusit až do chcípnutí. Skútr byl rok v servisu, kde zkoušeli několikrát čistit karburátor, vyměnili trysku a zkusili i palivovou pumpu. Výsledek: Nechal jsem tam x tisíc a děje se to stále úplně stejně. Servisák přiznal, že už neví kudy kam, že to opravit nedovede a vrátil mi ho.
    Moje otázka zní, zda má někdo nápad, co ještě vyzkoušet? Případný tip na servis, kde mají se skútry zkušenosti (okolí Pardubic ideálně, ale do Prahy to taky dotáhnu, pokud budu mít větší naději na opravu)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Je to samozřejmě debilita. Navíc to každý druhý vyřeší úpravou variátoru.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam