• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANCHEZvfx, cgi, filmove efekty - tvorba, making of, rady, zajimave linky
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    SKY_MAX: Jsou to testovací záběry z workshopu, kde jsme se s kaskadéry z Agilitas oťukávali, kdo co umí. Efekty ani behind the scene v serialu nebudou ;)
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    RADIQAL: ty efekty co jsou v tom použitý jsou jako finální co pak budou v tom seriálu?
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    trochu making of, pár efektů a trochu behindthescene, a nejvíc teaser na přicházející bombu ;)
    Kaskadéři s.r.o. - První testovací záběry
    http://www.youtube.com/watch?v=rpV5vy4Jtbk
    BASNIK
    BASNIK --- ---
    MEJLA77: to je jasny, to zvire je normalne na vysetreni v tunelu ;]
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    BASNIK: že je to vtip, prosím... :)
    BASNIK
    BASNIK --- ---
    SHQ
    SHQ --- ---
    SUNDAYS VFX BREAKDOWN
    https://vimeo.com/124301987
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    jak tech vsemoznych making of, behind the scenes je hromaa, tak maloktery se mi libi:

    Mr Nobody - VFX breakdown
    https://vimeo.com/79212621
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    Zas po delsi dobe trocha te "vintage" CGI :)
    Japan Computer Graphics Lab (1984)
    https://www.youtube.com/watch?v=5RaDIBXkU3U
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    CLOJSTER: Amen!
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    Tady se obecne klade strasnej duraz na technickou kvalitu, misto toho aby se kladl spis na "napad", "pribeh" atd. Ta kvalita pak muze byt klidne jako v teto reklame. Stejne to nikdo jiny nez vyrobci neresi ;) Samozrejme pokud je dobry napad, tak skvele zpracovani tomu jen pomuze. Ale pokud stoji napad za hovno, tak tomu nepomuze ani sebelepsi zpracovani...
    BASNIK
    BASNIK --- ---
    LOOCAS: presne takovej pocit jsem mel posledne z pozice kompozitora.
    ale ted kdyz vidim tuhle reklamu, tak je mi vyrazne lip :]
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    LOOCAS: ok, tak az budu neco tocit necham si poradit:)
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    DANCHEZ: Typ senzoru zas až tolik nehraje roli (ikdyž rolling shutter je docela svině, občas). Když už, tak do jakýho barevnýho prostoru a s jakym gamutem a v jaký kompresi (ideál 4:4:4) ten senzor ukládá.

    Ale aby to neznělo snobsky, greenscreen se dá dobře natočit i na DSLR, jen to dá trochu víc práce s přípravou a svícením. :)
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    LOOCAS: aha, dik za info,
    jelikoz jsem pojem "debayering" neznal, progooglil jsem a nasel jsem tohle http://vfx-rants.blogspot.cz/2012/08/image-debayering-what-and-how.html docela zajimavy
    no az se jednou u me objevi po dlouhy dobe zakazka na greenscreenu tak bez CCD do toho nejdu a radsi budu i konzultovat s nekym znalejsim:)
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    DANCHEZ: Despill už je jen barevná korekce aplikovaná na hranách objektů. Tady jde o syrový data, resp. o jejich reprezentaci.

    Po debayeringu dostaneš nějakou RGB informaci, v případě REDky navíc zkomprimovanou do chroma 4:2:2 a navíc v nějakym zvláštnim RED barevnym prostoru, kterej neni ani úplně Log, ale ani úplně digitál.

    Pokud máš blbě nasvícenej green a nebo, nedej bože, foreground, obvzlášť v highlitech, tak z toho ten klíč prostě nedostaneš ani za boha a musíš retušovat a piplat se s tim, jak vemeno.

    Nejsem vyloženě kompozitor, tohle je na mě už nad rámec mejch praktickejch zkušeností a znalostí, ale i lidi, který dělaj kompoziting denně v high-end produkcích, co jsem s nima spolupracoval, obvzlášť na reklamách, tak byly z toho, co jsme natočili (nebyl jsem DOP ani nijak jinak zodpovědnej za principal photography) úplně v prdeli. Nakonec jsme tak půlku věcí retušovali a opravovali, aby to aspoň trochu drželo pohromadě a i tak z toho vznikla nejhorší (technicky) reklama, co jsme kdy dělali. Byla to ostuda a byl jsem z toho fakt nešťastnej, ale deadline byl deadline a muselo to jít ven.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    LOOCAS: jako to verim ze to je porod, s kamerama moc zkusenosti nemam tak nedokazu rict, ale nepomohl by aspon nejaky despill nebo neco podobnyho?
    LOOCAS
    LOOCAS --- ---
    DANCHEZ: Tak ono klíčovat světlý chlupy/vlasy na greenu je vždycky porod. Tim spíš, když to točej na REDku, která je docela náchylná na přesvícení a tim komplet domrdání highlightů v motion bluru. Její barevnej prostor neni moc na tuhle práci vhodnej, ale protože je levná, tak s ní každej fotí.

    Nedávno jsme jeli reklamy na greeny s novou Sony F55 (tušim? nevzpomínám si přesně na její název) a to byly nebe dudy. Logaritmickej prostor byl naprosto ideální na GS a i highlighty, motion blur atp... prostě fungoval.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    RADIQAL: hm.. tak to asi posral osvetlovac, vzdyt i na tech fotkach z nataceni to vypada jak by to bylo blbe vyriznute v photoshopu
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    DANCHEZ: "ti nevim karle", ve videu mi to taky přišlo divný, ale tyhle fotky z natáčení vypadaj výmluvně... http://www.mettle.com/freeform-pro-and-evolution-of-style-2/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam