• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    Zdravím!

    Chtěl bych se zeptat, jestli nemáte někdo tip na osvědčený skript, jak trackovat single page scrollovací weby? Našel jsem něco tady, ale rád si nechám poradit: http://www.degordian.com/education/blog/one-page-website-analytics-jquery-plugin/

    Nejraději bych to ale nědělal přes scrolování, ale přes detekci, jestli je nějaký obsah ve viewportu nebo ne. V GTM bych potom pouštěl trigger po nějaké době, kdy by to bylo na displayi... něco na způsob autoplay detekce, akorát pro analytiku. díky moc!
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    LUCIEN: Když na to přijde, tak můžeš posílat data do jednoho účtu GA z několika webů/aplikací a v podstatě z čehokoli co je připojené k netu, stačí vložit trackovací kód s tím správným ID.

    Takže ti stačí vzít stejný trackovací kód GA UA a vložit ho všude, kde chceš odesílat data do jednoho property.

    Pak ještě tu subdoménu odstraň trvale z referral traffic, ať ti to nedělá bordel v reportech, pokud to chceš chápat jako jeden web.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SEJDA:
    o tom jsem zase psal tady...
    [ KOC256 @ Google Analytics ]

    Tím ze se nedaji weby prehazoívat mezi ucty, tak jsem sveho casu chtel zmigrovat web na obecny ucet kam se pak dopstane i nekdo jiny a nakonec to uz nikdo neresil a na jednom GA mam kompletni data a na druhem data od te migrace...

    Vzdy asi zalezi jak moc to nekdo prasi, pripadne jak s tim moc efektivne umi...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOC256: no vidis to, ja mam v chrome plugin, ktery sleduje GA a vidim, ze nektere weby pouzivaji i 9 GA ID/Klicu na jedne strance
    Takze asi i funguje i mit jeden klic pro cely web a pak pro kazdy subweb mit separatni klic (tj 2 klice na kazde strance), nikdy jsem to nezkousel, pro subdomeny jsem zatim vzdy pouzil nove GA ID, soucty nikdy nikoho nezajimaly.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    LUCIEN:
    [ KOC256 @ Google Analytics ]

    a pak komentáře k tomu...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SEJDA:
    nekde v nastaveni GA se da specifikovat zda to je pro domenu nebo i subdomeny, ...

    I tady mi nekdo radil jak vsechno z *.domena.tld hodit pod jedno měření a pak následně to vyhodnocovat odděleně...

    Ale osobně v tom expert nejsem...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    LUCIEN: do ted jsem si myslel, ze podle ID/Klice, ktere GA predas v jejich registracnim Javaskriptu, se ti to pak rozhodi v GA k "webum" (GA web = GA ID), ale mozna sem se pletl a nekde uvnitr rozlisuje subdomeny (GA web = subdomena).
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Ahoj, prosim o radu. GA je pro me spanelska vesnice. Klient ma strasnej web a zatim ho nechce redesignovat - http://www.wantitworld.com.au/ Takze jsme mu alespon pripravili tzv. landing page http://ship.wantitworld.com.au/ na kterou je nyni presmerovan veskery traffic z reklamy atp. Z teto landing page pak smeruji lidi na stary web. Na starem webu ma klient v GA nastavene cca 3 funnels na sledovani konverzi jak se lidi registruji atp. A ted otazka: Jak to nastavit u te nove landing page? Je potreba pro to mit samostatny GA ucet nebo to lze nejak propojit s tim na starem webu, ackoli se jedna o subdomenu?

    Diky moc za radu.
    RICKOUS
    RICKOUS --- ---
    SEJDA: Nemeli. Ted uz jo. Dik
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    RICKOUS: mas obe na stejny gmail ?
    RICKOUS
    RICKOUS --- ---
    Ahoj, snažím se propojit Analytics s Adwords ale bez úspěxhu. V administraci nemám možnost přidat účet adwords (viz příloha), nevíte někdo co s tím?



    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MINER: Ok, tak vyjdu-li i z toho predchoziho, tak ti jde o sekvence created deleted, cokoli mimo to chces vyloucit, opakovat se mohou kolikrat bude třeba, ale vzdy jen created deleted.

    Takze si vytvor ten segment se sekvenci o ktere jsem psal. to bude sekvence kterou zahrnes a pak do téhož segmentu (pod vytvorenou sekvenci je tlacitko +add filter) pridej do sekvence vsechny dalsi varianty sekvenci ktere mohou nastat, ale nechces je zahrnout. no a u tech sekvenci das vyloucit.

    vznikne tam asi spousta nepresnosti, ale ukaze ti to alespon hlavni trendy, coz je vlastne i smyslem GA, presna cisla tam prakticky nedostanes z duvodu metodiky mereni, sledovani a vypocitavani jednotlivych metrik a vubec vsech zaludnosti co web nabizi, nekdy se ti nenacte cely merici kod, nekdy se neodeslou informace, atd. Pocitej s tim, ze GA zkratka teochu podmeruji. Je to spis index nez pocitadlo.
    MINER
    MINER --- ---
    CUBEECHECK: těch event může být libovolně (vytvoří/smaže/vytvoří/smaže...), fakticky mi jde a poslední. Pokud by šly předchozí odignorovat, poslední created = má to, poslední deleted = zkusil to, ale pak to smazal, takže nemá nic
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MINER: no, jestli ti jde pouze o tu jednu sekvenci created>deleted, tak v tom segmentu pridej condition (v cz to bude asi podminka) kde definujes, ze se maji zahrnout pouze sessions, kde event created i deleted nastal prave jednou. Pomuze to?
    MINER
    MINER --- ---
    CUBEECHECK: Dík za dobrý nápad, ale to nachytá i sekvenci created>deleted>created, protože GA neumí sekvenci „NOT followed by“.

    Napadlo mě detekovat dimenze, ve kterých je počet event created a deleted shodný, ale to zdá se nejde(?).
    BLO_GROS
    BLO_GROS --- ---
    CUBEECHECK: díky moc, zkusím to
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    BLO_GROS: Nevím jestli je to to nejlepší řešení, ale já bych k tomu tagu připojil event (do kterého se název daného tagu přenese), který bych odesílal do GA onload, to by mělo jít vyřešit přes GTM a v reportech si to pak snadno rozčleníš podle tagu v event category/action/label.

    Rychlým hledáním jsem našel téma, kde se to řeší na stackexchange, takže plugin by to mohl řešit taky, ale s ním jsem zatím nijak extra nepracoval.

    MINER: Zkusil bych udělat segment, kde dáš jako podmínku pro zahrnutí do segmentu oba eventy v sekvenci. Pak si uděláš custom report s tou custom dimenzí projekt a uvidíš pro každou položku dimenze projekt kolikrát nastalo splnění podmínky dle počtu sessions. Asi bude dobré používat ten nově vytvořený segment ještě jednou v kopii, kde ale celou sekvenci eventů nedáš jako include, ale exclude.
    BLO_GROS
    BLO_GROS --- ---
    Nevíte prosím jak v GA sloučit do jedné skupiny všechny články pod určitým tagem (ve wordpressu)?
    Potřebuju měřit chování uživatelů na stránkách obsahujících konkrétní tag. Jediné co ty stránky spojuje, je to, že mají v obsahu "tags: třídíme".
    Název tagu není v URL ani v title..

    Došel jsem k těmto možnostem:

    - napsat nějaký identifikátor do title a podle toho pak v GA filtrovat
    - použít content grouping (k tomu je ale potřeba upravený měřící kód na měřených stránkách

    Nevíte o něčem jednodušším, kdy by nebylo nutné měnit cokoliv na webu? Díky moc
    MINER
    MINER --- ---
    Jde udělat něco jako funnel přes dimenze místo session? Potřeboval bych identifikovat domény, kde (ne)nastaly dvě eventy v určitém pořadí, konkrétně:
    - event „deleted“ nebyla následována eventou „created“
    v rámci dimenze „project“.

    Tedy nezajímá mě, jestli ty eventy byly takto v session, ale v jakékoliv session v dané dimenzi project.

    Jde to vůbec v GA?
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    ROMANICAK:
    Tak dnes jsem ten problem chtel ukazat nekomu v praci a uz to funguje...samo od sebe, nechapu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam