• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics
    QUICK
    QUICK --- ---
    SEJDA: aha už chápu!
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    QUICK: https://support.google.com/analytics/answer/2731565?hl=en
    multi session user treba znamena, ze ma tvoji stranku otevrenou v zalozce a ta se mu refreshne s kazdym restartem prohlizece, ale jinak muze byt klidne nepouzivana.
    QUICK
    QUICK --- ---
    Ahoj,
    dokázali byste mi vyjasnit vztahy proměnnými v Google analytics? Konkrétně:
    - New Users
    - Returning Users
    - Single Session Users (sessions = 1)
    - Multi-session Users (sessions > 1)

    Nechápu následující "odchylky":
    - Proč je rozdíl ve sloupci Users mezi "Returning users" a "Multi-session Users". Vždyť každý uživatel, který už byl na stránce, by měl mít zároveň více sessions, ne?
    - Proč v grafu Single session users je menší část "Returning Visitor"? Neměl by returning visitor vždycky mít více sessions? A opačně, jak může být "New visitor" uvedený v multisession users?

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HULVAT: co treba


    Nástroj pro tvorbu adres URL - Nápověda Analytics
    https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=cs
    Zdroj kampaně = Seznam/Email
    Médium kampaně = banner Porsche
    Obsah kampaně = 300x250
    Název kampaně = Porsche 911

    =>
    Official Porsche Website - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
    hxxp://www.porsche.com/ ?utm_source=Seznam%2FEmail&utm_medium=banner%20Porsche&utm_content=300x250&utm_campaign=Porsche%20911
    Prosim, ber to s rezervou popremyslej si, nastuduj si. Nikdy jsem za praci s GA nebyl placeny.
    HULVAT
    HULVAT --- ---
    Ahoj, potřeboval bych poradit. S GA jsem nikdy nepracoval, ale teď mám v rámci jednoho přijímacího řízení vypracovat test, ve kterém je otázka na tagování url pro GA. Zadaní je: zašlete nám otagovaná url pro GA pro cílové url http://www.porsche.com pro následující umístění kampaně s názvem Porsche 911:
    Seznam/Email, 300x250, banner Porsche
    iDnes/homepage, 480x300, banner motorizace
    Novinky/Celý web, 790x210, banner Porsche

    Našel jsem si nějaký url buildery, ale nevím jak (a jestli vůbec) tam zadat velikost banneru, a taky nevím, jak zadat adresu pouze homepage vs adresu celého webu...
    Dík za případný rady
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    Vracím se s řešením s analytikou scrollu na single page. Tento skript dělá přesně to co jsem potřeboval: http://scrolldepth.parsnip.io

    Nastavím ID elementů, který chci měřit. Jakmile jsou ve viewportu, tak se odešle GTM event s proměnnými jako je jméno toho elementu a čas v ms od naloadování stránky...

    Takže vidím teď jak velkou část stránky si lidi přečetli, než šli na další krok a taky jak dlouho jim to trvalo přečíst. Good shit pro jakoukoliv scrollovací homepage (což je dnes snad většina...)
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Tak uz vim, v GTM jsem mel pageview zvlast a pak transakce pokud triggnur ten event, lepsi je dat na pageview merit i ecommerce pres datalayer pak uz to slo a hned se to i zobrazi v GA
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    SEJDA: jasny to je event, ktery se detekuje v Google Tag Manageru a rekne ze to je Google Analytics Transaction (tedy ze se jedna o ecommerce vec)

    na konci se capne celej ten datalayer a posle do GTM, event se mi vystreluje spravne, normalni pageview se propisuje do google analytics jen ty transakce ne :D

    asi to implementuju starou cestou...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    REFLEX: akorat tam neni zadny event, ktery by se jmenoval 'orderFormSubmitted'
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    SEJDA: ja delam ten Enhanced Ecommerce podle navodu :D https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce#overview
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    REFLEX: nevim k cemu je ti event, ale kdybys chtel aby ti GA pocitaky transace delal bys to podle navodu: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/ecommerce#transaction

    bacha, ze id neni id zbozi, ale id objednavky, a to vsude, GA nezajimaji id zbozi.
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Respektive mam to nejak takhle

    V head
    
     <script type="text/javascript">
          dataLayer = [];
     </script>
    


    
    dataLayer = window.dataLayer || dataLayer || [];
    dataLayer.push({
      'event' : 'orderFormSubmitted',
      'ecommerce': {
        'purchase': {
          'actionField': {
            'id': 1203,
            'revenue': "1500.00",
          },
          'products': [{
            'name': "testovaci produkt",
            'id': 88,
            'price': "1500.00",
            'category': "test \/ test",
            'quantity': 1,
           },
          ]
        }
      }
    });
    
    


    a za tim je google tag manager script

    V google tag manageru mam Typ mereni: Transakce a naveseno na ten event: orderFormSubmitted. Je to na thank you page. Tag se normalne hitne (kdyz dam preview)
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    SEJDA: no hej, ale v GA se propise az tak za 2 dny ne?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    REFLEX: udelas si objednavku test test test test .. a zkontrolujes si, ze naskocila do GA.
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Nejak se mi nedari rozbehat GA ecommerce, pres google tag manager, kdyz dam preview tak vidim, ze byt Tag trignuty, ale v GA zatim nic, delal jsem to vcera, dnes jsem zjistil, ze datalayer cast jsem dal omylem za volani GTM, tak jsem to hodil pred to

    jak to testujete?
    HEULWEN
    HEULWEN --- ---
    Jeden čtvrtek v měsíci pořádáme analytickou čajovnu, kde tak nějak neformálně sdílíme zkušenosti.
    Tentokrát si budeme povídat (nejen) na téma měření mobilních aplikací.
    V sedm večer v Liliové čajovně: http://liliovacajovna.cz/cze/, kdyby se chtěl někdo přidat.
    HEULWEN
    HEULWEN --- ---
    SEJDA: Pravda :) Psal "když se dostane objekt na obrazovku". Což je pak podle mě už jedno, jestli si pošleš nějaké názvy kotviček nebo procenta obrazovky tomu odpovídající. Dobrý a hodně podrobný způsob implementace je třeba takhle: http://www.simoahava.com/analytics/track-content-enhanced-ecommerce/ - poslat si postupně eventy, že uživatel doscrolloval do nějaké části stránky, a nakonec, že to opravdu četl, pokud dojel k patičce a trvalo mu to déle, než xx sekund.
    Nicméně výstup v podobě heatmapy může být pořád jednodušší na vyhodnocení a nemusí se odlaďovat nějaká průměrná rychlost čtení a jaké časové intervaly ještě považovat za čtení a jaké už za scrollování.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HEULWEN: o procentech zatim pises prvni, jestli jsem neztratil hned na zacatku, FARFELOO psal, ze chce kontrolvat, jestli je obsah ve viewportu.
    HEULWEN
    HEULWEN --- ---
    FARFELOO: No a nechceš spíš nějaké heat / scroll mapy? Třeba hotjar.com nasadíš přes GTM v poho a pro tenhle účel je to asi použitelnější, než sada eventů s % obrazovky a časem.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    FARFELOO: bohuzel s GTM nemam zkusenost.
    Casovac je potrebny, napriklad pro animace (rad milisekund), protoze se neceka, ze po akci bude uzivatel provadet dalsi akci neprodlene, nebo napriklad pro naseptavavni, pockas cca sekundu, jestli nestiskne dalsi tlacitko a poradis mu. tedy slouzi k oddalene reakci na uzivatelovu udalost.
    Samozrejmne se casovac pouziva na chat (nyx) kdy ti hodny nyx kontroluje, jestli nemas na severu novou zpravu. V podstate neni nic proti tomu, posilat si kazdych 10 minut "mrtvy_ctenar", ale pripada mit o zbytecne.
    Ja spise narazel na to, ze kontrolovat timerem zmenu viewportu je uplne zbytecne, kdyz ti k tomu dostatecne slouzi eventy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam