• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    FARFELOO: cas se nemeri timeoutem, ale ukladanim si casovych razitkem, a kontrolou intervalu.

    kde_cetl = "header"
    cas_prvniho_eventu = now()
    
    event = {
      cas_tohoto_eventu = now()
      if ( kde_cetl != kde_cte_ted() )  
        jak_dlouho_bez_eventu = cas_prvniho_eventu - cas_tohoto_eventu
        if (jak_dlouho_bez_eventu > interval_ctenar_vs_scroller(kde_cetl) ) {     
          GA_post("ctenar", kde_cetl, jak_dlouho_bez_eventu)      
        }
        cas_prvniho_eventu = cas_tohoto_evetu
        kde_cetl = kde_cte_ted()
      }
    } 
    
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    SEJDA: Ok to dává smysl, ale pokud budu chtít vědět jestli to lidi čtou nebo jenom projedou, tak je jiná možnost než měřit čas? Rozdělení scroller vs reader, tak jak to je i v tom postu, co jsem linkoval...

    A co spuštění eventu, pokud se nějaký objekt dostane na obrazovku? Rád bych si totiž uložil jeho jméno jako proměnnou, abych věděl co zrovna člověk četl když se rozhodl vstoupit do aplikace. Kdybych mohl sledovat toto, tak bych nepotřeboval už tolik měřit ten čas...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    FARFELOO: co se tyce GA tem staci posilat pseudo stranku, presne jako to dela ten plugin. Je 1000x lepsi povesit to na skrolovaci udalost ev. resize okna, nez to poustet pravidelne v casovem intervalu, pak musim blokovat javascript stranek, na kterych nic nedelam, a ony si porad samy generuji nejaky provoz (malware), jak priblbla animace padajiho snehu. Prosim v ramci globalniho oteplovani, si podobne myslenky odpust, a kdyz nic nedal uzivatel, nedelej nic ani ty. A to ze neco dela uzivatel, se dozvis jedine skrze udalosti/events.
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    Zdravím!

    Chtěl bych se zeptat, jestli nemáte někdo tip na osvědčený skript, jak trackovat single page scrollovací weby? Našel jsem něco tady, ale rád si nechám poradit: http://www.degordian.com/education/blog/one-page-website-analytics-jquery-plugin/

    Nejraději bych to ale nědělal přes scrolování, ale přes detekci, jestli je nějaký obsah ve viewportu nebo ne. V GTM bych potom pouštěl trigger po nějaké době, kdy by to bylo na displayi... něco na způsob autoplay detekce, akorát pro analytiku. díky moc!
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    LUCIEN: Když na to přijde, tak můžeš posílat data do jednoho účtu GA z několika webů/aplikací a v podstatě z čehokoli co je připojené k netu, stačí vložit trackovací kód s tím správným ID.

    Takže ti stačí vzít stejný trackovací kód GA UA a vložit ho všude, kde chceš odesílat data do jednoho property.

    Pak ještě tu subdoménu odstraň trvale z referral traffic, ať ti to nedělá bordel v reportech, pokud to chceš chápat jako jeden web.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SEJDA:
    o tom jsem zase psal tady...
    [ KOC256 @ Google Analytics ]

    Tím ze se nedaji weby prehazoívat mezi ucty, tak jsem sveho casu chtel zmigrovat web na obecny ucet kam se pak dopstane i nekdo jiny a nakonec to uz nikdo neresil a na jednom GA mam kompletni data a na druhem data od te migrace...

    Vzdy asi zalezi jak moc to nekdo prasi, pripadne jak s tim moc efektivne umi...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOC256: no vidis to, ja mam v chrome plugin, ktery sleduje GA a vidim, ze nektere weby pouzivaji i 9 GA ID/Klicu na jedne strance
    Takze asi i funguje i mit jeden klic pro cely web a pak pro kazdy subweb mit separatni klic (tj 2 klice na kazde strance), nikdy jsem to nezkousel, pro subdomeny jsem zatim vzdy pouzil nove GA ID, soucty nikdy nikoho nezajimaly.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    LUCIEN:
    [ KOC256 @ Google Analytics ]

    a pak komentáře k tomu...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SEJDA:
    nekde v nastaveni GA se da specifikovat zda to je pro domenu nebo i subdomeny, ...

    I tady mi nekdo radil jak vsechno z *.domena.tld hodit pod jedno měření a pak následně to vyhodnocovat odděleně...

    Ale osobně v tom expert nejsem...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    LUCIEN: do ted jsem si myslel, ze podle ID/Klice, ktere GA predas v jejich registracnim Javaskriptu, se ti to pak rozhodi v GA k "webum" (GA web = GA ID), ale mozna sem se pletl a nekde uvnitr rozlisuje subdomeny (GA web = subdomena).
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Ahoj, prosim o radu. GA je pro me spanelska vesnice. Klient ma strasnej web a zatim ho nechce redesignovat - http://www.wantitworld.com.au/ Takze jsme mu alespon pripravili tzv. landing page http://ship.wantitworld.com.au/ na kterou je nyni presmerovan veskery traffic z reklamy atp. Z teto landing page pak smeruji lidi na stary web. Na starem webu ma klient v GA nastavene cca 3 funnels na sledovani konverzi jak se lidi registruji atp. A ted otazka: Jak to nastavit u te nove landing page? Je potreba pro to mit samostatny GA ucet nebo to lze nejak propojit s tim na starem webu, ackoli se jedna o subdomenu?

    Diky moc za radu.
    RICKOUS
    RICKOUS --- ---
    SEJDA: Nemeli. Ted uz jo. Dik
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    RICKOUS: mas obe na stejny gmail ?
    RICKOUS
    RICKOUS --- ---
    Ahoj, snažím se propojit Analytics s Adwords ale bez úspěxhu. V administraci nemám možnost přidat účet adwords (viz příloha), nevíte někdo co s tím?



    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MINER: Ok, tak vyjdu-li i z toho predchoziho, tak ti jde o sekvence created deleted, cokoli mimo to chces vyloucit, opakovat se mohou kolikrat bude třeba, ale vzdy jen created deleted.

    Takze si vytvor ten segment se sekvenci o ktere jsem psal. to bude sekvence kterou zahrnes a pak do téhož segmentu (pod vytvorenou sekvenci je tlacitko +add filter) pridej do sekvence vsechny dalsi varianty sekvenci ktere mohou nastat, ale nechces je zahrnout. no a u tech sekvenci das vyloucit.

    vznikne tam asi spousta nepresnosti, ale ukaze ti to alespon hlavni trendy, coz je vlastne i smyslem GA, presna cisla tam prakticky nedostanes z duvodu metodiky mereni, sledovani a vypocitavani jednotlivych metrik a vubec vsech zaludnosti co web nabizi, nekdy se ti nenacte cely merici kod, nekdy se neodeslou informace, atd. Pocitej s tim, ze GA zkratka teochu podmeruji. Je to spis index nez pocitadlo.
    MINER
    MINER --- ---
    CUBEECHECK: těch event může být libovolně (vytvoří/smaže/vytvoří/smaže...), fakticky mi jde a poslední. Pokud by šly předchozí odignorovat, poslední created = má to, poslední deleted = zkusil to, ale pak to smazal, takže nemá nic
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MINER: no, jestli ti jde pouze o tu jednu sekvenci created>deleted, tak v tom segmentu pridej condition (v cz to bude asi podminka) kde definujes, ze se maji zahrnout pouze sessions, kde event created i deleted nastal prave jednou. Pomuze to?
    MINER
    MINER --- ---
    CUBEECHECK: Dík za dobrý nápad, ale to nachytá i sekvenci created>deleted>created, protože GA neumí sekvenci „NOT followed by“.

    Napadlo mě detekovat dimenze, ve kterých je počet event created a deleted shodný, ale to zdá se nejde(?).
    BLO_GROS
    BLO_GROS --- ---
    CUBEECHECK: díky moc, zkusím to
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    BLO_GROS: Nevím jestli je to to nejlepší řešení, ale já bych k tomu tagu připojil event (do kterého se název daného tagu přenese), který bych odesílal do GA onload, to by mělo jít vyřešit přes GTM a v reportech si to pak snadno rozčleníš podle tagu v event category/action/label.

    Rychlým hledáním jsem našel téma, kde se to řeší na stackexchange, takže plugin by to mohl řešit taky, ale s ním jsem zatím nijak extra nepracoval.

    MINER: Zkusil bych udělat segment, kde dáš jako podmínku pro zahrnutí do segmentu oba eventy v sekvenci. Pak si uděláš custom report s tou custom dimenzí projekt a uvidíš pro každou položku dimenze projekt kolikrát nastalo splnění podmínky dle počtu sessions. Asi bude dobré používat ten nově vytvořený segment ještě jednou v kopii, kde ale celou sekvenci eventů nedáš jako include, ale exclude.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam