• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady
    STANLEY
    STANLEY --- ---
    Osnovy v dřívějším slova smyslu už nefungují. Každá škola (učitel) musí mít zpracovaný ŠVP a záleží v podstatě na ní jak moc dopodrobna půjde viz třeba: Matematika a její aplikace http://www.rvp.cz/sekce/473
    KEJML
    KEJML --- ---
    GRIGORIJ: Za mě (tři roky zpátky) u nás (G. Nad Aleji, Praha) měl analýzu jen tzv. "technický blok" (narozdíl od humanitního a přírodovědného, student si povinně vybírá právě jeden blok). Probrali jsme víceméně celou učebnici na analýzu od Promethea, včetně té substituce.
    Ale jak to je obecně nemám tušení, na to jistě odpoví někdo přímo od fochu :)
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    WENCA: hezke!

    Coz mi pripomina - jak je to ted na gymnaziich? Diferencialni a integralni pocet je standardni soucasti osnov? Pokud si vzpominam, tak substirucni metodu jsme na gymplu moc nebrali napr.
    WENCA
    WENCA --- ---
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    OK, provedu :)
    KEJML
    KEJML --- ---
    Můžu poprosit o přidání do záhlaví? Doučuju SŠ, VŠ. Nikoho ze ZŠ jsem ještě neučil, ale nebál bych se toho. Praha.
    Díky :)
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    prevzato z jineho klubu:

    LOSANYA
    LOSANYA --- ---
    prosím, prosím, neznáte nějaké www stránky, kde by byly vypočítané příklady z komplexníxh čísel, a z kombinací, variací a pravděpodobnosti ?
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    MAGGIE: omluva. Ano Praha. Zkouset me ale budou v Ostrave :-)
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    SCHEEZE: a kdyz nepises kde, tak je to urcite Praha, co? ;)
    SCHEEZE
    SCHEEZE --- ---
    shanim nekoho kdo by me doucil Linearni zobrazeni, matice, baze, charakteristicka cisla matice a podobne. Linearni algebra. Mam na to cca. mesic. Byl by nekdo ochoten? A za jakych podminek? Kdyztak posta, diky.
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    vysel sage-4.0 http://en.wikipedia.org/wiki/SAGE_(computer_algebra_system) :o)
    jako ucebni pomucka vypada cim dal lepe!
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    presunula jsem seznam doucujicich do zahlavi
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    PHOBOS99: to jsem pochopila a na to navazala, ze je tragedie, ze to v pohode vystuduji na VS
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    PHOBOS99: Já vim, proto píšu něco o zkušenostech do nás z PedF, jak se snaží něco udělat s tím, aby nějakou páru měli...
    PHOBOS99
    PHOBOS99 --- ---
    ALDEMIK: MAGGIE spis mela na mysli, ze na prvnim stupni uci matematiku lidi, kteri o ni nemaji ani paru
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    MAGGIE: Jo, to problém fakt je. Já jsem z toho byla dost špatná, a to asi u všech předmětů - sama jsem přišla z gymplu a první ročník pro mě byl z vědomostních předmětů dost šok. Vzala jsem to tak, že je to jako "srovnávací ročník" a že je to holt potřeba, domluvila jsem se s vyučujícíma a na věci, které znám a umím, jsem tam prostě nechodila - nikdo mi žádné problémy nedělal. My jsme měli v prváku na úvod do matematiky Zapotilovou, kterou si tenkrát všichni hrozně chválili, bavilo je to a měli pocit, že to má smysl (většina). Teď už tam není, nevím přesně proč.

    S matematikou je to hrozně těžký, protože většina těch holek ji předem vzdává jako něco, co nemá žádný smysl (a tak ani nemá smysl ho tam hledat) a na co stejně nemají. Zvrátit tenhle postoj je hrozně těžký. Ale teprve když se to podaří, může se ten člověk dál nějak rozvíjet a pracovat na sobě, napravovat si matematické zmatky a sebevědomí... Jasně, že to pak vede k tomu, že se dělá matematika na úrovni prvního stupně (což mi osobně vůbec nevadí), ale na druhou stranu komplexně. A pokud se toho dobře využije, tím, jak reflektujeme svůj poznávací proces a ucime se z vlastních chyb a někdy hodně hloupých omylů, dokážeme pak podobné věci rozpoznat u dětí... ale to je vize, v realitě to tak někdy je a někdy není, samozřejmě.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    LUKEH: Ono k te abstrakci: průměrné a slabší děti na prvním stupni fakt nějakého zobecnění bez manipulace (typu když dělám krychlové stavby, tak si to postavim, převrátim, vyzkoušim si to, jak to funguje, dramatizace úloh na dětech) nejsou moc schopné a z vývojového hlediska to tak prostě je. Některé nadané nebo zkušené děti ji nepotřebují, protože mají buď dostatečný názor/náhled nebo mají zkušenosti, ze kterých získaly nějaké částečné představy, jak to funguje (izolované modely), pomocí kterých můžou tu věc řešit. Ale pro většinu dětí je to naprostý základ, protože je tak pro ně matematika způsobem pohledu na reálný svět a ne něčím abstraktním a od života odtrženým. Nejde o to "muset si nakreslit takový a takový obrázek", ale mít možnost propojovat své myšlení se smyslovým vnímáním a vytvářet tak z jednotlivých náhledů komplexnější matematické představy (generické modely). Ale to je asi jasný...
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    teda, to zni dobre - podle me je matematika na prvnim stupni stejne asi nejdulezitejsi pro cely dalsi vyvoj - kdyz to uci clovek, ktery nevi rozdil mezi ctvrtinou a tretinou, jak to pak maji pochopit deti.. mluvim z vlastni praxe - ucila jsem leta na stredni pedagogicke skole, kde matematicke mysleni neni zrovna silnou strankou tamnich studentu a pritom hodne z nich pak jde studovat prvni stupen ZS, pricemz, a to je na tom hodne smutny, to spousta z nich v pohode dodela a jde pak degenerovat se svymi matematickymi paskvily ty male prvnacky..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam