• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    OCTOPUSS: Tak se samozřejmě ani piču. Support agent slíbil, že mi asi za tři dny přijde nějakej kód. Nepřišlo mi ani hovno, místo toto zavřeli ticket, a když jsem jim teď napsal znova s id toho ticketu, aby se podívali, co se tam řešilo, nějakej cvičenej šimpanz mi tam pořád sázel copypaste odpovědi.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    MINER: Tak daleko jsem se ještě nedostal. Myslel jsem, že narážíš na ten jejich podviný programovací jazyk. :-D Já to prodávat nebudu, možná budu jediný uživatel toho ciferníku :-D

    U UXP se mi po pár týdnech podařilo integrovat Sentry vč. source maps. A vyřešit problém jak donutit UXP reportovat chyby, které normálně vůbec nereportuje. Takže teď můžu opravovat chyby hned jak se objeví, ještě než mi o nich někdo vůbec řekne :-D

    Pěkný ciferník... ale už asi odbíháme od tématu :-D
    MINER
    MINER --- ---
    JARDABEREZA: Nikdo nemá důvod dělat špatnou architekturu.

    To peklo nastane, až to začnou používat lidi a zjistíš, že každá z desítek rodin hodinek má svoje bugy, které nejsou vidět v simulátoru a jediný způsob, jak zjistit, co se tam děje, je donutit konkrétního majitele konkrétních hodinek, aby si nainstaloval přes USB speciální verzi, kterou pro něj musíš připravit, kde do logu poslepu budeš psát, co si myslíš, že tam teoreticky může být špatně, jenom proto, aby ses dozvěděl, že ta chyba nemá žádný workaround a nikdo jí nikdy neopraví a ty za to budeš navždy dostávat bídu od frustrovaných uživatelů, že tvoje hodinky nefungují.

    Mám tam hodinky 7 let https://sl8.ch/ a 3 roky ignorovanej bug, že někomu nefunguje spojení s internetem.

    Teď jsi teprv v předpeklí. Peklo tě ještě čeká.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    MINER: Do Garminu mám rozprogramovaný ciferník. Chci tam mít odpočet kolik času zbývá do určitých úhlových pozice slunce vůči horizontu např -5° pod horizontem atd. A když to srovnám s UXP tak to je rozhodně o řád lepší :-D Ale oni k tomu asi budou mít důvod... hodinky maji miniaturní baterku... Instinc mají vydržet i půl měsíce na nabití. Musí to udělat nízkoúrovňově a efektivně. Nebo dřív museli.

    Já zmiňuji UXP, protože posledních pár let nic jiního s jejich programy nedělám a chci sdílet osobní zkušenost.

    Adobe používá hodně UXP pro svoje vlastní 1st party části Photoshopu. Různé dialogy, panely atd. Jenže mají interní dokumentaci a ta externí veřejná je špatná.

    Samozřejmě, že málokdo bude přímo programovat. Ale pokud máš dobrý ekosystém pluginů, tak 3rd party za tebe udělá půlku práce. Viz VSCode... tisíce pluginů na všechno. Dělal jsem plugin do VSCode a bylo to super. ( https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=JaroslavBereza.uxpvalidator )

    A když jsem třeba dělal ve Sketchi, tak cokoliv tě napadlo, Sketch na to měl plugin... pár kliků a měl jsi to tam. Jenže aby ty pluginy byly a byly zadarmo, tak musí mít programátoři dobré zázemí. A to tam teď není... ale dřív bylo s CEP mnohem hůř.

    A hlavně Adobe nemůže dělat všechno co lidi chtějí... ty požadavky si navzájem odporují. Ale jako plugin to takový problém není... je to buď jedna funkce nebo druhá.

    Adobe teď kašle na pluginy do Photoshopu... rozjíždějí teď Premiere... ale hlavně všechno cpou do Adobe Express ...asi chtějí konkurovat Canvě atd.

    Možná budu příští rok zkoumat, jeslti půjde automatizovat Lightroom, kvůli fotkám bytů realitních kanceláří.
    MINER
    MINER --- ---
    Nicméně když jsme to nakousli, pokud někdo pravidelně používáte nějaký pluginy, jsou nějaký, který vám nějak výrazně pomáhají? Jaký?
    MINER
    MINER --- ---
    JARDABEREZA: Principiálně chápu (všechny public firmy pracují pro své akcionáře), jen UXP neni moc reprezentativní pro hodnocení masovýho produktu. Je to niche, kterou drtivá většina nepoužívá, což bude důvod, proč do toho nechtěj investovat a i kdyby, tak dev experience nepocítí zákazníci.

    Soucítím s tebou, protože mám stejnou zkušenost s Garminem. A tak hrůzostrašný, jako jejich framework, to určitě být nemůže. Na to nestačí vesmír. To je koncentrovaný peklo. A to, abych se o tom expresivně rozepsal nikdo nechcete:)
    Přesto jejich hodinky nejde hodnotit podle dev experience, na kterou kašlou tak, že na světě imo nemůže existovat nic horšího, včetně Adobe:)

    Tyhle cílovky bych rozlišoval.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    Já vám něco povím... dělám pluginy do Photoshopu v tý UXP technologii už od začátku. Byl jsem možná první 3rd party developer kdo udělal UXP plugin do XD :-D Je o mě a mým nástroji i kapitola v knize co se věnuje vývoje pluginů v UXP.

    Adobe má rekordní čistý profit v miliardách. UXP v Photoshopu je plné bugů. Vím to, sám jsem je nahlásil relevantním lidem. Nechal jsem si i v Adobe zaměstnat na kontrakt, abych si něco z toho mohl spravit a furt na to jenom nenadávat. Udělal jsem co jsem mohl než skončil kontrakt. Nicméně UXP tám má roky podstav. Neříkám, že ti co na tom dělají, dělají špatnou práci, ale je jich na to málo. Je tam hromada věcí špatně, všichni to vědí. S miliardovými zisky můžou najmout armádu vývojářů, aby to opravili, ale oni prostě nechtějí. My nejsme zákazníci. To akcionáři jimi jsou. Photoshop není produkt firmy, akcie jsou produkt firmy. Manažeři mají velkou část odměn v zaměstnaneckých akcií. Hádejte co se stane, když bude dobrý poměr zisk vs náklady? Akcie půjdou nahoru a tím jejich výdělek. A jak se toho dá dosáhnout? ...ano přesně tak. :-D Je tam konflikt zájmu. Cílem není mít dobrý software, ale hodně peněz. Za hodně peněz si pak můžou koupit firmu co ten dobrý software udělala :-D (názory jsou moje vlastní, nikoliv Adobe)
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: Uz ani na tom Applu, byt to na to umi udelat odjakziva plynulejsi (opet jedno specifikum co jine aplikace tak zjevne nemaji), to neni tak stabilni a bezproblemove. A to ze tobe to jede, neznamena, ze net neni plnej narku lidi, co to stesti nemaji bez objektivniho duvodu. A pak jsou tam i dokumentovany/nedokumentovany a stale nove objeveny bugy, co se nedotknou kazdyho, ale kdyz jo, tak zas (novej) voser.
    Proste pointa je, ze LR je jedna z nejhorsich nejdulezitejsich aplikaci a love/hate relationship je zcela na miste ;)
    MINER
    MINER --- ---
    (Nebo jestli to jsou nedejbože Widle. Úplně jsem zapomněl, že existujou, neb je nepoužívám už od třetihor, takže nevim, jak se žije tam.)
    MINER
    MINER --- ---
    MENTOL_: Nevim, jestli to je na Intelu, ale na M2 s 60Mpx fotkama a mi to jede jak víno a nespadlo to nikdy a fotky překlikávaj okamžitě.

    Na starym Intelu jsem držel pevnou licenci co to šlo, a tam to fungovalo taky perfektně s 25 Mpx, dokud Apple nepřestal podporovat můj note, a donutil mě kvůli foťáku k upgrade přes neoficiální OpenCore Legacy Pacther, kterej to domrdal úplně naskrz k nepoužitelnosti.

    Ale právě nechápu ani tu nespolehlivost. Mně to jelo vždycky (na supported systému) v cajku.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: Jsou tam proste dve roviny - funkce a moznosti, a zaroven s tim vlastni funkcnost/stabilita/spolehlivost/nutnost umet si poradit zalohovat zalohovat, a byt ready na problem.
    Tj ano treba masky sami o sobe super - kdyz fungujou, neshazujou LR, nemaj problem s GPU, optimalizace GPU pameti aby se to nesekalo, atd.
    Proste za ty roky je naprosto zrejmy, ze to Adobe "sidi" a snad schvalne udrzuje ve stavu stale hrozici "rozpadavosti", vzdycky dva kroky vpred a jeden zpet ;)
    MINER
    MINER --- ---
    MENTOL_: No já se jen podivuju nad expresivitou toho odsouzení.

    Kritizovat se samozřejmě může. Mě třeba taky štve, že ty AI masky jsou chlupatý, když je v PS maj přesnější. A vždycky, když se ptaj na ten fdb, tak jim to tam napíšu podtržené nesouhlasnou vlnovkou.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: Muzes relativne spokojene a dlouhodobe pouzivat neco co ma zjevny mouchy a zaroven to objektivne kritizovat a chtit od toho vic, to nejsou protichudny veci. Porad to je nejlepsi nastroj z hlediska vysledku, to neznamena, ze to zaroven neni (obcas) dost zoufala nedoladena mrcha ;)
    Naopak argument "kritizujes, bez pouzivat neco jineho" jeste nikdy nicemu nepomohl ;)
    MINER
    MINER --- ---
    OCTOPUSS: Zrovna ten C1 se ovládá skoro stejně a umí importovat LR katalog.
    Samozřejmě tam budou rozdíly, protože to každej rendruje po svym, ale je to možná cesta a LR je ale stále umožní prohlížet a exportovat i bez předplatného, takže se dá žít v obou.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    MINER: Protože jsem retard, kterej se za x let nenaučil v LR ani základy, a přejít na něco úplně jinýho se rovná přestat fotit.
    Kromě toho mám v LR stovky fotek s úpravama, o který bych nejspíš přišel.
    MINER
    MINER --- ---
    Hele, a proč teda nepoužíváte něco jiného, když máte tak radikální soudy?
    Fotografové si docela chváli Capture One, a ty maj i one-time licenci.

    Ani se mi nezdá, že by do toho nešlapali. AI masky jsou imo game-changer, s kterym ostatní maj docela problém, a který násobně zrychluje post-produkci.

    Neobhajuju LR, která má svý mouchy jako vše, ale nechápu tu ‚aviváž‘ mezi takovym reportem, a faktem, že to používáte, když je tolik konkurence.
    Sám používám 2 sw, protože mi na každym vyhovuje něco jiného.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    Mě na LR - když odhlídnu od ignorace totálních hobíkoamatérů jako já, který si upraví deset fotek za měsíc, a předplvýpalný bez možnosti trvalý licence je bullshit - sere ta strašná pomalost. Peněz z lidí dojí jako hovado, a od LR 6 se vůbec NIC nezlepšilo, resp. je to snad ještě pomalejší než předtím. Moderní osmijádro, 32GB paměti a super rychlý SSD, a ta kokotina stejně nabíhá třeba osm vteřin, okna se kolikrát překreslujou s viditelným zpožděním, přepínání mezi fotkama v develop režimu laguje, atd. atd.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    BLACKX: Jako ve vakuu to chapu, ze mohli asi zdrazit trochu. Problem Adobe je v tom, ze ten produkt od vzniku pusobi jako permanentni beta, kazdej trochu dyl co dela s LR je v pemanentnim stresu co nefunguje nebo nebude fungovat po updatu nebo kdyz se proste neco rozhodi a LR si sam s nicim neporadi. A zaroven vsichni vi, ze Adobe hrabe biliony a nikdo to vlastne nema rad jako nastroj, spis nutnost. A to je dost zasadni PR problem, ale urcite maj spocitany radeji do toho nepichat, kdyz to nedokazou udelat fakt super a spolehlivy, od cloudu do leta starejch neopravenejch znamejch bugu a je to hodne v profitu. I ted naberou urcite rekordni mnozstvi lidi za ten mesic, aby mohli mit ten plan nez "zmizi" (a buhvi jaka se zvedne nevole a co Adobe pak, i ten post je vtipnej, jak se nejprv 3/4 chvali co udelali a pak tak nenapadne odstavec o zmene cen a planu ;)
    Jako osobne me to netrapi, ja mam nakonec nakoupeno na 4 roky a porad se nebavime o strasnych cislech, a je mozny, ze za rok na BF stejne bude nejaka akce na prodlouzeni.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    MENTOL_, BLACKX: Aha, nějak jsem si nevšiml toho drobného dodatku u Photography Plan: "We will continue to support this plan for existing customers, however this plan will no longer be available to new customers."

    Tj. noví zákazníci opravdu mají těch 20 USD/měsíc a jednou nás to všechny asi taky čeká.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    BLACKX: Oni to občas testují. Pamatuji si jak před lety sputili A/B test na cenu předplatného. Tzn. půlka lidí viděl vyšší cenu a půlka nižší ve stejné zemi. Museli to pak složitě vysvětlovat na foru naštvaným uživatelům. Chtěli si změřit jestli vyšší cena odradí lidi od nákupu. Někde pak zveřejnili odkaz jak se dostat na tu původní cenu :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam