• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: takze ligtroom prepdokaldam to nejak jednoduse npodporuje... no jde mi jednoduse o to, kdybych na akci rovnou cpal jpegy pres wifi na tablet nejakej, tam si rovnou vybral selekci a doma uz to jenom syncnul na desktop kam nahravam rawy a uz se zabejval jen finalni upravou a ne vyberem....
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    SKALARIAK: Nejvíc přímočaré je nechat si nějakým způsobem vypsat jména souborů bez přípon do řádku a tohle zkopírovat do filtru v LR. Jestli chceš něco víc, tak to začíná být komplikované.

    (Ten řádek se soubory generuju pomocí pluginu ve Fara mangeru, takže tam si asi budeš muset najít svoji cestu. [Ještě mám jednu vlastní ujetou utilitku, kterou sem brzo dám, ale není hotová.])
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    Mozna se tu uz resilo- je nejak mozny nejak lidsky synchronizovat si quckselect co porvedu na jednom zarizeni na jpeg fotach potom na druhe zarizeni kde mam to same co jsem fotil dualne do RAW?
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    IV0: Taky to nemám úplně přesně, ale když jsem fotil v poledne venku při zatažené obloze, tak mi při nějakým běžném profilu a automatické detekce WB (jednoduše v Lightroomu) ukazovalo kolem 6400 - 6500 K a u žárovky, co mám v bytě, to bylo kolem 2600 - 2700 K. Tak jsem to zkusil a ty profily z toho jsou celkem použitelné. Neříkám dokonalé, to asi neexistuje, ale na 98 % použití to jde. A když by to vypadalo moc divně, tak zkusím jiný profil, ať už udělaný pomoci SW od ColorCheckeru nebo nějaký defaultní v LR.
    IV0
    IV0 --- ---
    BLACKX: A kde sháníš to světlo 2850K a 6500K ? V návodu píšou měsíční noc a sodíkovou výbojku, ale z určitých, s focením nesouvisejících, důvodů jsem před pár lety řešil spektrum sodíkových výbojek a označit světlo ze sodíkovky za 2850 K je minimálně odvážné. Jediné světlo s jakž-takž spolehlivou barvou světla jsou studiové zářivky 5500K. O měsíčním svitu nechci spekulovat, nevím, asi to bude docela přesné...
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    IV0: Diky za info
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    IV0: Používám pořád jen ten Dual a nestěžuju si. Ale jak jsem psal, je to lepší udělat v DNG Profile Editoru podle návodu z toho odkazu... tam je velmi podrobně popáno, co potřebuješ, a krok po kroku, jak to vytvořit.
    IV0
    IV0 --- ---
    BLACKX: Ten Dual Illuminant profil by mě zajímal - všiml jsem si ho v softíku, co dávají ke kartičce, ale nevěděl jsem, jak na to (prakticky). Máš praktickou zkušenost?
    IV0
    IV0 --- ---
    GIF_242: Když fotím svítání nebo západ slunce, tak cvaknu tabulku jen během normálního slunečního svitu. Například dvacetiminutové expozice za (téměř) tmy nebo růžovkové západy slunce nejsou tak náchylné na přesnost barev - stejně je to pak (barevně) o tom, co Ti divák "uvěří", resp. se stejně snažím zachytit ten pocit, tzn. já takovéhle fotky klidně i trochu barevně posunu a nemám s tím problém. Ale když fotím třeba lidi během dne, tak kartičku nabírám zvlášť na slunci a zvlášť ve stínu a zase pak třeba zvlášť, když fotím lidi pod zeleným stromem.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ROZI: já jsem při přesunu z rychlého dedikovaného HDD na SSD nepoznal vůbec žádný rozdíl. 16gb RAM to taky vůbec neumí využít. kdyby to aspoň nacetlo příští obrázek na pozadí, jako to děla picasa nebo takovej gigant Windows photo viewer. teď když skončil Apple už adobe nemusí nikomu konkurovat a stačí jen občas nový kamera profil.
    NIXX
    NIXX --- ---
    MENTOL_: Jasně dole popisuješ přesně to samý, nespojil jsem si, změn to byl ty. Z toho posledního příspěvku jsem pochopil, že to myslíš jinak...
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    NIXX: vnimal jsem to ciste technicky z hlediska dopadu na vyslednou fotku, kde rozdil neni. Nicmene o par prispevku zpet zminuji v podstate totez co pises z hlediska vykonu - ostreni a NR delat na konec.
    Jinak ten pripadnej guideline 'odshora dolu' i tak neni moc univerzalni, kdyz nejprv musim nastavit profil pro RAW, ktery je na konci, pak leckdy srovnat profil skla/srovna geometrii (pred koncem), abych mohl spravne oriznout coz je nahore, atd, tj. z praktickyho hlediska to neni moc urcujici myslim, nekdo to kdysi zacal rikat, sam jsem to videl v par tutorialech, ale ve skutecnosti clovek lita sem a tam a jediny co je podstatny nechat to pomaly na konec kdyz to jde.
    ROZI
    ROZI --- ---
    Jak říká NIXX...přesně takto jsem to někde četl :).
    Jinak diky za tip pouštět víc exportů zaráz.

    Jinak...máte někdo vypozorovanejrozdíl v rychlosti v situaci kdy je LR nainstalovanej na jinym HDD, nez se nachazi upravovany soubory a situací, kdyz je LR i fota na jednom? Případně ještě jestli má i vliv to, kde se nachází OS a LR? SSD jsou docela mastny :/
    NIXX
    NIXX --- ---
    MENTOL_: s tvou první větou nesouhlasím. Představ si, že nastavíš sharpening a pak začneš hýbat s křivkama. Aby ti LR vykreslil výsledek, musí při každým pohnutí křivkou znovu aplikovat doostření... Což dejme tomu na slabším železe nemusí být úplně bleskový. Z tohoto pohledu je lepší napřed nastavit křivky a sharpening dodat až potom...
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Já bych se nebránil změny dělat v nějakém editoru typu Photoshop nebo PixelMator. Jenže kdo má skladovat ty stomegový a větší soubory. Ne LR je prostě jediná rozumná cesta jak flexibilně zpracovávat fotky. Jen bych si přál abych to mohl dělat nějak agilněji. Prostě abych pořád nečekal až se změna projeví. Možná že by stačilo aby posouvátka nečekaly na odezvu z náhledu a někam dolu dali progress bar na čekající operace. Plus OpenCL by pomohl hodně. Možná že rozdíl mezi Aperture a Lightroom je právě v tom OpenCl.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    ROZI: poradi je nepodstatny, ty upravy jsou vsechny vratny a aplikujou se interne porad dokola v nejakym poradi na tusim 32bit prostoru fotky, tj. v jakym poradi je udelas ty nebo zmenis se nijak neprojevi, narozdil od klasickych uprav treba v PS.

    Na obrazku pak export nahodnych 20ti RAWu, zakladni upravy plus odsum a prehnany geometricky korekce, kazdej ten soubor ma hodne vysoky vytizeni na vsech 4jadrech a pak vzdycky drop na nejaky ty operace, co ten procesor nevyuzijou na max, nicmene to je lepsi nez jsem cekal, pamatuju si, ze nekdy driv kdyz jsem testoval podobny veci, tak to padalo i na 25%/jedno jadro, proste zalezi co na ty fotce pouzijes a nakombinujes a do jak velkeho rozliseni exportujes. Jinak zrovna u exportu je jednoduchy reseni pustit 2 (nebo vic) zaroven, po pulce, a vypotis z toho skoro max co jde.

    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    BLACKX: díky za info, koukám, že se tady rýsuje další past na moje prachy :D
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    GIF_242: Je to tak. Já ignoruju i objektiv a mám jen jeden profil pro foťák. Neříkám, že to je úplně dokonalé za všech situací, ale přece jen viditelně lepší než standardní profily od Adobe. U Canon 5D Mark II byl ten rozdíl opravu velký, u Mark III menší, ale pořád jasný.

    Zkoušel jsem třeba vytvořit profil pro určité ISO nebo pro danou ateliérovou session apod., ale ten rozdíl oproti univerzálnímu profilu už prakticky nebyl postřehnutelný.
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    LWEEK: osobně mám zkušenost, že ty Apple věci prostě fungují efektivněji, prostě to mají lépe napsané nebo co. A ještě bych doplnil, že u Apple mám dlouhodobou zkušenost, že až tak nezávisí na rychlosti procesoru, ale na velikosti RAM. Na druhou stranu, když už se to Adobe konečně povede vyladit, tak to pak také běhá svižně. Bohužel si myslím, že LR není pro ně úplně priorita, takže to tam trochu vázne.
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    BLACKX: takže jestli to správně chápu, tak tímto způsobem vytvoříš profil pro konkrétní objektiv + kameru, který by ti měl zajistit co možná nejvěrnější barvy? Osobně mi to vytvoření jednoho univerzálního profilu přijde trochu zvláštní, ale budiž, nemám zkušenost - nehádám se, třeba to tak opravdu funguje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam