NIEKT0: No ano, tam je vtipné, že stále ti samí lidé se snaží prezentovat jako "někdo nový", o tom mluvím. Částečně pořád zkoušejí najít nové voliče, kteří Piráty ještě nezkusili, rozhodně necílej na ty stejné voliče, přijde mi to skoro jako až taková zátěžová zkouška, co si brand může dovolit, než jako nějaká reálná volební taktika.
Ale současně, pokud nejsi někdo, kdo trpělivě X let stál frontu na volitelné pozice na kandidátce a pořád končil pod hladinou volitelnosti a plýtval svým kreditem u svých bezprostředních osobních fanoušků.... tak že jo. Jako asi by někde byl ten moment, kdy by člověk měl požádat o ukončení členství, ale nemyslím, že jakkoliv demonstrativně a masivně by se to udělalo, tak by to média zajímalo.
On je zajímavý efekt, že vlastně mediálně můžeš skoro jakoukoliv událost dávat do spojitosti s jakoukoliv jinou, takže když ti odejdou nějací členové, tak to lze prezentovat, že "zrovna to jsou ti, kvůli kterým jsme to dělali špatně", což je nesmysl, ale současně to nejde dokázat, že to je nesmysl. Takže z hlediska nějaké prezentace, to, že ze strany někdo odešel může být pro voliče úplně stejné, jako kdyby odešli oni. Je to souboj známý brand vs. známé tváře. Ale ve skutečnosti, i shazovat stále ty stejné známé tváře a stavět je do pozice nějaké béčkové volby je snažší, než vytáhnout něco na úplně jakoukoliv tvář, kterou by Piráti představili... a ten moment, kdy parlament zaplnil 20 zajímavých vesměs sympatických vesměs mladých lidí, na které najednou nikdo nedokázal (skoro) nic vytáhnout, ten byl zajímavý...
(Jak nevině dnes působí např. kauza Vymazalova "miningu za veřejné peníze" proti Blažkovu vyprání miliard!)