• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady


    Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


    DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

    MAEP - Plzeň
    MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
    NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
    TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
    SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
    KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    rozbalit záhlaví
    CIBL
    CIBL --- ---
    MODRAPUSINKA: Zadání a zřejmě znamená nalézt čtverce tak, aby A nalezelo kruznici k, C lezelo na primce p a body B,D lezely na primce urcenou body P, M.
    Pokud ano, reseni najdeme pomoci osove soumernosti kruznice k (nebo primky p) podle primky urcene body P a M.

    Aspon tak by mi davalo logiku zadani i reseni, kdy v uloze a pouzijeme osovou soumernost a v uloze b otoceni, t.j. primou a neprimou shodnost.
    CIBL
    CIBL --- ---
    MODRAPUSINKA: Pomocí shodností (otočení, posunutí, etc..) se dá úloha b řešit tak, že otočíme kružnici k kolem bodu M o 60 stupnu na obe strany. pruseciky s primkou p nam daji 4 reseni pro bod B.
    Druha moznost je otocit primku p kolem bodu M o 60 stupnu na obe strany, pak nam 4 reseni bodu C daji pruseciky s kruznici k.
    SWT
    SWT --- ---
    MODRAPUSINKA: hele už je to strašně dlouho (desítky let) co jsem řešil nějaký teoretický geometrie ...
    ad a) netuším, co znamená BD je prvkem množiny pM, takže s tím si neporadím vůbec (jak lze definovat množinu složenou z přímky a bodu?)
    a druhej dotaz - řešení má bejt konstrukcí nebo analyticky?
    pro b) jsem se zatím dobral toho, že těch trojúhelníků je nekonečně mnoho, a možné vrcholy C tvoří souvislou část kružnice k, ale zatím jsem nenašel způsob, jak konstrukčně najít krajní body a analyticky se mi to počítat vůbec nechce :) ... akorát vím, že lze najít rovnostrnný trojúhelník pro všechny C na k, pro které platí, že CM je větší rovno vzdálenosti C od p (ale jak tuhle množinu zkonstruovat mě nenapadá)

    jo a taky jsem b) začal řešit pro rovnostranný, nikliv rovnoramenný, a tam umím najít všechny (čtyři) možná řešení (pokud jsem se nespletl)

    první věc je, že body M vyhovující té vrchní části nad a)b) jsou dva, pokud se pletu tak mě někdo nakopněte ...

    (a můj problém je, že jsem nějak nepobral jak na to aplikovat shodné zobrazení-otáčení)

    pokud bude časem k dispozici nějaký komentář nebo řešení tak se rád dovzdělám
    MODRAPUSINKA
    MODRAPUSINKA --- ---
    SWT: posilam zadani :-)

    KEJML
    KEJML --- ---
    ELENNA: Dosazením do vzorce: http://cs.wikipedia.org/wiki/Taylorova_%C5%99ada když chceš druhýho stupně, tak tě zajímají první tři členy.
    ELENNA
    ELENNA --- ---
    Nevíte prosím někdo, jak mám v tomto f(x) = √ (1+sin4x) najít Taylorův polynom 2. stupně, když a=0 ? Díky
    SWT
    SWT --- ---
    MODRAPUSINKA: Konkrétněji?
    MODRAPUSINKA
    MODRAPUSINKA --- ---
    Prosím, umíte někdo shodný zobrazení-otáčení = potřebuju vypracovat domácí úkol pro ségru, která propadá z matematiky :-(
    HHANULKA
    HHANULKA --- ---
    KOB
    KOB --- ---
    KOB: Za doučování samozřejmě zaplatím... a dotyčný nemusí znát vše - pokud se například najde někdo "jen" na komplexní analýzu, budu moc rád!
    KOB
    KOB --- ---
    LUKEH: ano, je to v jednom předmětu, ale náhodné procesy jsou brány jen okrajově...
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Náhodné procesy mas taky v komplexni analyze?
    KOB
    KOB --- ---
    Zdravim,
    nenašel by se, prosím, někdo / nevíte o někom na doučování komplexní analýzy (holomorfní fce, Laurentovy řady, reziduová věta, Fourierova, Laplaceova a Z transfromace, náhodné procesy)...?

    Odpovědi prosím do pošty (nebo mejl - fargo.x32@gmai.com), díky moc
    SWT
    SWT --- ---
    Zdravím vespolek, kdysi dávno jsem měl v ruce program, který umožnil zadávat geometrické konstrukce popisem, a na základě popisu vykresloval příslušnou konstrukci, tzn uměl pojmy typu kolmice, přímka, polopřímka, bod, kružnice, průsečík atp. Podotýkám, že vše šlo zadat písemně do zápisu, bez jakéhokoliv klikání myší.
    Netušíte někdo, co to bylo za program, popřípadě jestli něco podobného existuje? Podmínka je konstrukce zadávaná čistě popisem.
    Předem moc díky.
    KEJML
    KEJML --- ---
    CERMINEK: Já bych to druhý počítal jako integrál z x-(sqrt(2x-x^2)0 od 1 do 2 (zelená čára mínus fialovej kruh) plus integral z sqrt(4x-x^2) v mezích od 2 do 4 (červenej kruh)
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    HHANULKA: bohužel to musí být integrálním počtem...
    HHANULKA
    HHANULKA --- ---
    CERMINEK: ten druhy priklad je nutne resit pres integraly? obsah = ctvrtina kruhu (pi * 2^2 / 4 = pi) + kousek I (čtvrtina z obdélníku 1 * 2 = 0,5 ) + kousek II (čtverec 1 * 1 minus čtvrtkruh pi 1^2 = 1 - pi/4) = 3/4 pi + 1,5 jestli počítám správně.
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    Ahoj, mám prosbičku s mou semestrálkou. Při řešeních prvních dvou příkladů mám tušení, že nejsou dobře, ale nedaří se mi najít proč. Najde se dobrá duše, co by mě pošťouchla ke správnému řešení?

    SMARTCHIN
    SMARTCHIN --- ---
    CERMINEK: tu druhou zmíněnou jsem si omylem pořídila dvakrát, takže případně odprodám za nějakou rozumnou cenu
    CERMINEK
    CERMINEK --- ---
    SRNECEK:
    Přehled středoškolské matematiky – Knihkupectví Neoluxor
    http://neoluxor.cz/ucebnice/prehled-stredoskolske-matematiky--18404/
    Přijímací zkoušky na vysoké školy - Učebnice - střední školy - Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy - Universitní knihkupectví
    http://www.universitni.cz/...matika-priprava-k-maturite-a-k-prijimacim-zkouskam-na-vysoke-skoly--50/
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Prosím vás, studoval jsem VŠ s humanitním zaměřením, ale již několik měsíců pociťuji potřebu jemného návratu k matematice, nicméně od střední školy jsem s ní neměl žádný (krom každodenní potřeby) kontakt. Doporučil by mi někdo nějaké učebnice? Jsem si vědom vágnosti mé otázky a i možné cesty opětovného otevření středoškolských knih a vycházení z nich. Ale jelikož je mám spjaté s mou minulostí, tak bych se jim rád vyhnul. Přesto mým předurčením pro samoučení hledám knihu, která mi jevy objasní. Studoval jsem gymnázium, takže mé ambice rozšíření znalostí je tak na úroveň matematického lycea a prvního ročníku VŠ se zaměřením na matematiku.
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    THOMASMORTA: ano, je to tak - na ekonomce předpokládají, že lidé znají, jak když bičem mrská, mimo jiné derivování a integrování, proberou to za jednu přednášku a jedno cvíko, dost masakr rychlost - podle mne je to předmět, na kterém se prosije 250 studentů 1. ročníku, jinak si to nedovedu vysvětlit.. a tu učebnici moc dobře znám, učila jsem podle ní několik let, jsem s ní spokojená

    díky všem dalším za tipy, stále přemýšlím, jak jí to co nejrychleji nalít do hlavy, když vidím, že kolikrát dělá i triviální chyby v úpravách typu u výrazu 3^n + 4^n vytknu 1^n a v závorce mi zbyde 3+4.. (takto to ona upraví, aby se zbavila těch n-tých mocnin).. ach jo, ona je moc příjemná, jakmile jí něco vysvětlím, tak jí to už jde (toto nemá být samochvála, ona to zkrátka povětšinou na SŠ neviděla, jak to má tedy znát že), ale viditelně nemá moc dobré základy, nemá to všechno moc zažité
    KEJML
    KEJML --- ---
    MAGGIE: My teda na střední z analýzy probrali celkem dost (měli jsme poslední rok čistě jen předmět matematická analýza), přesto jsem v prváku na vejšce velmi ocenil toto: http://math.feld.cvut.cz/mt/ Pravda že teorie se tam asi bez vzorečků neobejde, já si tu stránku oblíbil ale z jinýho důvodu - velmi hezky jsou tam vysvětlený praktický postupy jak řešit různý typy příkladů a jak vlastně poznat kterej typ příkladu řešíme - minimálně na tohle bych to doporučil.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam