• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    KLIP
    KLIP --- ---
    DOCKINEZ: diskuze je zrusena na zaklade reakci ve vlaknu, viz https://forum.pirati.cz/viewtopic.php?p=853956#p853956

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tohle je nějakej tvz. metahumor? Ten pán není žádnej odborník na vojenství ani nemá příslušné vzdělání (soukromé studium vojenství my ass).

    Jsem měl za to, že Piráti se chtějí odlišovat tím, že dají na vzdělání a fakta, ne na dojmologii...



    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tohle je nějakej tvz. metahumor? Ten pán není žádnej odborník na vojenství ani nemá příslušné vzdělání (soukromé studium vojenství my ass).

    Jsem měl za to, že Piráti se chtějí odlišovat tím, že dají na vzdělání a fakta, ne na dojmologii...



    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OTZ: ano, tohle bude zajímavé srovnání i na Dědině s tramvají nebo bez. Faktem je, že město blízkostí tramvajové trati prostě byty (trochu) zhodnocuje, a spekulativní hodnota je přímo navázána na výši nájmu v dané lokalitě. Spekulant v podstatě má zájem, aby mu poblíž bytu tramvaj vedla, ale současně byt nepronajme, protože by mu nájem nepokryl ani amortizaci :-)
    OTZ
    OTZ --- ---
    XCHAOS: jentak orientacne, stehovali jsme se s ex nekdy pred 5 lety ze Sarky (Osamocena ul.) do Slivence (ul. V Lipkach), najem 12k vs. 15k, disp. 2+kk vs. 4+1. ted bude ve Slivenci ten najem treba cca 20+k tramvaj netramvaj, ale verim ze bliz k ty trati se ta cena/najem muze klidne skokove zvednout o 10%.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DOCKINEZ: jako uznávám, že toto je skutečné umění politického trollingu, na který levice zatím nemá :-) druhá možnost je, že zlí investoři nechají město nainvestovat do infrastruktury, protože jim to zhodnocuje ty byty, ten potenciál, který to má, ale PAK v těch bytech nikdo nebydlí a infrastruktura se nikdy nevyplatí :-)

    (a nevím jestli to je vtip... když se koukneš třeba na obsazenost tramvaje do Holyně... no ale zase díky za to, že tam vůbec je. neumím ale srovnat cenovou hladinu bytů v místech s protaženou tramvají s cenovou hladinou tam, kde tramvaj není...)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jaká zase infrastruktura? Vždyť přece byty skupují jenom zlí investoři a nikdo v nich reálně nebydlí, tak zátěž logicky nebude žádná :)
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    HONCKA: Donedávna (viz NECROMAN) prd. Co si radnice dokázala vyhádat, to bylo, jenže oni většinou ani nevěděli, že se ti od nich čeká, nebo že by měli na developery v tomhle směru tlačit :(
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    NECROMAN: on teda Minneapolis zlevňuje, páč to není úplně bezpečný místo. Hodně se to tam zlepšilo, ale neji to tak dávno, co to byl ekvivalent Ostravy-Přívozu.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    HONCKA: v roce 2022 HMP schválilo novou metodiku na spoluúčast investorů
    Metodika spoluúčasti investorů | Petr Hlaváček
    https://www.petr-hlavacek.eu/projekt/metodika-kontribuce-investoru
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    CAIDEL: BTW celkem by mě zajímalo, jestli developeři platí něco na infrastrukturu, u nás platí 150-300k za bytovou jednotku dle velikosti, jinak nedostanou plánovací smlouvu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KLIP: já tlačím samořídící koloběžky, které by sis přivolal appkou v mobilu a po odhození by se samy vrátily dobít na základnu... ne, že se budou někde povalovat...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NECROMAN: musíš postavit víc baráků, abys dosáhl stejného zisku :) ale jaký to má dopad na kvalitu života?
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    NECROMAN: matematika z měst, kde se více staví, mluví jasně:
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    NECROMAN: Ze spousty různých důvodů.
    KLIP
    KLIP --- ---
    zrovna tahle nam tu proti dlouho diskutovanemu planu rekonstrukce parku tlacila betonovy dolicek pro kolobezky v casti, kde se obcane shodli, ze chteji mit klidnejsi cast. stalo nas to spoustu casu a energie tomu zabranit. vtipne ji videt v opacne situaci.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    CAIDEL: tyhle řeči o "změně v tichosti" jsou pěkný bullshit - pokud jsou dodržené stavební předpisy a zákony, tak proč nepostavit 12000 m2 nových bytů?
    Pokud máme v dlouhodobém programu vyšší dostupnost bydlení, tak právě podpora podobné výstavby by měla být prioritou. Jinak opravdu těch 10 % nepřelezeme.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    KAMAHL: Četl jsi to vůbec?

    Vždyť i v tom svolávání je uvedeno:
    - Mnoho let diskutovaný záměr byl v tichosti ZÁSADNĚ změně a zvětšil se více než trojnásobně! Původní záměr obsahoval 4.000m2 hrubé podlažní plochy bytů. Nový záměr obsahuje přes 12.000m2 bytů.
    - Nejde hovořit o NIMBY (Not In My Back Yard, tj. česky „ne na mém dvorku“) - i původní návrh, který se diskutoval mnoho let s rekonstrukcí a nástavbou 4.000m2 bytů, počítal s rekonstrukcí okolí.


    Znovu: Já o tomhle konkrétním projektu nic nevím, ale podobné manévry na straně developerů jsou velmi časté (jak píše NIEKT0: zkusíme co projde), takže naprosto nevidím důvod tomu nevěřit. A je z textu myslím zjevně vyplývá, že s původním plánem 4000m2 jsou všichni celkem smíření.
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    KAMAHL: Hele zrovna "diplomacie" dotycnej sa nemam potrebu uplne zastavat, ale vecne verim ze tu ide dobre: Ak sa znasobi rozsah planovanej vystavby, bez dohody, tak je to asi jedine co moze robit, nakolko spoluucast developera zhavne zostala rovnaka. Oni sa nakoniec nejak dohodnu, potom co sa medialnou kanonadou zisti ako daleko sa da zajst:/
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    CAIDEL: No dobře, tak kdyby kritizovala provedení a požadovala to udělat nějak lépe, tak to beru. Ale na mě to působí spíš jako "hlavně nic neměnit, nechat vše tak jak je, status quo bias" - tzn. klasické NIMBY.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam