XCHAOS: a tak v 77 miliardach vydaju je i 10 milionu jen plivnuti do rybnika, zejo... na druhou stranu je hafo investic, o jejichz potrebnosti se vi - tak nejak dlouhodobe.
Co se MHD tyce, jasnou investicni jednickou je metro D, kde ale opet nejspis dochazi ke skluzu - soude dle toho, ze prislusny radni aktualne uz
mluvi o tom, ze Praha by letos rada zacala, kdyz jeste v unoru se mluvilo o zahajeni praci v
prvnim pololeti. Zacina to bejt se Scheinherrem podobny jako za Dolinka. I zde diskutovane klimatizace v tramvajich
nakonec budou, co dozorci rada s velkou slavou zarazilo najednou zas pujde - jen se to diky tehle aktivisticke blbosti do leta uz nestihne a holt nas ceka dalsi leto s mene kulturnim cestovanim.
Praha ma dlouhy seznam dalsich nevyresenych investic do infrastruktury MHD v davno (
desitky let) obydlenych oblastech (
namatkou tramvaj na Dedinu, z Modran do Libuse, ze Sporilova na Jizni mesto, do Malesic, Suchdola, Bohnic, Petrovic, v Jeremenkove...) - aniz by bylo nutne se vubec "zabyvat" tim, kde nam vznikaji nejake nove developerske krabice. Nemyslim si, ze je potreba utracet za nejake "nove" analyzy, nove papiry... kde stavet se vi dlouho (
je to i v uzemni dokumentaci, kdyz ne jinde). A uz vubec se nebavim o tom, ze Dcko by nemela bejt posledni trasa metra :D Argumentovat by slo treba Barcelonou, kterou i Pirati radi pouzivaji jako priklad, kde sit metra je... ponekud hustejsi - samotne metro ma vic jak 100km (
proti 65km v Praze) a furt nam neco satvi, samotne mesto ma sice vic obyvatel (
1,6mil proti 1,2mil v Praze), ale na vyrazne mensi rozloze (
102km2 proti nasim 496km2 u Prahy). A jdeme spise opacnou cestou, "novy" metropolitni plan uz v pripade metra neobsahuje ani to, co jeste ve starem uzemnim planu (
zatim jeste) je. Inu, "moderni" metropole pod vedenim vizionaru z IPR :D