HARVIE: idealni by bylo cele ty bocnice a pojezdy delsi osy prisroubovat k te desce nebo ramu po cele delce, to by tuhosti pomohlo hodne, prurez hmotou mezi obrobkem a nastrojem by se zvetsil, alespon v techto mistech, jenze to nejde, jezdi tam rolny (ale slo by je prisroubovat k v cele delce pres plochac), pak vymenit desky co drzi portal tez za silnejsi, pak zustane uzky prurez u sroubu co drzi rolny, tez jdou relativne jednoduse dat silnejsi, a remeny dat sirsi, lepe nahradit ozubenym hrebenem, v tehle delce ten remen bude jak pruzina, a ten ram udelat z masivnejsich profilu a lepe vyzebrovat a uz je z toho docela jiny stroj, zustane uzke misto v bodovem styku rolen na hlinikoveho profilu, tzn rychle vymackavani, kdyz vymenis i to,, tak je z toho uplne jiny stroj. Kdyz ma osa jezdit po hliniku tak aby stycna plocha byla co nejvetsi, pokud mozno ne bodove, takze zbyva kluzne, par profi stroju kde to sice jezdi po hliniku ale kluzne jsem uz videl a i po mnohaletech prakticky bez znamek opotrebeni.
stav co chces a jak chces, jsou to tvoje penize a bude to tvoje prace, me je to celkem fuk, jen zminuji duvody ktere povedou k tomu ze si pak budes stezovat na zivotnost a cenu nastroju. Jako inspiraci se podivej jak jsou kontruovane komercni stroje na hlinik v tehle velikostech a koukni jakou maji hmotnost, ono kdyby mohli byt subtilnejsi tak by byli, vzrobce by usetril spoustu penez na materialu, ale z nejakeho duvodu to nedela :)