• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    Piráti.czprosíme účastníky debaty, aby se zdrželi osobních útoků (alespoň na úrovni slušnějších klubů tady na NYXu)
    Veškerý gaychat patří do druhého klubu [ Piráti.cz (unofficial) ] zde bude smazán.
    homepage - www.pirati.cz | twitter - 
    @PiratskaStrana | toto je polooficiální odborný klub pro nyx-aktivní členy, kandidáty, příznivce a potenciální voliče - ne [ oficiální fórum ] | pokud hledáte na NYXu spíše obecnou diskuzi o autorském právu, zkuste [ Piráti nebo novodobí misionáři kultury? ] | pokud chcete obecně tlachat o nově vznikajících politických stranách a hnutích, zkuste [ Politické alternativy a jejich příznivci ] | pokud chcete Piráty obecně nemoderovaně poloodborně zdrbnout, jsou tu pro vás [ Piráti.cz (unofficial) ] | povolební priority [ 20 nejdůležitějších bodů pirátského programu ]
     
    Automaticky detekované klikatelné hashtagy pro lepší organizaci obsahu jsou v tomto klubu vítány - příklady: #praha #volby #koalice #privacy #media apod.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: nekde je na hrane, nekde neni - a ostatne to reflektuji i cenove kategorie... a dilem je na vine i to, ze se az prehnane uprednostnuje doprava osobni - ono kdyz jede rychlik do Ziliny a pul hodiny po nem rychlik do Kosic, tak to smysl (z pohledu efektivniho vyuziti omezenych zdroju) moc nedava - proc tam radeji nepustit jeden "naklad" s kontejery? Samozrejme dilem je na vine i dlouhodoby investicni deficit - kdy nam rovnez ujel vlak, napr. pokud jde o VRT a dohanet se to bude dost tezko. A je u nas cela rada dalsich trati, ktere by v pripade lepsiho technickeho stavu mohly slouzit i nakladni doprave - ale proste se nechaly cele roky jen chatrat, prachy se cpaly prevazne jen do trati zarazenych do TEN-T.... Nastesti to se pomalu lepsi a i do regionalnich trati se dnes zacinaji cpat penize.
    Sit mame jednu z nejhustsich v Evrope - ne-li ve svete, takze to obcas chce take lepe vyuzivat zdroje.
    XCHAOS: V Nemecku se mluvi ponekud jinak - o serioznim riziku. A ani u nas soucasne budovane nabijeci site nejakou moznost ovladani s ohledem na stav site neimplementuji, jak uz jsem psal. A zrovna tohle jsou veci, ktere je treba resit na zacatku - az nastane tma, je uz vcelku pozde se zabyvat tim, jak ty tisice nabijecek nejak predelat / upravit. To je ostatne fail onoho "zeleneho" aktivismu, ktery tu reprezentujes. Ruzne ankety jsou sice pekna zalezitost, ale tam se hlasujici nad praktickymi problemy zas tak nezamysli. Hlavne ze to vypada slunickove :-)
    KRAMERIUS: Asi jak kde - ja bych se u nas na sidlisti zrovna toho vandalismu nebal. Riziko nebude vetsi nez dneska - v podstate bych to prirovnal k tomu, ze i dnes ti nekdo muze ukopnout zrcatka ci prokopnout dvere. Navic z elektriky ma dost lidi respekt a asi nebudou bezhlave sahat na vec, u ktere uvidi, ze je pod napetim :) Stojan na obrubniku vedle auta je celkem bezny reseni.
    NIEKT0: Je potreba nicmene podotknout, ze u hybridu i elektroaut se zapomina na jedno zakladni - na prach, mikrocastice uvolnujici se zejmena od brzd, ale i od kol. Zrovna v pripade dopravy tohle je myslim vetsi problem nez vsechny emise CO2/NOx - v praxi uz u vozidel splnujici Euro5 ty castice od brzd a kol uz vyrazne prevysuji to, co vyprodukuje samotny spalovaci motor. Nicmene soucasny "hura" pristup kolem "alternativnich" vozitek tohle nikterak neresi.
    Carsharing nesnizi pocet lidi vyuzivajicich IAD - pouze odpadne cast fyzickych aut - ktera ale na druhou stranu budou vice v provozu nez dnes. Tedy maximalne to muze castecne pomoct s problematikou parkovani, ale rozhodne to nemuze snizit pocet lidi jak pises. Podle me chybne zamenujes carsharing se spolujizdou... ale to neni totez.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: ohledně té železnice je celkem problém, že je na hraně své kapacity

    XCHAOS: můžeš s tím nesouhlasit a anketa může dopadnout, jak chce, ale fyzika je svině, tu neoblafneš a do roku 2020, kdy mají platit ty nesmyslné normy, žádná další infrastruktura nebude
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KRAMERIUS: elektromobilita je řešením mj. i proto, že by auta v dlouhodobých nabíjecích stáních mohla stabilizovat síť v případě výkyvů energie z OZE.

    elektromobily představují čistou úsporu emisní dokonce i v případě, že by všechna energie pocházela z uhlí - kombinace vyšší účinnosti s rekuperačním bržděním k tomu sama o sobě stačí. Ale samozřejmě, podíl energie z uhlí bude klesat...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HONCKA: s tímhle absolutně nesouhlasím, elektromobilita není slepá ulička. ostatně i anketa mezi členy vychází jinak...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Zachraňme internet před články 11 a 13!
    https://www.youtube.com/watch?v=RSxqJBZMHAA
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KRAMERIUS: soucasna jedina nemecka piratka v europarlamentu je soucasti frakce Greens-EFA, v predchozim obdobi byli svedsti Pirati ve stejne frakci. Mno, a zrovna podil Greens-EFA na tom nasilnem tlaceni elektromobility prehlednout nejde :)
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    DANYSEK: No shrnul jsi to hezky, ale co s tím, když europoslanci dnes elektromobilitu násilně tlačí hlava nehlava a s navazujícími odvětvími si buď hlavu nelámou vůbec, nebo si myslí, že se prostě nějak přizpůsobí.
    Já tvrdím, že emise CO2 z dopravy nejsou významný problém, a emise škodlivých látek jsou problém pouze ve městech - řešením jsou pak hybridy s elektrickým dojezdem např 50 km, které městem projedou na elektriku a na mimoměstských silnicích a dálnicích přepnou na kapalné palivo. A čisté elektromobily jen pro ty co jezdí hlavně po městě. Tím se nároky na nabíjení hodně sníží.
    Řešení typu průběžné liniové napájení není špatné, ale je to hodně vzdálená a nejistá budoucnost.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: vtipne je, ze o nepripravenosti infrastruktury jsem tu psal uz pred peti mesici :) Jako ten prepocet na 4000 benzinek ve clanku je samozrejme drobatko pritazenej za vlasy - v hustote stanic vedeme a jich neni potreba tolik - spis by smysl davalo resit dobijeci stani v ramci parkovist/obytnych tam kde bydli lidi, kde pak uz neni nutne potreba az tak velky dobijeci proud (pomalejsi dobijeni pres noc, kdy jsou navic v siti spise prebytky vykonu nevadi - narozdil od te "benzinky", kde naopak je zadouci rychlodobijeni a tedy vetsi proudy a typicky v casech spickovych odberu - coz samozrejme na rozvodnou sit klade uplne jiny naroky). A v zasade to jde (tedy spis chtelo by, dnes nikdo neresi) postavit i rozumne dalkove riditelne (ekvivalent HDO), tak aby napr. i pri nejakem incidentu v rozvodne siti bylo tyto "zbytne" spotrebice odpojit, nebo alespon jejich odber snizit na nekritickou mez... tak aby se nemusely "zhasinat" cele oblasti.
    Oproti tomu "sdilena" elektroauta spise spadnou do toho rezimu potreb vetsich spickovych odberu pro nabiti - tak aby auto mohlo rychle slouzit dalsimu zajemci, kde nepujde dost dobre uplatnit schema pomalejsiho nabijeni setrnejsiho k rozvodne siti. U hromadne a treba i nakladni dopravy spis nez bodove dobijeni baterek davaji smysl liniova reseni, kde namisto potreby velkeho proudu stacionarne je mozne s mensimi naroky na rozvodnou sit soucasne nekam dojet/posouvat. Nejake baterky samozrejme (na posledni mili) budou potreba; ale na dalkove siti je treba se ubirat timto smerem. Uplne o necem jinem je prehazeni zbozi v kontejnerech na zeleznici - kde tu cistejsi elektriku mame uz dnes - a s mensimi naroky na energii je mozne prepravit vetsi mnozstvi zbozi - to fakt nemusi tahat elektro-kamiony v relacich typu Francie-Bulharsko s potrebou 400kW nabijecek po trase...

    Omezeni prevozu polotovaru a potravin na velke vzdalenosti napric Evropou by v praxi znamenalo mimo jine i obnovit celou radu ruznych provozu a vyrobnich kapacit, ktera v minulosti na nasem uzemi zanikla (prave proto, ze zaclo byt levnejsi to vozit odjinud, nez to dane zbozi vyrabet lokalne). Dost dobre si nedokazu predstavit, jak by toho autori dnes docilili - obavam se, ze podobne veci narazi na NIMBY zrovnatak... stejne jako narazi zminovana vystavba prehrad, solarnich ci vetrnych elektraren. O odporu k atomu radeji nemluve ;-) Na pohrbeni uhli coby zdroje energie bude vyvijen stale vetsi (politicky) tlak, v ramci obecneho tlaku na snizovani emisi CO2, jehoz jsou elektrarny velkym zdrojem.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Ženeme se do slepé uličky, na razantní přechod na elektromobilitu nejsme připraveni - Pirátské listy
    https://www.piratskelisty.cz/...lepe-ulicky-na-razantni-prechod-na-elektromobilitu-nejsme-pripraveni
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no prave - hlavne kdyz dnesni namestek pro dopravu za tou petici sam stal... to vypada, ze s moci v ruce se uz zapomelo na drivejsi proklamace. A pritom casu na tu soutez je porad dost...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: koalice na magistrátě není to samé, jako Piráti... ale tohle je skutečně zvlášní.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NIEKT0: no prave ze v tom, co se psalo na Piratskych listech o zadnem pozmenovaku "coskoro" nepise... naopak se pise o vyckavaci taktice "pockame, co se stane a pak mozna neco navrhneme".... tedy netusim, z ceho prameni tvuj optimismus :)
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    DANYSEK: Spravodajom pre ten zakon bol Michalek, nie Ferjencik. Klub, pokial nema nejake pochybnosti, tak sa typicky riadi doporucenim spravodaja, pretoze nie je v ludskych silach aby mal kazdy nastudovane do detailu vsetky chystane zmeny. Som si dost isty, ze keby si tu kontroverznu zmenu vsimli poslanci ako Profant alebo Peksa, tak by v diskusii klub presvedcili aby hlasoval naopak. A dufam ze coskoro pride pozmenovak ktory situaciu napravi.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Pirati casto kritizuji, ze se veci delaji bez soutezi - a ted najednou, kdyz uz jsou u vesla - uz vubec nevadi, kdyz na nove metro zadna architektonicka soutez nebude, ale kseft se proste nekomu prihraje... ackoliv opak maji v programu a v minulosti o ne i sami Pirati spolu s panem zodpovednym radnim usilovali a usilovali o vypsani souteze. A kdyz jsou v pozici, ze ji vypsat muzou - tak se na to proste vykaslou.
    Metro D vyjde na 72 miliard – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/domaci/500493-metro-d-vyjde-podle-nynejsich-odhadu-na-72-miliard.html
    Podobu interiérů by měl ve spolupráci s městem a společností Metroprojekt, která linku navrhuje, řešit architekt David Vávra.
    Podobný návrh na jednotnou vizuální podobu interiérů stanic schválilo už minulé vedení magistrátu. Část politiků a odborné veřejnosti se pokoušela prosadit architektonické soutěže na podobu nových stanic, ale neuspěla.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: podle te Ferjencikovo bagatelizace hlasoval cely piratsky klub. Omluvili se... dobre, dva Pirati... z jednadvaceti hlasujicich. Zbytku to asi prislo cajk, klub jako celek se nikde neomlouval - a ani ten "garant", ktery to cely zpiskal. Konci to tim, ze se bude pasivne pozorovat, jaka bude praxe... a kdyz to pujde blbe, bude se az pak (mozna) dalsi mesice resit zmena zakona. Mezitim si policajti muzou weby spokojene vypinat.
    Mimoto, to pozorani je oprene o informace, ktere ti ze zakona v realu beztak nikdo ze zucastnenych (PCR, MVCR, CZ.NIC) ani vydat nemuze. Protoze jak znamo, tenhle typ informaci je neverejny.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: Pirati nic nebagatelizovali, nebo muzes sem dat odkaz na TP, kde by bylo vyjadreni cele strany? Bagatelizoval to Ferjencik a trochu Martinek a taky za to to pekne slizli, zatimco Peksa a Profant se za to omluvili, ze to bylo prehlednuti
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: u obojiho se najdou argumenty, proc je to na jedne strane potreba (nebude-li zneuzito) a jak je to na strane druhe nebezpecne (bude-li zneuzito k jinemu, nez puvodne zamyslenemu cili). Rozdilu tam prave mnoho neni, rizika jsou podobna.

    A uz dnes k providerovi muzou prislusne slozky napochodovat s krabici a lejstrem v ruce, na zaklade ktereho jim tam ten provoz musis 1:1 sypat - jakoze port-mirror veskereho trafficu z portu zakaznika do blackboxu, ktery si dotycny organ donese. Housing samozrejme zaplatej :-) Takove pripady realne pamatuju, kdy cele mesice sbirali "nejaka" data. A stejne jako Pirati nedavno bagatelizovali posileni pravomoci PCR jde zbagatelizovat i kauza VZ - kdyby fakt chteli, muzou uz dnes... a umi to, kdyz fakt chteji. A neprekvapuje me, ze u Piratu o soucasnych moznostech nevite :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: našly by se lehké rozdíly ...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: web zavisly na tretich stranach mas uz dlouho - vyvojari jsou line lemry, takze se ti pulka knihoven tahan ze serveru tretich stran... viz napr clanek na rootu, ktery to pekne rozebira a je aplikovatelny i u nas.
    Ja ale polemizuju nad tim, ze Pirati povyseni pravomoci Policie CR bagatelizovali, zatimco u Vojenskeho zpravodajstvi uz delaji humbuk. Principielne ale jde o totez - statni sprave se dava zvysena pravomoc zasahovat do svobod internetu. Je irelevantni, ktera ze slozek moci vykonne tu pravomoc ma - pokud neni kontrolovana moci soudni, je to fail - i kdyz ta kontrola ze strany moci soudni neni dokonala, je aspon nejak nezavisla.

    Realne vyhackovane weby resi vsichni seriozni provideri uz dnes - a nepotrebuji k tomu policajta s lejstrem v ruce ve dverich. Zrovna v tomhle funguje narodni CSIRT lip, nez zkostnatela a byrokracii zatizena moc vykonna s Policii CR v cele. Zovna phisingove formulare se lip a efektivneji resi "odspodu". A to je potvrzene letitou praxi.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: při troše cynismu by se dalo říct, že to, že ti policajti vypnou web, ti na rozdíl od povinných upload firmů nedělá web závislý na třetích stranách ani nezvyšuje náklady. naopak ti to náklady může snížit :-)

    (je to určené primárně proti vyhackovaným webů, kam jsou uploadnuty různé phishingové formuláře...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam