• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics
    FUMO
    FUMO --- ---
    BAHI: takle bych to přesně udělal... jedinej problém je, jak napsal
    CYBERWOLF: že to není 100%..., ale to bych řekl, že není žádný systém.
    BAHI
    BAHI --- ---
    ZMONTMARTRU:
    1. udelej v GA profil kde odfiltrujes pristupy jen z toho webu (otaguj si odkazy z toho webu pomoci UTM parametrů)
    2. na eshopu musí být aktivní ecommerce
    3. dej portálu user přístup do GA jen do toho profilu co chceš

    Takhle by to možná šlo, uvidíme co na to tady reknou guru kluci ;-)
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    ZMONTMARTRU: Počítáš s tím, že zpětně nezjistíš nic?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    ZMONTMARTRU: referal parametr a session na serveru
    ZMONTMARTRU
    ZMONTMARTRU --- ---
    CYBERWOLF: jo, je pozdě, ale i tak chce abych to řešil samozřejmě a doufá, že se to z toho GA nějak vytáhne. Dobrá vůle nejde, pač jak zjistíme, kdo přišel od nich a kdo odjinud? Jak se to tedy dle tebe řeší, aby to bylo jisté a jasné? díky za info :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    ZMONTMARTRU: neptas se na to tak trosicku pozde?

    GA nejsou stoprocentni (a z principu ani nemuzou byt) a i kdyz by se to treba nejak pouzit dalo, tak to uz vyjde lip spolehat na dobrou vuli vsech zucastnenych stran :) Skoro bych rekl, ze kdyz klient plati tomu reklamnimu portalu, tak ten by si to mel byt schopen ohlidat sam?
    ZMONTMARTRU
    ZMONTMARTRU --- ---
    FUMO: kluci, je to jednoduché :) můj klient má e-shop. Reklamu (PR článek s odkazem na ten e-shop) jsme si dali na jeden portál (řekněme např. seznam.cz), a seznam.cz chce provize z toho, kdo přijde z toho PR článku na nejich portálu na náš e-shop a nakoupí. My proto potřebujeme nějak sledovat, kdo tedy z toho seznam.cz přijde a hlavně i nakoupí a hlavně za kolik nakoupil. Z toho jim pak musíme - tedy můj klient (majitel e-shopu) - dávat provize. Je to možné dělat nějak těmi službami Googlu?
    ZMONTMARTRU
    ZMONTMARTRU --- ---
    JEREMIUS: a pomocí čeho by se měl měřit? :) ... jasně, jsou tu firmy, které to dělají a nabízí jako službu, ale to klient nechtěl platit jak reklamnímu portálu, tak ještě třetí straně. GA se nabízel jako řešení zdarma, které by to mělo umět. Teď se ptám - umí to opravdu? Umí zaznamenat, že onen člověk přišel z toho portálu a nakoupil za tolik a tolik peněz?
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    Obavam se, ze tahle diskuze je mimo uplne od zacatku.
    Merit affiliate system pomoci GA by byla zoufalost.
    FUMO
    FUMO --- ---
    BAHI: proto říkám, že jsem se v tom ztratil ;-) takže ještě jednou, ty máš ten cílový web a hodláš sledovat jak funguje někdo pro tebe dělá affiliate a nebo ty děláš ten affiliate?
    BAHI
    BAHI --- ---
    FUMO: tady jde spis o to jestli ten web kam odkazují má nastavený ecommerce :-)
    FUMO
    FUMO --- ---
    ZMONTMARTRU: Pokud máš na svém webu nastavené e-commerce, tak vidíš za kolik si daný člověk nakoupil.
    ZMONTMARTRU
    ZMONTMARTRU --- ---
    FUMO: díky moc, ale stále se ptám na důležitou věc, na kterou mi ještě nikdo neodpověděl :) : bude tam vidět za kolik ten člověk nakoupil?
    FUMO
    FUMO --- ---
    ZMONTMARTRU: Ano v Google Analytics, si pak můžeš vyfiltrovat jen lidi co přišli z kampaně.
    ZMONTMARTRU
    ZMONTMARTRU --- ---
    BAHI: já to jen organizuji, nejsem programátor, takže až tak se v tom nevyznám :) nevím co je pap nebo cj, ale dělali jsme to přes google analitics ... tak nevim jestli tam se dá taky rozlišovat pap a cj a ... ? :) jaký je v tom rozdíl a nevíš link, kde se to nějak jaksi trochu osvětli? jak vybrat pro nás nejvhodnější metodu? Je to jak jsem řekl níže - máme na portálu odkaz na klientův e-shop, a kdo od tamtud dojde, a nakoupí, tak se to zaznamená včetně částky a zní se pak platí provize tomu portálu s reklamou. Díky za info.
    ZMONTMARTRU
    ZMONTMARTRU --- ---
    FUMO: ahoj, díky, ... ale bude tam pak vidět i cena za kterou člověk, který došel, nakoupil? Je to právě důležité kvůli provizím pro zprostředkovatele reklamy (linku)
    OOPS
    OOPS --- ---
    SPAM: do ceskeho Adobe shani cloveka na Adobe Digital Marketing Suite (drive Omniture), Social Analytics, nekoho z oboru kdo se vyzna v ceskem prostredi (napr: z reklamky), kdo by mel zajem: http://www.linkedin.com/jobs?viewJob&jobId=2764200
    BAHI
    BAHI --- ---
    ZMONTMARTRU: Já vim co je affil :-) jen jsem chtel vedet co to je za affiliate (PAP, CJ, ...)

    V PAP je to easy, muzes povolit direct odkazování z určité domény a pak si na odkazy nandáš UTMka dle libosti :-)
    FUMO
    FUMO --- ---
    ZMONTMARTRU: klikneš na ikonu levým tlačítkem ;-)

    ZMONTMARTRU: myslím, že víme co to je affiliate

    ZMONTMARTRU: možnost URL Builderu je možná, ale je otázka, zda je to pro tebe dostačující. Udělal bych to tak, že link z webu bych označil jako "http://www.mujweb.cz/?utm_source=str%C3%A1nka-z-affiliate-programu&utm_medium=affiliate&utm_campaign=pojmenovani-affiliate-programu" v Google Analytics nemusíš na tohle nastavovat nic - prostě to tam pak jen uvidíš.
    ZMONTMARTRU
    ZMONTMARTRU --- ---
    ani kdyby mě zabili tak nepřijdu na to jak se tady na nyxu lidem odpovídá, aby se jejich nick zobrazil na začátku řádku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam