• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    NIEKT0: Nemyslim si, ze car sharing bude poradne fungovat, protoze vetsina lidi potrebuje auto do prace, z prace a na vikend tj v patek odpoledne odjet a v nedeli odpoledne prijet.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KRAMERIUS: Navic kapacitne, aby si jedno auto se 70kWh baterii mohl dobit za noc (10hod) tj bude potreba mit 10A 3faz na jedno auto, standardne se imho delaj akorat 64A 3fazovy rozvody tj pak natahnout z trafostanice pro kazdych 6 aut zvlast kabel
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    KRAMERIUS:
    DANYSEK:
    Tak ono nemusi byt hned plne elektrifikovana cela doprava, zo zaciatku su vcelku OK riesenie hybridy. Znizuju vyrazne spotrebu, a vzhladom na optimalne otacky motora este vyraznejsie emisie. A na kratsie vzdialenosti budu casom schopne fungovat aj uplne bezemisne. V com maju autori pravdu, tak celkovu energeticku produkciu bude treba navysit, na druhu stranu mnozstvo ludi vyuzivajucich IAD sa bude moct trochu znizit vdaka sofistikovanym carsharingovym systemom. A ano, je to aj o mentalnom nastaveni, v sucasnosti si zijeme z hladiska udrzatelnosti ekosystemu velmi vyrazne nad pomery.
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    XCHAOS: Možná není slepá, ale proč se do té uličky cpát teď prudkou zatáčkou přes trní a oraniště když při mírném zatočení by ta cesta byla daleko pohodlnější.
    Technický vývoj má své limity a omezenou rychlost.
    U spalovacích motorů má určitě svůj smysl hlídání škodlivin a postupné zpřísňování (škodí lokálně), ale tlak na emise CO2 (možná škodí globálně), což je věc jdoucí proti omezení emisí, je nesmyslně velký, tam by chtělo ubrat. Stejně se tím nic neřeší při rychlosti jakou přibývají auta v Číně a Indii.
    XCHAOS: Nevím jaká dlouhodobá nabíjecí stání máš na mysli, bydlím v Praze na sídlišti a tady stojí tisíce aut volně v řadách kolem paneláků, kolem večer chodí ožralové a potenciální vandalové, nedovedu si představit, jak bys to chtěl v tom množství připojovat přes noc na síť a nabíjet.
    Když jsem zvyklý že tankuju 5 minut a pak s tím vydržím 1100-1200 km, tak mě elektromobil opravdu neuchvacuje.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: ohledně té železnice je celkem problém, že je na hraně své kapacity

    XCHAOS: můžeš s tím nesouhlasit a anketa může dopadnout, jak chce, ale fyzika je svině, tu neoblafneš a do roku 2020, kdy mají platit ty nesmyslné normy, žádná další infrastruktura nebude
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KRAMERIUS: elektromobilita je řešením mj. i proto, že by auta v dlouhodobých nabíjecích stáních mohla stabilizovat síť v případě výkyvů energie z OZE.

    elektromobily představují čistou úsporu emisní dokonce i v případě, že by všechna energie pocházela z uhlí - kombinace vyšší účinnosti s rekuperačním bržděním k tomu sama o sobě stačí. Ale samozřejmě, podíl energie z uhlí bude klesat...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HONCKA: s tímhle absolutně nesouhlasím, elektromobilita není slepá ulička. ostatně i anketa mezi členy vychází jinak...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Zachraňme internet před články 11 a 13!
    https://www.youtube.com/watch?v=RSxqJBZMHAA
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KRAMERIUS: soucasna jedina nemecka piratka v europarlamentu je soucasti frakce Greens-EFA, v predchozim obdobi byli svedsti Pirati ve stejne frakci. Mno, a zrovna podil Greens-EFA na tom nasilnem tlaceni elektromobility prehlednout nejde :)
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    DANYSEK: No shrnul jsi to hezky, ale co s tím, když europoslanci dnes elektromobilitu násilně tlačí hlava nehlava a s navazujícími odvětvími si buď hlavu nelámou vůbec, nebo si myslí, že se prostě nějak přizpůsobí.
    Já tvrdím, že emise CO2 z dopravy nejsou významný problém, a emise škodlivých látek jsou problém pouze ve městech - řešením jsou pak hybridy s elektrickým dojezdem např 50 km, které městem projedou na elektriku a na mimoměstských silnicích a dálnicích přepnou na kapalné palivo. A čisté elektromobily jen pro ty co jezdí hlavně po městě. Tím se nároky na nabíjení hodně sníží.
    Řešení typu průběžné liniové napájení není špatné, ale je to hodně vzdálená a nejistá budoucnost.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: vtipne je, ze o nepripravenosti infrastruktury jsem tu psal uz pred peti mesici :) Jako ten prepocet na 4000 benzinek ve clanku je samozrejme drobatko pritazenej za vlasy - v hustote stanic vedeme a jich neni potreba tolik - spis by smysl davalo resit dobijeci stani v ramci parkovist/obytnych tam kde bydli lidi, kde pak uz neni nutne potreba az tak velky dobijeci proud (pomalejsi dobijeni pres noc, kdy jsou navic v siti spise prebytky vykonu nevadi - narozdil od te "benzinky", kde naopak je zadouci rychlodobijeni a tedy vetsi proudy a typicky v casech spickovych odberu - coz samozrejme na rozvodnou sit klade uplne jiny naroky). A v zasade to jde (tedy spis chtelo by, dnes nikdo neresi) postavit i rozumne dalkove riditelne (ekvivalent HDO), tak aby napr. i pri nejakem incidentu v rozvodne siti bylo tyto "zbytne" spotrebice odpojit, nebo alespon jejich odber snizit na nekritickou mez... tak aby se nemusely "zhasinat" cele oblasti.
    Oproti tomu "sdilena" elektroauta spise spadnou do toho rezimu potreb vetsich spickovych odberu pro nabiti - tak aby auto mohlo rychle slouzit dalsimu zajemci, kde nepujde dost dobre uplatnit schema pomalejsiho nabijeni setrnejsiho k rozvodne siti. U hromadne a treba i nakladni dopravy spis nez bodove dobijeni baterek davaji smysl liniova reseni, kde namisto potreby velkeho proudu stacionarne je mozne s mensimi naroky na rozvodnou sit soucasne nekam dojet/posouvat. Nejake baterky samozrejme (na posledni mili) budou potreba; ale na dalkove siti je treba se ubirat timto smerem. Uplne o necem jinem je prehazeni zbozi v kontejnerech na zeleznici - kde tu cistejsi elektriku mame uz dnes - a s mensimi naroky na energii je mozne prepravit vetsi mnozstvi zbozi - to fakt nemusi tahat elektro-kamiony v relacich typu Francie-Bulharsko s potrebou 400kW nabijecek po trase...

    Omezeni prevozu polotovaru a potravin na velke vzdalenosti napric Evropou by v praxi znamenalo mimo jine i obnovit celou radu ruznych provozu a vyrobnich kapacit, ktera v minulosti na nasem uzemi zanikla (prave proto, ze zaclo byt levnejsi to vozit odjinud, nez to dane zbozi vyrabet lokalne). Dost dobre si nedokazu predstavit, jak by toho autori dnes docilili - obavam se, ze podobne veci narazi na NIMBY zrovnatak... stejne jako narazi zminovana vystavba prehrad, solarnich ci vetrnych elektraren. O odporu k atomu radeji nemluve ;-) Na pohrbeni uhli coby zdroje energie bude vyvijen stale vetsi (politicky) tlak, v ramci obecneho tlaku na snizovani emisi CO2, jehoz jsou elektrarny velkym zdrojem.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Ženeme se do slepé uličky, na razantní přechod na elektromobilitu nejsme připraveni - Pirátské listy
    https://www.piratskelisty.cz/...lepe-ulicky-na-razantni-prechod-na-elektromobilitu-nejsme-pripraveni
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no prave - hlavne kdyz dnesni namestek pro dopravu za tou petici sam stal... to vypada, ze s moci v ruce se uz zapomelo na drivejsi proklamace. A pritom casu na tu soutez je porad dost...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: koalice na magistrátě není to samé, jako Piráti... ale tohle je skutečně zvlášní.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NIEKT0: no prave ze v tom, co se psalo na Piratskych listech o zadnem pozmenovaku "coskoro" nepise... naopak se pise o vyckavaci taktice "pockame, co se stane a pak mozna neco navrhneme".... tedy netusim, z ceho prameni tvuj optimismus :)
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    DANYSEK: Spravodajom pre ten zakon bol Michalek, nie Ferjencik. Klub, pokial nema nejake pochybnosti, tak sa typicky riadi doporucenim spravodaja, pretoze nie je v ludskych silach aby mal kazdy nastudovane do detailu vsetky chystane zmeny. Som si dost isty, ze keby si tu kontroverznu zmenu vsimli poslanci ako Profant alebo Peksa, tak by v diskusii klub presvedcili aby hlasoval naopak. A dufam ze coskoro pride pozmenovak ktory situaciu napravi.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Pirati casto kritizuji, ze se veci delaji bez soutezi - a ted najednou, kdyz uz jsou u vesla - uz vubec nevadi, kdyz na nove metro zadna architektonicka soutez nebude, ale kseft se proste nekomu prihraje... ackoliv opak maji v programu a v minulosti o ne i sami Pirati spolu s panem zodpovednym radnim usilovali a usilovali o vypsani souteze. A kdyz jsou v pozici, ze ji vypsat muzou - tak se na to proste vykaslou.
    Metro D vyjde na 72 miliard – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/domaci/500493-metro-d-vyjde-podle-nynejsich-odhadu-na-72-miliard.html
    Podobu interiérů by měl ve spolupráci s městem a společností Metroprojekt, která linku navrhuje, řešit architekt David Vávra.
    Podobný návrh na jednotnou vizuální podobu interiérů stanic schválilo už minulé vedení magistrátu. Část politiků a odborné veřejnosti se pokoušela prosadit architektonické soutěže na podobu nových stanic, ale neuspěla.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: podle te Ferjencikovo bagatelizace hlasoval cely piratsky klub. Omluvili se... dobre, dva Pirati... z jednadvaceti hlasujicich. Zbytku to asi prislo cajk, klub jako celek se nikde neomlouval - a ani ten "garant", ktery to cely zpiskal. Konci to tim, ze se bude pasivne pozorovat, jaka bude praxe... a kdyz to pujde blbe, bude se az pak (mozna) dalsi mesice resit zmena zakona. Mezitim si policajti muzou weby spokojene vypinat.
    Mimoto, to pozorani je oprene o informace, ktere ti ze zakona v realu beztak nikdo ze zucastnenych (PCR, MVCR, CZ.NIC) ani vydat nemuze. Protoze jak znamo, tenhle typ informaci je neverejny.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: Pirati nic nebagatelizovali, nebo muzes sem dat odkaz na TP, kde by bylo vyjadreni cele strany? Bagatelizoval to Ferjencik a trochu Martinek a taky za to to pekne slizli, zatimco Peksa a Profant se za to omluvili, ze to bylo prehlednuti
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: u obojiho se najdou argumenty, proc je to na jedne strane potreba (nebude-li zneuzito) a jak je to na strane druhe nebezpecne (bude-li zneuzito k jinemu, nez puvodne zamyslenemu cili). Rozdilu tam prave mnoho neni, rizika jsou podobna.

    A uz dnes k providerovi muzou prislusne slozky napochodovat s krabici a lejstrem v ruce, na zaklade ktereho jim tam ten provoz musis 1:1 sypat - jakoze port-mirror veskereho trafficu z portu zakaznika do blackboxu, ktery si dotycny organ donese. Housing samozrejme zaplatej :-) Takove pripady realne pamatuju, kdy cele mesice sbirali "nejaka" data. A stejne jako Pirati nedavno bagatelizovali posileni pravomoci PCR jde zbagatelizovat i kauza VZ - kdyby fakt chteli, muzou uz dnes... a umi to, kdyz fakt chteji. A neprekvapuje me, ze u Piratu o soucasnych moznostech nevite :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam