• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady


    Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


    DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

    MAEP - Plzeň
    MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
    NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
    TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
    SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
    KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    rozbalit záhlaví
    HHANULKA
    HHANULKA --- ---
    CERMINEK: ten druhy priklad je nutne resit pres integraly? obsah = ctvrtina kruhu (pi * 2^2 / 4 = pi) + kousek I (čtvrtina z obdélníku 1 * 2 = 0,5 ) + kousek II (čtverec 1 * 1 minus čtvrtkruh pi 1^2 = 1 - pi/4) = 3/4 pi + 1,5 jestli počítám správně.
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    Ahoj, mám prosbičku s mou semestrálkou. Při řešeních prvních dvou příkladů mám tušení, že nejsou dobře, ale nedaří se mi najít proč. Najde se dobrá duše, co by mě pošťouchla ke správnému řešení?

    SMARTCHIN
    SMARTCHIN --- ---
    CERMINEK: tu druhou zmíněnou jsem si omylem pořídila dvakrát, takže případně odprodám za nějakou rozumnou cenu
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    SRNECEK:
    Přehled středoškolské matematiky – Knihkupectví Neoluxor
    http://neoluxor.cz/ucebnice/prehled-stredoskolske-matematiky--18404/
    Přijímací zkoušky na vysoké školy - Učebnice - střední školy - Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy - Universitní knihkupectví
    http://www.universitni.cz/...matika-priprava-k-maturite-a-k-prijimacim-zkouskam-na-vysoke-skoly--50/
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Prosím vás, studoval jsem VŠ s humanitním zaměřením, ale již několik měsíců pociťuji potřebu jemného návratu k matematice, nicméně od střední školy jsem s ní neměl žádný (krom každodenní potřeby) kontakt. Doporučil by mi někdo nějaké učebnice? Jsem si vědom vágnosti mé otázky a i možné cesty opětovného otevření středoškolských knih a vycházení z nich. Ale jelikož je mám spjaté s mou minulostí, tak bych se jim rád vyhnul. Přesto mým předurčením pro samoučení hledám knihu, která mi jevy objasní. Studoval jsem gymnázium, takže mé ambice rozšíření znalostí je tak na úroveň matematického lycea a prvního ročníku VŠ se zaměřením na matematiku.
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    THOMASMORTA: ano, je to tak - na ekonomce předpokládají, že lidé znají, jak když bičem mrská, mimo jiné derivování a integrování, proberou to za jednu přednášku a jedno cvíko, dost masakr rychlost - podle mne je to předmět, na kterém se prosije 250 studentů 1. ročníku, jinak si to nedovedu vysvětlit.. a tu učebnici moc dobře znám, učila jsem podle ní několik let, jsem s ní spokojená

    díky všem dalším za tipy, stále přemýšlím, jak jí to co nejrychleji nalít do hlavy, když vidím, že kolikrát dělá i triviální chyby v úpravách typu u výrazu 3^n + 4^n vytknu 1^n a v závorce mi zbyde 3+4.. (takto to ona upraví, aby se zbavila těch n-tých mocnin).. ach jo, ona je moc příjemná, jakmile jí něco vysvětlím, tak jí to už jde (toto nemá být samochvála, ona to zkrátka povětšinou na SŠ neviděla, jak to má tedy znát že), ale viditelně nemá moc dobré základy, nemá to všechno moc zažité
    KEJML
    KEJML --- ---
    MAGGIE: My teda na střední z analýzy probrali celkem dost (měli jsme poslední rok čistě jen předmět matematická analýza), přesto jsem v prváku na vejšce velmi ocenil toto: http://math.feld.cvut.cz/mt/ Pravda že teorie se tam asi bez vzorečků neobejde, já si tu stránku oblíbil ale z jinýho důvodu - velmi hezky jsou tam vysvětlený praktický postupy jak řešit různý typy příkladů a jak vlastně poznat kterej typ příkladu řešíme - minimálně na tohle bych to doporučil.
    NAMATHUR
    NAMATHUR --- ---
    MAGGIE: pro Tebe asi passé, ale jinak můžete zkusit online kurs https://www.coursera.org/course/calcsing
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    MAGGIE: Na VŠ předpokládají znalost derivování a integrování ze SŠ? Mám SŠ technického směru a dostali jsme se k derivacím...
    Jediný web, na který jsem narazil byl matfyzácký, pokusím se podívat, ale přeci jen je to pro prváky matfyzu. Nicméně, nepomohla by učebnice Matematika pro gymnázia: Diferenciální a integrální počet?
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    Nemáte někdo tip na webovou stránku, kde by se člověk naprosto netknutý infinitezimálním počtem postupně krok po kroku naučil základy derivování a integrování - hlavně konkrétní příklady? Nechci, aby tam byly pouze věty a definice plné matematických symbolů, kterým většina lidí moc nerozumí - doučuju jednu slečnu, která momentálně začala studovat na VŠ ekonomii. Jedním z předmětů je i matematika, kde se předpokládá, že si tímto člověk na střední škole prošel. Ona bohužel chodila na obchodku, kde se tato látka již neprobírala. Když jsem tuto kapitolu probírala se studenty na gymnáziu, strávili jsme tím nejméně 2,5 měsíce, ona to potřebuje vstřebat co nejrychleji, ideálně v rámci tohoto semestru. Jelikož máme doučování jednou týdně hodinu (procházíme to, čemu na předchozím cvičení nerozuměla), nemám šanci jí do této tématiky moc zasvětit. Předem díky.
    KEJML
    KEJML --- ---
    GRIGORIJ: No jo vlastně, ono sin může být i záporný... už jsem z matiky očividně vypadl.
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    KEJML: kdybys umel dokazat, existuje N, tak, ze sin(n!) nemeni znamenko pro n>N, tak jo...
    KEJML
    KEJML --- ---
    GRIGORIJ: Vidš, čísel jsem si nevšiml :) Ale nejde použít ten argument omezenosti sin n!, čili že výsledek by byl nekonečno?
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    MAGGIE: no v me realite jde (n^3/2)/(n+1) k nekonecnu (n->\infty), spis bych rekl, ze limita neexistuje
    KEJML
    KEJML --- ---
    MAGGIE: Úvaha to dobrá je, až na to, součin nuly s nekonečnem by byl problém. Ale vzhledem k tomu, že funkce sin je omezená na celém definičním oboru, tak to v tomto případě není problém.
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    ATLAS: ano, wolfram jsem už taky použila; u jedničky je princip rozložení limity na součin dvou limit, kde v jedné z nich necháme sin n! a ve druhé je ten zbytek, protože "ten zbytek" vyjde 0 (pokud správně počítám), tak je nám lim sin n! šumák, protože součin čehokoliv s nulou je nula - takto jsem uvažovala při výpočtu, ale nevím, jestli je to správná úvaha
    ATLAS
    ATLAS --- ---
    MAGGIE: No priklad 2 resi WA takhle http://www.wolframalpha.com/input/?i=lim+%28%282n^2+%2B+2n+-+1%29+%2F+%286+%2B+n%29+%2B+beta+n%29 ale s jednickou nehnul. Ja jsem nehnula ani jednim...
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    MAGGIE: a jen pro ověření - příklad 1) mi vyšel 0, příklad 2) plus nekonečno
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    prosím o pomoc s následujícími limitami - nějak se mi to vypařilo z hlavy (ve všech je n do plus nekonečna):

    1) lim (((n^3/2) . sin n!) / (n+1)) ... tady fakt netuším tu část se sin n!

    2) lim ((2n^2 + 2n - 1) / (6 + n) + beta n) ... a tady už bohužel po letech nechápu ten konec - beta n - to je označení libovolného polynomu?

    Předem moc díky za výpočet, protože já si fakt bohužel s tímhle nevím rady
    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    HARVIE: u nasobeni matic se me osvedcilo si to rozepsat - prepisu radek z A do slupce, udelam "*", prepisu sloupec z B za *, udelam "=" a kdyz si to takhle rozepisu trosku inteligentne do bloku, tak uz pri tom skoro nemusim koukat do zadani ale jen o blo vys/vedle.
    Ve finale to vsecko projedu a spocitam.
    Chybovost je minimalni :)
    GRIGORIJ
    GRIGORIJ --- ---
    PEPENKA: mann-whitney je neparovy wilcoxon.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam