• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    TWARR
    TWARR --- ---
    nespadlo to ani jednou, ale projizdel jsem tak tri hodiny stary katalogy. nic, vse ok.
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    a prijde vam ta 5ka stabilni? Me to kazdou rekneme cca pul hodku az hodku hodi chybu a spadne....
    TWARR
    TWARR --- ---
    MINER: To se pripravujes o polovinu funkčnosti ;))
    MINER
    MINER --- ---
    TWARR: škoda, že ho nikdy neuvidim:) Tyhle ‚nepotřebné věci‘ vypínám:)
    TWARR
    TWARR --- ---
    a nejlepsi na te petce je splash screen! tak.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    SUN_VU_KUNG:
    KARYSLAV:
    takhle by tady taky mohly bejt jiný fotky, teda formáty: http://books.sobel.cz/urban/zidenice-svitava
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    SUN_VU_KUNG: to snad ale záleží na formátu jakým to prezentuješ ne? Kdyžtak si můžes udělat diptychy více formátů k sobě když chceš víc úhlů nebo detailů, ale todle přece není problém. Jestlíže mám fotky vedle sebe tak stačí že jsou stejně vysoký, jestli nad sebou tak zase široký, a prezentaci to zase tolik nevadí přece.

    Zobrazování jedné fotky v jeden okamžik na webu.. to je takový naprd, když je takhle formátovaná to máš pravdu. ale třeba takhle jsou tu dvě fotky s jiným poměrem, a nevadí mi to: http://tyson.juicyfolio.cz
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Dík všem za odpovědi - u většiny fotek nechávám poměr stran, který dá snímač, u některých na výšku je potřeba to říznout, protože jsou už opravdu moc úzké, jak píše Jachymko. Když jde z fotky vyříznout nějaký zajímavý prvek s kompozicí třeba do čtverce, tak to dělám, ale je fakt, že v rámci jedné série to není dobré. Různé formáty fotek jsou OK třeba na Flickeru, když je každá "jiná" ale jak to je třeba sada z jedné destinace, tak to ruší.


    RATTKIN: jasně, originály jsou jednak zálohované a druhak co je pro mne největší výhodou Lightroomu je to, že pracuje nedestruktivně, takže se klidně po měsíci vrátím a editace změním, jak se to rozleží :)

    Spíš je prostě rozdíl mezi "art" fotkou, která staví na kompozici a dalších prvcích a dokumentační fotkou (což v dnešní době už vůbec neznamená výcvak). Ta první by toho měla mít co nejméně a vyžaduje ořez vhodný ke kompozici, ta druhá do sebe naopak podvědomě chce nacpat co nejvíc z výjevu, aby zachytila prostředí/děj.
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    RATTKIN: tak to v lightroomu pokud to clovek nedela nejak uplne blbe snad neni problem, vsechny upravy jsou nedestruktivni...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SUN_VU_KUNG: Poměr stran se taky řídí použitím, při tisku nebo i online. hlavně si nech neořezaný originály, až to pak třeba budeš někdy chtít tisknout, nebo použít jinde.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: S jednou velkou vyjimkou kterou mi pripomel ID Jachymko nize - obcas orez na 16:9, kdyz si fotim landscape za ucelem "wallpaperu".
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SUN_VU_KUNG: Kolik lidi, tolik chuti, ale za me:

    1) Snazim se neorezavat, komponovat hledackem. Mam proste rad fotky nesumici a ostre.
    2) Pokud opravdu musim, tak na stejny pomer stran, prave z tech duvodu ktere pises.
    3) Pokud to nejde, tak fotku zahodim a jede se dal (mam znacnou vyhodu v tom, ze me to nezivi, takze muzu zahodit libovolnou fotku :-)
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    Není to tak úplně téma pro Lightroom, ale trochu to souvisí - zajímá mne ořez fotek. Je jasné, že z kompozičního hlediska by se nemělo hledět na tvar ořezu, ani jeho poměry, ale na to, co je v něm zakomponované. Ale třeba u řady fotek, např. z cest pak působí při prezentaci rozdílné ořezy divně, zvlášť při prezentaci na TV/projektoru, kdy daleko lépe vypadá, když mají všechny fotky více méně stejný formát jako obrazovka. Komponovat ale do takhle pevného formátu je docela problém a tak potom převažují spíš "celkové pohledy". Tak si říkám, jak k tomu přistupují jiní, jestli sérii řežete ve stejném formátu a z ní pak vytáhnete třeba několik fotek, které zpracujete samostatně dalším ořezem s ohledem na kompozici... možná se jen úplně zbytečně obávám toho, že každá fotka bude mít jiný formát... snad jsem to napsal pochopitelně :)
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    FOGH: Pekny to je no, az na ten zabitej potencial s ovocem ;)
    12paralelne uz bych necekal, ale u tech beznejch operaci by to mohlo 4-6 zvladat, asi zalezi. Taky by mohli konecne sami od sebe pri exportu rozjet 2-3 fotky naraz podle nejake rychle analyzy operaci, je jasny, ze to u komplexnejsich zabira. No kazdopadne na 6tijadro ted kaslu a vyhledove zrejme co nejsilenjsi 4jadro co pujde - trochu me stve, ze aktualni nejrychlejsi i7-4770K co jde na trh je jen o procenta poskok vpred od minulyho, jediny co me uklidnuje je fakt, ze jsem uz 3 generace pozadu ;)
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    FOGH: To že to nepude pod 2500 USD je jasný, otázka jestli to budou 3000 nebo až 4 :-D
    FOGH
    FOGH --- ---
    MENTOL_: proc ne rovnou 12 + dve grafiky? http://www.apple.com/mac-pro/ :-D
    //jen ta cena bude masakr... :-(
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    SUN_VU_KUNG: to me vubec nejak nenapadlo studovat, automaticky jsem cekal kdyz umi 4, tak uz to bude i na vic threadu ;) sice uz to neni aktualni, ale zkusim nahodit HT v biosu, uvidime co s 8mi.
    SUN_VU_KUNG
    SUN_VU_KUNG --- ---
    MENTOL_: A Lightroom je psaný pro 6ti jádro?
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MENTOL_: todle je doela průser, hádám že ten update přijde brzo.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    BLACKX: zrovna mi to prislo do mailu - "..the fix will be in the next release" je ale ponekud nesikovny :/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam