• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PJGEPRTOP09 - nová šance? 15,95 % - 2014 volby do EP
    "Nová" politická strana... Dobrá, špatná?



    Volby do krajských zastupitelstev 2012

    rozbalit záhlaví
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    THE_MIRACLE: takhle to prece vypada v kazdem druhem uradu. akorat ze nektery politik nekonci po 6tihodinovem cteni novin, ale dalsich 10 hodin zarizuje zbytek. vsak jak se John divil kdyz se tam dostal, taky si myslel ze se tam vsici flakaji a ted uz bere prasky na tlak a na spani.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    T_Y_L: tzn. ze u vetsiny se bude rovnat tomu sezeni ve snemovne. Videl si nekdy prenos z nejakeho jednani? Jeden mele kraviny, 5 ho posloucha a zbytek si cte noviny, brouzda po netu, honi si pero... Imho to tak odpovida +-. Ano, existuji vyjimky.

    Taky by se na to dalo divat tak, ze hasic ma jeste cca 6000,- rizikac navic. Co ma navic poslanec (legal/nelegal) radsi ani nezminuji. V mych ocich je poslanec svym prinosem hluboko pod cikanem kopajicim prikop pro Telecom.
    T_Y_L
    T_Y_L --- ---
    THE_MIRACLE: Tam je tedy pěkná kravina a demagogie brát u poslance za odpracované jen ty hodiny, kdy zasedá sněmovna. To je asi jako brát u toho hasiče za odpracované hodiny jen ty, kdy vyloženě hasí požáry (což je údajně třetina výjezdů a nevím, kolik z odpracované doby hasič stráví na výjezdech, asi tam bude nějaké cvičení atd.), to by také nedávalo smysl.

    Práce poslance se neskládá jen ze sezení v lavici a hlasování. Dokonce bych řekl, že to je ta méně podstatná část práce. To jak pracuje poslanec je obtížně měřitelné a dost individuální - skutečně odpracovaná doba bude značně kolísat podle svědomitosti toho kterého poslance.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    MARYO: Ano, bere se nejbližší možná - lze to z toho poměrně snadno odvodit.
    MARYO
    MARYO --- ---
    THE_MIRACLE: Hodinova mzda za leden je spatne -> nulou nelze delit :)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: V tomhle státě platí jedno - Kdo volí, volí zlo!
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ALCATOR
    ALCATOR --- ---
    59 = 20. Top09 ftw. *facepalm*
    JIMMY23
    JIMMY23 --- ---
    Top 09 sou asociálové!!!
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Kalousek chybuje. Dusí lidi, ale firmy nechává na pokoji, tvrdí makroekonom | Domaci.iHNed.cz -
    http://domaci.ihned.cz/c1-50921650-kalousek-chybuje-dusi-lidi-ale-firmy-nechava-na-pokoji-tvrdi-makroekonom
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    Penzijní reforma nedopadne dobře, předpovídá člen NERVu - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=692886
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    jeste k te reforme:

    Mýty a pohádky o penzijní reformě | Finmag.cz
    http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/myty-a-pohadky-o-penzijni-reforme/
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    FIONOR: tak pokud to ma byt jedna z moznosti, po ktere penzijni fondy mohou sahnout, pak se o zadnou zmenu nejedna. to mohou penzijni fondy AFAIK uz dnes. pokud to melo byt povinnosti, vidim tam systemovy problem.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HARALD: vychazel jsem z tvrzeni FIONOR:

    budou mít penzijní fondy povinnost mít část rezerv ve státních dluhopisech
    HARALD
    HARALD --- ---
    _BENNY: penzijním fondům se nařídí, aby jedna z možností investice byl nákup státních dluhopisů.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    FIONOR: porad si nerozumime. pokud penzijnim fondum naridime aby povinne financovaly statni dluh, vytvarime stejny systemovy problem jako v pripade prubezneho systemu - pocita se s tim, ze stat na tom bude zitra o neco lepe nez dnes a z toho se zaplati duchody.
    T_Y_L
    T_Y_L --- ---
    FIONOR: Já bych rozporoval to co píšeš o druhém a třetím pilíři. Z dlouhodobého hlediska je druhý pilíř tak jak je nastaven značně rizikovější a změnu potřebuje jako sůl. Zlatá střední cesta to určitě není.

    První důvod je propojení majetku podílníků a majetku penzijního fondu. Pokud by penzijní fond zkrachoval, tak může mít problém vrátit zpět peníze podílníkům. V dlouhodobém horizontu se šance, že některý z fondů zkrachuje velmi zvyšuje (ať už čistě statisticky, tak spolu s tím, že musí začít podílníky i vyplácet a tedy peníze začnou odtékat).

    Momentálně třeba penzijní fond Aegon má asi 12% sekeru na nákladech příštích období (tedy náklady, které bude muset v budoucnu uhradit). Kdyby teď od něj masivně odcházeli účastníci, tak to neustojí. Než se dostane do rozumných čísel, může to trvat roky. Navíc svou situaci zhoršuje tím, že připisuje zhodnocení, kterého zdaleka nedosáhl - tedy opět projídá svou budoucnost.

    Podobně je na tom státem podporované pojištění. Opět krach pojišťovny teoreticky může znamenat problém vyplatit podílníky. U pojišťoven ve světě zatím většinou došlo k záchraně peněz tím, že celý pojistný kmen přebrala jiná pojišťovna a velkou americkou pojišťovnu AIG zase zachránil stát, ale to neznamená, že na to lze spoléhat do budoucna.

    Přitom jsou zde produkty (otevřené podílové fondy, ETF atd.), kde je majetek podílníků a správce oddělen (tj. když správce zkrachuje, nejsou ohroženy vklady). Dokud penzijní fondy nebudou takto odděleny a transformovány, tak se jedná z dlouhodobého hlediska o velmi nebezpečný produkt.

    Druhým velkým nebezpečím penzijních fondů, které musí připisovat kladné zhodnocení je inflace. Díky nutnosti neriskovat na krátkodobém horizontu (rok) a díky státní regulaci nemohou ve velkém objemu držet aktiva, která inflaci dlouhodobě překonají (akcie, komodity, nemovitosti). Místo toho drží státní dluhopisy. Jak se ukazuje, tak penzijní fondy i díky svým netransparentním vysokým poplatkům nemají šanci inflaci pře konávat.

    Bezpečí penzijních fondů je tedy velmi iluzorní. Při tom uvolnění podmínek neznamená, že fondy nebudou moci zároveň nabízet i zajištěné produkty, pro které je krátkodobé kolísání nebezpečnější, než dlouhodobá inflace (ti kdo mají důchod blízko).
    Možnost investovat do více programů v českém podání sice asi nebude transparentní a flexibilní ideál, ale je to přece jen velký skok správným směrem.

    V tuto chvíli ještě není jasné, nakolik vláda nové penzijní fondy transformuje. Z toho co prosakuje za informace to zatím vypadá na polovičaté kroky, které půjdou na ruku současným penzijním fondům. (třeba omezený počet licencí atd.) Doufejme, že se tedy alespoň dočkáme toho oddělení majetku správce a podílníků, s transparentností a flexibilitou je to asi otázka.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    FIONOR: moje pocity z teto diskuze taky nejsou vylozene pozitivni, co mas z toho ;)

    Další otázka - jak jsi přišel k tomu, že z druhého pilíře se dělá první pilíř? Tím, že se stabilizuje prostřednictvím dluhopisů?

    presne tak. nevim kolikrat to mam jeste napsat.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    FIONOR: ovsem varianta TOP09 "udelame v druhem piliri mirnou modifikaci tak, ze z nej v podstate udelame pilir prvni ale dame jeste vydelat kamosum" mi taky neprijde idealni ;)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    FIONOR: potom je otazka jestli by nebylo systemove cistsi posilit prvni pilir (aby nam ty penize neutikaly do zahranici) a vyrazneji deregulovat pilir druhy (aby se i neco vydelalo). nejsem si jisty jestli se presne chapeme, moje namitka je v tom, ze jsou to porad penize statu, ktere si stat nekde sebere a jinde vyplati, neni prece potreba to prohanet skrz dalsi a jeste k tomu vsemu privatni instituce (kdyz se po ceste cast penez ztrati, aby zbylo na budovy a platy manazeru), tim se nic neziska.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    smysl individualnich uctu je prece v tom ze se zbavime statnich transferu a kazdy si pojede na svoje triko. jakmile vytvorime povinnost mit ve svem portfoliu statni dluhopisy, zanasime prece do systemu princip prubezneho systemu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam