• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady


    Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


    DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

    MAEP - Plzeň
    MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
    NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
    TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
    SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
    KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    rozbalit záhlaví
    AIRGURU
    AIRGURU --- ---
    PULNOCNI_LZICKA: no, vce zni skoro jako fce, ze, no a hle!
    http://www.slunecnice.cz/sw/vofce-znamenacek/
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    PULNOCNI_LZICKA: vovce neznam :) ale octave, scilab, R, sage,... jsou zadarmo a grafy umi.
    PULNOCNI_LZICKA
    PULNOCNI_LZICKA --- ---
    Nevíte, prosím, jaké existují programy na vykreslování grafů funkcí? Profesorka se nám dnes zmínila o něčem, co znělo jako "vovce", ale vůbec netuším přesný název (a jestli jsem vůbec rozuměla dobře). Má být volně ke stažení na internetu. Vím o Maple, ale to myslím není volně ke stažení.
    Kdybyste náhodou měl někdo alespon tušení, o čem mluvím..:c)
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    Nevíte náhodou, jestli neexistuje nějaká mapa matematických dovedností nebo něco takového? Zajímalo by mě to z pozice učitelky 1. stupně. Něco, co by pojmenovávalo nějaké základní typy dovedností (já nevim - druhy porovnávání, třídění, vnímání pravidelnosti a rytmu, hierarchizace, ...) které se uplatňují a rozvíjejí zvl. na prvním stupni, pokud možno i v jakém věku a jak... nevím, jestli něco takového existuje, ale proč konec konců ne? Vygooglovat se mi to každopádně nepodařilo.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Sakra, nejdřív jsem se lekl, že by Jošt povýšil :)
    TK_
    TK_ --- ---
    MIROSLAV: budova MFF UK, Malostranské náměstí 25, chodba v prvním nebo čtvrtém patře, ale je potřeba se tvářit, že tam patříte.
    MIROSLAV
    MIROSLAV --- ---
    Nevíte o nějakém klidném místě v centru (Praha) kde by se dala doučovat matematika? Jde o to, že knihovny mají v pondělí zavřeno:-( Hospody jsou moc rozptylující, v čajovně je zase moc šero a kavárny mají malé stolky... jo, trnitá jest cesta za vzděláním:-)
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    Logická olympiáda - Homepage
    http://www.logickaolympiada.cz/homepage/
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    jsi tam :)
    MIROSLAV
    MIROSLAV --- ---
    praha
    MIROSLAV
    MIROSLAV --- ---
    kdyžtak na nástěnku prosím, díky. (zš,sš,vš)
    MIROSLAV
    MIROSLAV --- ---
    Taky semtam doučuju matiku/fyziku a začínám obvykle nějakým hezkým motivačním příkladem. Nejdůležitější je podle mě zaujmout. Pokud se to povede, není se o čem bavit a jde to jak po másle.:-)
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    diky, doučko domluveno s ID TK_ ..
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    TK_: :)
    TK_
    TK_ --- ---
    MAGGIE: snad ne, ale už jsme domluvený....
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    snad se dotycny nebude zlobit, ze to prepastnu sem: [ WILDENBURY_SQ @ Aplikovana matematika ]
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    NEVENA: zahlavi
    NEVENA
    NEVENA --- ---
    MAGGIE: A jakou úroveň učíš?
    ATOMOUSEK
    ATOMOUSEK --- ---
    BATEAU: Jadernacky forek? :o)

    GRIGORIJ: Ja se nebavim o onanii nad integraly zakladnich funkci :o)

    ALDEMIK: Nemel jsem v umyslu se te dotknout... Kazdopadne, pravdou je, ze s doucovanim deti mam minimalni zkusenosti - jednou jsem resil s patakem ci sestakem prave fyzikalni olympiadu a k memu prekvapeni se mi v jednu chvili rozbulel - takze jsem to pak uz nezkousel :o)
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    ATOMOUSEK: Jinak k tomu zamlcovani - psala jsem tam, ze je supr a potrebne, aby se od sebe deti ucily. Na druhou stranu obcas nekdo prijde na nejaky poznatek, ktery je pro vetsinu tridy dost nad jejich soucasny stav - ta myslenka, kterou jsem popsala, je na druhaka/tretaka uzasna, dite, ktere s ni prijde, samozrejme pochvalim, ale kdybych ho to nechala vyvetlit ostatnim, tak to jeden mozna pochopi a ostatni to totalne zmate. Protoze je to dost abstraktni myslenka vyzadujici hlubsi vhled do desitkove soustavy, ktery tyhle deti jednak jeste nemaji, navic takhle male deti nejsou schopny takove urovne abstrakce (viz vyvojova psychologie, Piaget, stadium abstraktnich operaci je tusim od 12 let). Prislo mi to jasne, ale chapu, ze kdyz neucis male deti, tak tyhle veci neresis. Byva tezke to vybalancovat a odhadnout. Kdyz prijde dite s vychytavkou, ze treba A v prvnim pripade musi byt jednicka a je to jasne proto a proto, tak ho to samozrejme rict tride necham, protoze to poberou a nekam je to vsechny posune. Je to takhle jasnejsi?

    Co se tyce vasi diskuse o integralech, omlouvam se, ze jsem se nekoho dotkla asi zkratkovitym tvrzenim, ze "si to nekde najdu", asi jsem fakt naprosto neumyslne pichla do vosiho hnizda :-) Jednak jsem tim samozrejme myslela zjistit princip te veci, jednak si rozhodne nemyslim, ze otevru ucebnici a bude mi to jasne (pri one strukture definice - vysvetleni pojmu z definice - vzorecek - variace vzorecku - aplikace vzorecku), ale ze na to nekam kouknu a pak se o tom s nekym pobavim, protoze to bude pravdepodobne neco, co uz v ruznych pouzitich znam, resp. mam urcitou predstavu, jak se to chova, akorat jsem nikdy nemela potrebu to vyjadrovat nejakym konkretnim vztahem. A to mi jako troufala predstava vubec neprijde, vzhledem k tomu, ze to povazujete ta soucast vseobecneho vzdelani...
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    NEVENA: tak malo? ja nejdu pod 250 za 60 minut
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam