MAGGIE: Jo, to problém fakt je. Já jsem z toho byla dost špatná, a to asi u všech předmětů - sama jsem přišla z gymplu a první ročník pro mě byl z vědomostních předmětů dost šok. Vzala jsem to tak, že je to jako "srovnávací ročník" a že je to holt potřeba, domluvila jsem se s vyučujícíma a na věci, které znám a umím, jsem tam prostě nechodila - nikdo mi žádné problémy nedělal. My jsme měli v prváku na úvod do matematiky Zapotilovou, kterou si tenkrát všichni hrozně chválili, bavilo je to a měli pocit, že to má smysl (většina). Teď už tam není, nevím přesně proč.
S matematikou je to hrozně těžký, protože většina těch holek ji předem vzdává jako něco, co nemá žádný smysl (a tak ani nemá smysl ho tam hledat) a na co stejně nemají. Zvrátit tenhle postoj je hrozně těžký. Ale teprve když se to podaří, může se ten člověk dál nějak rozvíjet a pracovat na sobě, napravovat si matematické zmatky a sebevědomí... Jasně, že to pak vede k tomu, že se dělá matematika na úrovni prvního stupně (což mi osobně vůbec nevadí), ale na druhou stranu komplexně. A pokud se toho dobře využije, tím, jak reflektujeme svůj poznávací proces a ucime se z vlastních chyb a někdy hodně hloupých omylů, dokážeme pak podobné věci rozpoznat u dětí... ale to je vize, v realitě to tak někdy je a někdy není, samozřejmě.