• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    LEDOFREDO:
    BLACKX: A ještě před tiskem bych se zkusil domluvit s vybranou tiskárnou zda by ti mohli vytisknout proužek třeba jen 10cm na šířku, který by jsi vyřízl někde z obrazu pro posouzení
    - ostrosti
    - barevnosti
    - výběru papíru

Bude to stát pár korun navíc (nebo nic) a pomůže ti to přesně doladit parametry pro finální tisk (třeba doostření je něco úplně jiného než pro monitor, nebo malé tisky..)
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    LEDOFREDO: Žádná odpověď, tak já začnu :)

Za mě je to ok. Pokud by na tom plakátu měl být text, tak bych to celé udělal ve větším rozlišení, ať je ten text ostřejší. Ale jestli jde jen o foto, tak nebude problém.

Tiskl jsem různé obrazy několika technikami ve velikosti 1 až 2 metry s DPI od 115 a je to v pohodě - jak se na to díváš zdálky, tak ti to rozmazané nepřijde. Zkoušel jsem i pro klienty fototapetu na zeď, která měla skoro 5 metrů ( obrázek na Facebooku ). Ten tisk měl jen 56 DPI a taky jsem byl zvědavý, ale když jsem se na to pak díval, tak mně to rozlišení vůbec nevadilo. Samozřejmě ostřejší je vždycky lepší, ale kvůli 90 DPI bych se nestresoval, pokud to nebude vyloženě stránka časopisu, na kterou by ses díval ze 40 cm.
    LEDOFREDO
    LEDOFREDO --- ---
    ahoj, poradite mi odbornici prosim? chtel bych udelat plakat z jednoho panorama .. mam k dispozici zdroj 7200*2500 px .. podival sem se na nejaky online kalkulator (https://www.omnicalculator.com/other/pixels-to-print-size), ktery mi doporucil jak velke to muzu vytisknout podle vzdalenosti (pri pohledu ze 2 metru ze to muze byt 2 metry dlouhe, 70 cm vysoke)
    - prijde vam tento vysledek smysluplny, nebo vase zkusenosti hovori jinak ?