• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    BISCUIT13: Úplně jednoduše.



    BISCUIT13
    BISCUIT13 --- ---
    OCTOPUSS: a taková ta tečka - stop directly adjusting point curve, to ti taky nevyhovuje? :-)
    BISCUIT13
    BISCUIT13 --- ---
    OCTOPUSS: a jak jsi na to přišel? :-)
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    BISCUIT13: Ok, ale proč stíny v křivce nedělají to samý jako stíny?
    BISCUIT13
    BISCUIT13 --- ---
    OCTOPUSS: křivku si můžeš přepnout i do módu čtyř šoupátek. to ti bude myslím vyhovovat líp a zároveň to líp pochopíš možná :-)
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    Tyjo ještě se hrabat v jednotlivejch barvách, to to můžu rovnou odinstalovat :D
    Mně nešlo nikdy nic udělat ani s tou obecnou křivkou, protože s ní jde tahat úplně kdekoli, a to já prostě nepobírám - vůbec nechápu, se kterým bodem mám hejbat.
    A hlavně, kdykoli jsem cokoli vytáhnul nahoru, fotka začla být totálně vyblitá, jako bych ji polil mlíkem.
    A když vytáhnu stíny, efekt je úplně jinej než když vytáhnu stíny v základním nastavení. Tím jsem s tím skončil, protože to nedávalo absolutně žádnej smysl.
    BISCUIT13
    BISCUIT13 --- ---
    IOT_JH: jenom doplním, že když se vleze do jednotlivejch kanálů (RGB), mělo by se trochu chápat, co se jde dělat. samozřejmě se na to všechno dá přijít i metodou pokus omyl, ale myslím, že trocha úvodní teorie vždycky ušetří člověku spoustu času a rychleji ho posune vpřed.

    není to nic složitýho a zrovna křivky kanálů jsou jednou z možností digitální fotografie, která dá člověku trochu líp pochopit jedno z kouzel analogu (nelinearitu).
    IOT_JH
    IOT_JH --- ---
    OCTOPUSS: Je to jak ten histogram :)
    Na levý straně toho grafu je černá, na pravý straně bílá a všechno ostatní je mezi tim. A křivka umí to, že v tom grafu můžeš hodnoty přidat, nebo ubrat ve stínech, nebo světlech ohnout křivku nahoru, nebo dolu vlevo, nebo vpravo. Když je to rgb křivka, tak měníš všechny barevný složky a projeví se to světlostí celý fotky. Když vezmeš třeba křivku zelený, můžeš například snížit množství zelený barvy jenom ve stínech tedy ohnutím levý části křivky dolů.
    (twe, učitel ze mě fakt nikdy nebude, ale snad to aspoň trochu dává smysl)
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    Jo, ty křivky je něco, co jsem doteď nepochopil a asi nikdy nepochopím :D Asi mi na to chybí představivovst.
    SANTUS
    SANTUS --- ---
    V tomhle pripade je dehaze pozutej, ale stejne tak par zakladnich uprav + selektovni RGB krivky podle toho jak se mi to zdalo mommentalne, HSL zmeny a finalni kalibrace. XPM prilozen

    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    A co jsi s tím dělal? To vypadá jako nekompromisní vytažení dehaze.
    SANTUS
    SANTUS --- ---
    Nedelni predobedovy cas je idealni k soupani a tak se taky pridam
    09391b34bbe7d6f470f88e20a7f16f19.jpg
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    UMIAKI: wtf? Prvního dubna už bylo.
    MENTOL_: Tohle není blbý! Cos tam udělal? Nějakej posun teploty, stíny, clarity možná?
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    OCTOPUSS: Jako da se tomu umele pomoct, je to trochu nouzovka, ten raw reaguje uplne blbe nez jsem zvyklej ted ze Sony, ale tak neslo uz couvnout ;)

    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    OCTOPUSS: Kup si EF-S 10-18 a prodej ten co máš.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    To je fotka na vyhození, nechal jsem ji jen pro tenhle účel...
    Vůbec se mi nepodařily způsobit žádný realisticky vypadající nevyblitý barvy.
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    OCTOPUSS: Zkusil jsem pár šoupátek.

    Ale nic moc zajímavá kompozice, ne?
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    Na ISO 100 mi to v tomhle místě dělalo čas třeba 1/15s, to se nedá normálně udržet :(
    A pochopit histogram jsem dávno vzdal :)

    A když nad tím tak přemýšlím, jak se exponuje na konkrétní místo? Jako že ostřím na něj?
    IOT_JH
    IOT_JH --- ---
    BISCUIT13: Dobře napsáno.
    OCTOPUSS: Ještě se podívej na histogram. Ještě je rozhodně kam podexponovávat.

    BISCUIT13
    BISCUIT13 --- ---
    BISCUIT13: sklo už vidím, stáhnul jsem ten raw. s tímhle vybavením asi snažit se jít za každou cenu na iso 100 a víc clonit, aby se zlepšila kresba. zadek není ostrej a všechno se v něm rozplizává, aberace s přepalem a neostrostí - a zrovna v koutech je nejvíc světla, takže se tam potkáváto kritický ze scény s tím nejslabším v podání skla.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam