• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Záhora jede a chválí Gregorovou, že se jako jediná dostala.

    Samo ho vůbec nenapadlo si položit otázku, zda mizerný výsledek nemohl být způsoben i tím, že někteří středovější nebo dokonce pravoleví voliči Pirátů už nebyli zvědaví na progresivní kulturní válečníky v dresu Greens a nehodili to radši STANu.

    Zato má zcela jasno, že politickou odpovědnost mělo vyvodit vedení.

    Inu, Záhora.

    Šestiprocentní Piráti. Stranu táhne ke dnu úpadek vnitřní demokracie
    https://denikreferendum.cz/clanek/36480-sestiprocentni-pirati-stranu-tahne-ke-dnu-upadek-vnitrni-demokracie
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    Digitalizace stavebního řízení jede již čtvrtým dnem dnem.

    Samozřejmě je to velký projekt, který zasahuje mnoho úřadů. Nějaké mouchy se najdou, ale to si brzo sedne. Důležité je, že občané mají přehledný systém přes který vše podají a následně vidí, co se děje. Zkracují se lhůty a ubývá připomínkových míst. Rozhodnutí tedy bude dřív a o to dřív lze stavět!

    Systém se navíc bude pravidelně aktualizovat a tedy i vylepšovat. Zaškolit několik tisíc úředníků z mnoha separátních úřadů není snadné, pokud je přímo neřídíte. Jen 2700 se jich přihlásilo do testovacího prostředí a ještě méně jich přišlo na školení. Též je připraveno call centrum pro případné dotazy. V neposlední řadě bude lepší auditní stopa. Což některým viditelně vadí.

    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    MAKROUSEK: Bohuzial bezne nedava, ale mohlo by sa. Obcas sa podari, ale zrovna teraz som riesil pripad, kde sa uradnici tvarili ze by bolo diskriminacne dat to ako poziadavok do vyberka.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XCHAOS: ...unless precluded. Takze jenom projektovy kod. To se dnes uz bezne dava.
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    XCHAOS: Toto by bola pecka aj v CR, ale ICT uniu by z toho asi roztrhlo:)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tak jsme v tom roce 2009 možná zas takoví idioti nebyli, že?
    Switzerland mandates software source code disclosure for public sector: A legal milestone
    https://gadgeteer.co.za/switzerland-mandates-software-source-code-disclosure-for-public-sector-a-legal-milestone/
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    KEB: .."pokud myslíte".. , myslim, ze je chyba tady brat vyroky jednotlivcu jako domluvena stanoviska nejake strany, kor piratu.
    ja jsem to hnuti vzdy take chapal jinak.
    a moc cenim kdyz se nekdo nesnazi lizt lidem do prdeli klasickym medem kolem huby. na druhou stranu, je to tvrdy sport a je zajiste duvod proc lide ve vysoke politice maji zpravidla coache a hromadu recnickych treninku. bohuzel.
    KEB
    KEB --- ---
    KLIP: ok, dobře, pokud myslíte, že tohle je ta správná cesta, jděte po ní.

    Já si myslím, že tohle je cesta do prdele, teda mimo sněmovnu.
    KLIP
    KLIP --- ---
    KEB: Pirati bohuzel tim, jak vsude do medii cpalil jen Ivana, vytvorili v lidech predstavu, ze jsou vsichni jako Ivan. Jenze Pirati byli skupina lidi, kteri maji dost ruzne pohledy na veci a pres to spolu dokazali nejak spolupracovat za ucelem dosazeni nejakyho cile.

    Janka je jeden z mala clenu strany, kteri jsou celou dobu sveho pusobeni ve strane konzistentni a uprimni. Takovejch moc ve strane neni. Pokud mas problem s tim, co udelala, tak asi nevis, na jakejch idealech pirati stojej.
    To, ze lidi neprijimaji fakt, ze jsou ve strane lidi s ruznym svetonazorem neni jeji chyba. Naopak, kdyby nerekla jak to ma, tak by lhala.

    Za to si muzou pirati sami, protoze prilis resi dobre jmeno piratske strany - coz je primo v rozporu s tim, jak to zamyslel zakladatel prvni piratsky strany na svete.

    Misto toho, aby pirati menili politiku, tak se pirati prizpusobili a stali se jen systemem na pritahovani volicskych hlasu. A kdyz je nekdo v tyhle masine porad stejnej, tak najednou prijde nejakej KEB a rekne, ze jsi napachal skodu!
    KEB
    KEB --- ---
    HONCKA: no a pak někde vystoupí mluví o legalizaci atd.

    V pohodě, jestli nevidíš tu škodu, co tímhle napáchala, tak nevadí, ale pak se nedivte.

    Pokud tě má někdo brát vážně a jako autoritu v oboru, což ona asi je, tak tohle byl, velmi eufemisticky řečeno, hodně nepovedený začátek
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KEB: klidně se přihlásím
    a) Janka nic v politice dokazovat imho nechce, jak je moje paměť dlouhá, co vím, tak nekandidovala na žádnou veřejnou funkci, její úsilí jde čistě dovnitř strany
    b) bububu komunista, tohle už je celkem trapný
    KEB
    KEB --- ---
    KEDRIGERN: skvělé a teď je potřeba aby se Ivan narval všude kam to jen půjde a mluvil a ukazoval a popisoval a vysvětloval.

    Pokud to opravdu bude fungovat, tak z toho musíte udělat téma.

    A kdykoliv to půjde kopnout do dostalove

    KEB: 7 mínusů? Kdo se mnou nesouhlasí ať se přihlásí a řekne proč
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    HOBORG: Obecně na starost jmenované projekty má DIA. NAKIT je jen dodavatel, kterému DIA platí. NAKIT je komerční subjekt (byt vlastněný státem). Nikdo mu neříká jak má plnit své závazky. Rozhodl se je plnit tak, že draze outsourcuje jiné firmě, která to typicky dále outsourcuje. Pak je jeho přidaná hodnota velmi malá a režie velmi drahá. Nicméně NAKIT není vyštípán. Jak říkáš dodává spoustu věcí. Díky tomu, že jsme aktualizovali zákon o veřejných zakázkách (bez toho by to nešlo).

    DIA docela má expertízu na své úkoly. Ale DIA není a nemá být softwarehouse. Od NAKITu bych naopak očekával, že bude softwarehouse.

    My jsme za digi chtěli NAKIT převzít či rozdělit. Ale MV se hrozně bálo. Přitom je u NAKITu obdobný problém jako u České pošty... obojí pod MV!

    DIA řeší mnoho problémů, avšak nemusí to být na první pohled z venku patrné:
    1) Přináší jasné kontaktní místo. Například novináři teď jasně vědí, že mají ředitele DIA a mají se ho ptát. Rozhodně o dost lepší než neviditelný náměstek na MV či vladní zmocněnec bez kompetencí.
    2) DIA nese odpovědnost za centrální systémy. Občas jí dále outsourcuje. Ale v principu u ní končí věci typu: Nejdou ZR, nejde NIA apod.
    3) DIA je aktivní v legislativním procesu. Na vnitru to bylo dokonce obráceně. Policejní část vnitra velmi často egov část umlčela. Také si DIA spravuje své digi zákony.
    4) DIA má samostatnou rozpočtovou kapitolu. Ony peníze například na obnovu ZR byly, ale vnitro je prostě ukradlo pro jiné účely. Díky tomu je i financování mnohem přehlednější, lze ho meziročně srovnat apod.
    5) DIA jako separátní centrální úřad může být snadno svěřena kterémukoliv ministrovi. Což je přesně situace, která tu byla řešena. Například by v budoucnu klidně mohla mít společného ministra opět s MV, ale byla by to jiná pozice.
    6) DIA není svázana pravidly MV. Čili si třeba může zavést homeoffice či standardy udělování odměn dle svých potřeb a ne dle potřeba skoro policajtů.
    ...
    Více: https://www.profant.eu/2022/dia.html
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    KEDRIGERN: a ISSS (ex EGSB), a myslim ze i Design system pochazi od NAKITu.. jen aby tady 'sdilene komponenty od DIA' nebyly chapany jako neco co DIA fakt prinesla :)
    a identitou urednika se mysli co? je to napojeny jeste na JIP/KAAS nebo uz na CAAIS? jen ze ani jedno z toho taky nejsou moc 'komponenty DIA'
    SZR dejme tomu, ty DIA cely prevzala, ne? imho meli udelat to stejny s vetsi casti NAKITu a nechat jen nejakou malou firmu na servis ciste MV veci

    jestli to z tech tldr textu nebylo uplne jasny :) tak me jde jen o to ze podle me nebylo moudre z toho projektu zastreseni ceskyho egov NAKIT takhle malicherne vystipat, kdyz realne stejne provozuje velkou cast core services, a problemy ktery popisujes a realne existujou se s DIA nijak nevyresily, protoze dela totez akorat v trosku jiny roli
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    KEDRIGERN: ja s tebou souhlasim ze neco to ma na vladni urovni zastresovat, tak aby si to neplacal kazdej rezort sam, a to je taky asi hlavni pointa cely DIA. jen to do ty doby realne delal dost NAKIT, a doted ma nektery z tehle obecnejch sluzeb na starosti (cely PO i s mobilni aplikaci, edoklady, NIA). kdyz se konecne udela nejaka zastresovaci struktura, tak misto toho aby podle me logicky obsahla i NAKIT, tak se udela tahle organizacni zmrsenina, hlavne aby se Ivan nemusel zabejvat prasivym NAKITEM (zjednodusuju:))

    ano, je chyba ze NAKIT dela prakticky jen provoz, ale to je mimo jine dany tim ze za ty prachy si tam vyvojovej tym nepostavej. proc teda u vas v DIA nemate vyvoj?
    DIA to zastresuje, ale jinak taky moc nedela, jen je to dalsi vrstva toho neefektivniho rizeni penez ktery koncej nekde u dodavatele

    proste ty chyby ktery tady popisujes existujou, ja s tim souhlasim, ale jak si prisel na to ze DIA neni v tomhle jen vic toho stejnyho, nebo ze by to dokonce nejak resila, to mi porad neni jasny

    nakonec potreba 'spolehliveho partnera ktery prinasi expertizu' je po kritice toho ze se jen outsourcuje pro me uplne nepochopitelna
    dyt tu expertizu mate prinaset prave vy v DIA! dyt to byl ten deklarovanej cil, ne? to cely expertne zastresit
    ale nedelala to ani OHA a nedela to ani ted DIA, jen dalsi organ co sype penize dodavatelum a dela akorat prostrednika a provoz, a jedinej twist je ze je ted z principu zastresujici, a ze se z myho pohledu nesmyslne vymezuje proti NAKITu se kterym by mel hlavne spolupracovat
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    KEDRIGERN: K jedenácté hodině se do Informačního systému stavebního řízení od rána přihlásilo 3312 úředníků. Na portál stavebníka se přihlásilo 2106 uživatelů, kteří rozpracovali 547 žádostí a 36 úspěšně podali.

    To jsou myslím dobrá čísla. Vlastně mě dost překvapuje 36 úplných podání. Přecijen člověk nestaví každý den a stavební úřady říkaly, že jsou silně zazásobeny podáními z června.
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    HOBORG: DSŘ je celé na MMR. Ale zodpovědně využívá sdílené komponenty od DIA - Identity (občana i úředníka), ZR, ISSS, REZA, Design systém. Je to několik systémů - spisovka (standardní krabicová), portál stavebníka, Informační systém stavební pro úředníky, Národní geoportal územního plánování...

    Nejvididtelnější stavební portály (stavebník i úředník) dodává https://inqool.cz/
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KEDRIGERN: Díky!
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    DOCKINEZ: Luděk Šteffel dělal DSŘ za éry Kláry Dostálové (ANO). Vedení ministerstva velmi úzce kooperovalo s ICT Unii na tomto projektu.

    Redl, Hlubuček a spol. byli obžalováni kvůli korupci a ovlivňování zakázek - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-redl-hlubucek-a-spol-byli-obzalovani-kvuli-korupci-a-ovlivnovani-zakazek-254228
    KEDRIGERN
    KEDRIGERN --- ---
    HOBORG: NAKIT prostě není efektivní. Vlado byl dlouho ředitelem a navíc zmocněncem a nezměnil to. Prostě udržoval stav.

    NAKIT těžko mohl něco zastřešovat, když je to státní podnik. Vždycky nad ním něco musí být.

    Proto vzniklad DIA, aby to zastřešila. S NAKITem jsme počítali, ale ten se bránil užší spolupráci. Také jeho výsledky jsou značně nepřesvědčívé. Proto dnes DIA spolupracuje i s dalšími státními podniky krom soukromých dodavatelů. Čili NAKIT ve snaze udržet se, kde mu je dobře přichází o největšího budoucího klienta. To jsou prostě špatná byznysová rozhodnutí jeho vedení. Vedení, které si tam vybralo MV.

    Jedním z problémů je, že NAKIT toho moc nedělá. Jen to dál outsourcuje. Čili dostane prima projekt. A pak brečí, že nemohou dělat docela malé změny, protože dodavatel něco. Prostě malé interní kapacity. Ceny mimo realitu... Pokud se člověk baví s reálnými koncovými dodavateli, tak v klidu...

    Kultura 90. let: zaprděný managment, outsourcování, všechno je problém, u všeho musí být právnici, ochcávání zákazníka. Naproti tomu my bychom potřebovali spolehlivého partnera, který přináší expertízu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam