• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    GIF
    GIF --- ---
    ROMANICAK: realtime přehled je snad pořád v betě tak to může zlobit. Tenhle plugin https://chrome.google.com/webstore/detail/tag-assistant-by-google/kejbdjndbnbjgmefkgdddjlbokphdefk hlásí, že tag není v hlavičce stránek. Jak moc to souvisí nevím. Zkus pohledat na netu jak to do té hlavičky dostat něco jsem viděl.
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    GIF:
    Porad ne, moc to nechapu...resp kdyz tam ted kouknu, tak tam jsou nejaky navstevy zaznamenany, ale kdyz kouknu na realtime a navstivim stranku, tak se mi to nezobrazi.

    Bohuzel stranka je delana v Artisteer, takze moc tech moznosti kam kod vlozit neni. Paticka se zda, ze u .cz stranky funguje. U .eu a .com ne. Kde je to tam umisteny se da v chrome pomoci CTRL+SHIFT+I zobrazit, myslim ze je to spravne. Ale je to v Body jeste porad, tesne pred uzavrenim /footer.
    GIF
    GIF --- ---
    ROMANICAK: Pořád to nefunguje? Je nějaký speciální důvod, proč ho nemůžeš dát do hlavičky?
    Vložte úryvek (celý a nepozměněný) do každé webové stránky, kterou chcete měřit. Umístěte ho těsně před uzavírací značku
    </head>
    .
    Pokud na webu dynamicky generujete stránky pomocí šablon (např. pokud používáte PHP, ASP nebo podobnou technologii), můžete úryvek měřicího kódu vložit do samostatného souboru a pak jej zahrnout do záhlaví stránky.
    https://support.google.com/analytics/answer/1008080?hl=cs#GTMvsGA

    "Debuggování" : https://support.google.com/analytics/answer/1008083
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Ahoj, snad jsem tu spravne.
    Mam tri domeny a na kazde z nich jsou stranky, vypadaji skoro stejne. Zprovoznil jsem si GA vlozenim kodu do paticky pro growduino.cz a funguje to(kdyz se na ne prihlasi, vidim v GA realtime aktivino usera). To samy jsem udelal pro growduino.eu a .com , ale tam to nefunguje. Samozrejme to ma svoje vlastni kody, nedaval jsem tam ten stejnej co je pro .cz . Nejake rady co jsem mohl udelat blbe?
    EMERICA
    EMERICA --- ---
    Je tu nekdo, kdo by se chtel stavit u nas ve firmne tak na 2 dni (16 hodin) nastavit Google Analytics *(tjk. od propojeni pres konverze az po Goly atd. proste vsechno co s tim ma smysl pro e-shop delat) idealne nekdo, kdo uz ma par let zkusenot.

    Odmena: prachy + balicek TOP karet a treba naka mala kvadrokoptera?

    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    TOM_HOST: Nastavíš jim práva na 1 stejný účet a propojíš
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    dobrej ...

    prosim pekne jde propojit adwords s analytics kdyz ma kazde jiny ucet? (analytics mam na osobni ucet adwords na firemni .. ano je to chujovina ale v dobe kdy jsem to delal jsem mel pramale poneti co vubec delam) ... a pokud to nejde jde jedno z toho sjednotit na jeden ucet?

    moc diky za popostrceni
    SAMGARR
    SAMGARR --- ---
    Ahoj, potreboval bych z GA dostat kolikrat behem dne se navstevnik vratil na web. Je to vubec mozne? Snazil jsem se googlit, ale nejsem z toho moudrej. Dik.
    EDASX
    EDASX --- ---
    EDASX: Jo a navic to neni pro agenturu ale primo pro klienta ;-)
    EDASX
    EDASX --- ---
    EDASX: Zdar, nechce se tu nekdo venovat webovy analytice na full time? Dostane hracky jako GA Premium, BigQuery, petabajtovy farmy apod. :-) Bereme i juniory.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    FUMO: uff, diky moc :)
    FUMO
    FUMO --- ---
    WOJTISHEK: jojo, česky se tomu říká výběr dat. Pokud máš dva, všechna data a pak ty novinky, tak to máš sakra dobře ;-)
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    resp. mám vytvořené dva výběry dat - Všechny údaje o webu a Novinky
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    FUMO: sakra...

    jj filtry myslím filtry ze správce...tzn. udělat view (filtr?) pro vše (což vlastně budou "Všechny údaje z webu" u nefiltrovaného sledování), nebo se to stále bude počítat do "Všech údajů z webu"?
    FUMO
    FUMO --- ---
    WOJTISHEK: v GA se ti zpětně nedopočítá nic...

    Když píšeš filtry, myslíš fakt filtry, který se dělají v nastavení? protože, a to nevím jestli víš, když něco vyfiltruješ, tak už to do GA nikdy neodstaneš. Takže je vždykcy dobré mít jeden "View" bez filtrů a pak dělat další a další Views a do nich dávat ty filtry které potřebuejš, aby si měl vždy jeden pohled, který má všechna data.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    FUMO: nakonec jsem to právě před chvíli dořešil jinak :)

    chtěl jsem sledovat, kolik lidí navštíví web s adresou /novinky/ a dále, tedy kolik lidí si přečte soupis novinek a kolik jich přečte tu danou novinku, ale vzhledem k tomu, že jsem zjistil, že web se chová trošku jinak, tak jsem to musel taky udělat jinak.

    Nastavil jsem si filtry na to, co chci zobrazit a vyloučit (protože články nemají hned za doménou /novinky/nazev-clanku, ale nazev-clanku je hned za doménou)...

    akorát mne teda zajímá - filtry se dopočítavají zpětně, nebo začnou až s novým měřením přístupů?
    FUMO
    FUMO --- ---
    WOJTISHEK: no jde o to co přesně vlastně chceš, v přehledech to najdeš v Chování -> Obsah webu -> Všechny stránky a tam do vyhledávání zadáš novinky, to by ti teoreticky mohlo stačit. Pak si z toho můžeš udělat dashboard, posílat si to mailem etc. to už je jen a jen na tobě. Můžeš si na to nastavit i cíl, ale zda je to správný přístup to těžko říct. První otázka by asi měla být, proč to chceš sledovat?

    Pokud jsou URI novinky a pak cokoli za tím, bude nejlepší použít regulární výraz, který by třeba mohl vypadat takto /novinky/(.*) nebo pokud víš, že tam bude vždy i to novinka, tak asi spíš takle /novinky/novinka-(.*). Ale je potřeba si to poladit, aby ti to opravdu filtrovalo jen to co chceš.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    Co je potřeba nastavit, abych na doméně www.example.com mohl sledovat, kolik lidí si zobrazilo stránku www.example.com/novinky/ a další následné stránky (tedy např. www.example.com/novinky/novinka-1/)? Cíl, filtr? jak to nastavit správně, abych měl veškerá data?
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    FARFELOO: Je to konvence, nikoliv standardní schéma - Adform tak nějak očekává, že mají všechny weby hierarchickou strukturu a že každá úroveň hierarchie bude mít nějaký identifikátor. Pak tu stromovou strukturu jen překlopíš do toho řetězce odděleného pomocí znaku pipe - je to něco jako Breadcrumbs. Ve výsledku jde hlavně o to, aby tyto identifikátory byly pro každou stránku unikátní a aby se v nich dalo nějak systematicky hledat/filtrovat, protože pak chceš v Adformu třeba definovat Audience, která byla v určité sekci webu a na ní cílit reklamu.
    BUMBO
    BUMBO --- ---
    MRTVY_KENNY: Pokud pak z Data Layeru správně to uid předáváš do Analytics Tagu, tak ti to tím jen identifikuje unikátní uživatele. Ta dimenze ale standardně není k dispozici pro reporting, takže jestli ji chceš vidět v Custom Reportech, musíš ji zároveň měřit jako Custom Dimension.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    (ja vim, ze jsem dost pozadu, ale) vcera jsou koukal na tag manager a neni mi jasna jedna vec:
    na webu bych si chtel chytnout k udalosti vice promennych. konkretne klik na palce by mi mel poslat do GA id uzivatele, ze kliknul na palec (nahoru/dolu) a id komentare.
    v GA bych si pak predstavoval, ze se nekde dokazu podivat na to, ktery uzivatel klikl na ktery palec.

    toto lze?
    na webu mam pred snippetem
    dataLayer=[{'&uid':'1'}];

    a potom na danych obrazkach mam:
    dataLayer.push({'event':'palec','smer':'nahoru','komentar':'20848' });

    a neni mi uplne jasne, jak to svazat dohromady v tom tag manageru.
    jsem ve stadiu, kdy vidim, ze klikl, na ktery palec, ale ty dalsi hodnoty nevim jak protlacit..
    diky za radu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam