• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    CERMINEK: tak pokud mas jine pocatnecni podminky, tak to samozrejme vyjde jinak :)

    Nedari najit kde? Ale nevim, proc to resis, je to jenom notace, klidne si tu transformaci oznac Bž(.) (kdyz nekde uvedes "kde Bž(.) znaci laplaceovu transformaci)
    To divny L je proste L v jinym fontu LaTeXu ($mathcal{L}$)
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    GRIGORIJ: tak výsledek má být 5-x^2+3e^2x a dobral jsem se k němu, opsal jsem počáteční podmínky z úlohy od vedle...

    Stále se mi ale nedaří najít to "divný L", Laplaceův operátor s transformací nesouvisí. Co to prosím je za znak? Někde se to píše jako L, ale ve většině litaratury, je to to "divné L" :D
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    CERMINEK: jo, vysledek je chybne v zadani. Je to videt na prvni pohled - neni zpusob jak bys derivovanim vysledku v zadani dostal "x"


    CERMINEK: laplaceuv operator nema s lapalceovou transformaci nic spolecneho a je to "nabla na druhou"

    jinak na tom druhem odkazu vypada tvuj postup rozumne, ale v tech tvych sipkach jsem se trochu ztratil... nejspis numericka chyba (trivialniho charakteru - ja je delam porad a pro overeni pouzivam nize zmineny wolfram)
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    Příloha tayd u toho příspěvku... Podle wolframu mám taky vásledek blbě... Kua... Kouknete na to prosím, kde je chyba?

    Jinak ještě dotaz a budu vypadat asi jako úplný debil ;) při Laplaceově transformaci se píše takové to dívné L - nevím co to je za znak a jako Laplaceův operátor se píše nabla - co to je za znak a kde je vůbec ve Wordu?

    WP_000791.jpg (4823854 B)
    KEJML
    KEJML --- ---
    CERMINEK: Přílohu jsi asi zapomněl připojit, ale Wolfram Alpha potvrzuje GRIGORIJův výsledek: http://www.wolframalpha.com/input/?i=y%27%27+-2y%27+%3D+4x+-+2%3B+y%280%29+%3D+2%3B+y%27%280%29+%3D+1
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    GRIGORIJ: Tak přepočteno, postup vč. výsledku v příloze, ale vůbec to nesouhlasí s tím co má vyjít (cos x + e^x)... Mám tam tedy něco blbě, nebo je chybně výsledek v zadání?
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    GRIGORIJ: Díky! Jdu to přepočítat :)
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    CERMINEK: podle mne je vysledek blbe, ale tvoje reseni taky :)
    jestli na to dobre koukam, tak udelas lapace leve strany a polozis to nule, ale ten obraz se nerovna nule, ale obrazu prave strany L(4x-2)=4/p^2-2/p=L(y''(x)-2y'(x)) a z toho pak vyjde y=1/2(-2x^2+exp(2x)+3)
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    Tak jsem pokročil a povedlo se mi spočíst první úlohu...leč chybně - nesouhlasí mi to s výsledkem v zadání a už přes dvě hodiny hledám chybu, kterou ne a ne najít... Dokážete ji někdo najít prosím?

    WP_000788.jpg (799596 B)
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    KEJML: Pravda, že tam jsou ty řady...

    Dneska se celý den snažím najít něco okolo Laplaceovy transformace, ale aby to nebylo věta-definnice-důkaz, což je něco, co nikdy nepochopím. Prostě aby to pochopil blb jako já :)
    KEJML
    KEJML --- ---
    CERMINEK: Mě ten math tutor v jistý době fakt pomohl. Především řady mi ve škole nějak utekly a tady jsem našel pěkně rozepsaný typy příkladů, jak je poznat a následně jak je řešit, podobně i u dalších věcí co tam jsou. Bohužel už to nepokrývá integrál funkce více proměnných nebo diferenciální rovnice, které bys také potřeboval. Snad mě doplní někdo další.
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    KEJML: Díky projdu to... Já se doposud opíral o http://mathonline.fme.vutbr.cz/ ale co se problematiky toho, co nyní potřebuji, týče, mi to moc nepomáhá...
    KEJML
    KEJML --- ---
    CERMINEK: Není tam úplně všechno co potřebuješ, ale mě kdysi hodně pomohl tenhle web:
    Math Tutor
    http://math.feld.cvut.cz/mt/
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    Ahoj všem.
    Dneska jsem poprvé za celý semestr otevřel matematiku, resp. začal jsem tvořit semestrální práci s níž se zároveň budu učit na písemku a na zkoušku. Mno a hned na začátku, jsem, s prominutím, úplně v prdeli. Celý den googlím, tahám materiály a procházím vše možné a stejně se nechytám.. Nemáte někdo nějaký tip na výklad teorie, resp okomentované řešené příklady, které by pochopil i blbec, jako jsem já? =)

    Zadání příkladů, kterých se to týká v příloze...

    Všem moc díky

    Zápočtová práce MAT3 - Michal Čermák.pdf (588065 B)
    ISUBA
    ISUBA --- ---
    Zdrávím všechny.Našel by se tu někdo, kdo by mi napověděl jak postupovat při řešení následujícího úkolu, který mi byl zadán. Nevím, kde začít.

    ISUBA
    ISUBA --- ---
    Zdravím. Je tu někdo přes množinové kalkuly?:)
    RADICETA
    RADICETA --- ---
    SPLNYX: Jojo, sčítací metoda řešení soustav. Je to rychlejší, ale musíš to v tom vidět. Já většinou ukazuju na dosazovací, protože tu můžeš použít vždy. Ale každý jak mu vyhovuje (třeba i Gaussovou eliminační :) )
    RADICETA
    RADICETA --- ---
    SPLNYX: a1 ti nevadí, a2 = a1 + 1d, a5 = a1 + 4d, a3 = a1 + 2d
    dosadíme do rovnice:
    a1 + d + a1 + 4d - (a1 +2d) = 7
    a1 +3d = 7, ok, to už máš i u té druhé. Teď máš rovnice:

    a1 + 3d = 7
    2a1 + 5d = 11

    Kdybych to napsal jako

    x + 3y = 7
    2x + 5y = 11

    bylo by to jasnější? Zkusme vyjádřit y první rovnice a1 (jako a1 = 7 - 3d) a dosadit to do druhé rovnice za a1. Zbyde nám jedna rovnice s neznámou d, kterou pak dosadíme do výrazu co tu píšu v závorce a spočítáme i a1. Lepší?
    RADICETA
    RADICETA --- ---
    RADICETA: ve tvém číslování a_n = a_1 + (n-1)d
    RADICETA
    RADICETA --- ---
    SPLNYX: Pokud víš, že je to Aritmetická posloupnost, můžeš použít, že a_n = a_0 + nd. Pak se ti to smrskne na dvě rovnice o dvou neznámých. Stačí tak?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam