• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics
    HEULWEN
    HEULWEN --- ---
    SEJDA: Pravda :) Psal "když se dostane objekt na obrazovku". Což je pak podle mě už jedno, jestli si pošleš nějaké názvy kotviček nebo procenta obrazovky tomu odpovídající. Dobrý a hodně podrobný způsob implementace je třeba takhle: http://www.simoahava.com/analytics/track-content-enhanced-ecommerce/ - poslat si postupně eventy, že uživatel doscrolloval do nějaké části stránky, a nakonec, že to opravdu četl, pokud dojel k patičce a trvalo mu to déle, než xx sekund.
    Nicméně výstup v podobě heatmapy může být pořád jednodušší na vyhodnocení a nemusí se odlaďovat nějaká průměrná rychlost čtení a jaké časové intervaly ještě považovat za čtení a jaké už za scrollování.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HEULWEN: o procentech zatim pises prvni, jestli jsem neztratil hned na zacatku, FARFELOO psal, ze chce kontrolvat, jestli je obsah ve viewportu.
    HEULWEN
    HEULWEN --- ---
    FARFELOO: No a nechceš spíš nějaké heat / scroll mapy? Třeba hotjar.com nasadíš přes GTM v poho a pro tenhle účel je to asi použitelnější, než sada eventů s % obrazovky a časem.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    FARFELOO: bohuzel s GTM nemam zkusenost.
    Casovac je potrebny, napriklad pro animace (rad milisekund), protoze se neceka, ze po akci bude uzivatel provadet dalsi akci neprodlene, nebo napriklad pro naseptavavni, pockas cca sekundu, jestli nestiskne dalsi tlacitko a poradis mu. tedy slouzi k oddalene reakci na uzivatelovu udalost.
    Samozrejmne se casovac pouziva na chat (nyx) kdy ti hodny nyx kontroluje, jestli nemas na severu novou zpravu. V podstate neni nic proti tomu, posilat si kazdych 10 minut "mrtvy_ctenar", ale pripada mit o zbytecne.
    Ja spise narazel na to, ze kontrolovat timerem zmenu viewportu je uplne zbytecne, kdyz ti k tomu dostatecne slouzi eventy.
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    SEJDA: Super, tohle dává velkej smysl, díky. Takže bych to měl udělat takto a nepoužívat v GTM ten časový trigger, protože ten je prostě prasácký, rozumím tomu dobře?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    FARFELOO: cas se nemeri timeoutem, ale ukladanim si casovych razitkem, a kontrolou intervalu.

    kde_cetl = "header"
    cas_prvniho_eventu = now()
    
    event = {
      cas_tohoto_eventu = now()
      if ( kde_cetl != kde_cte_ted() )  
        jak_dlouho_bez_eventu = cas_prvniho_eventu - cas_tohoto_eventu
        if (jak_dlouho_bez_eventu > interval_ctenar_vs_scroller(kde_cetl) ) {     
          GA_post("ctenar", kde_cetl, jak_dlouho_bez_eventu)      
        }
        cas_prvniho_eventu = cas_tohoto_evetu
        kde_cetl = kde_cte_ted()
      }
    } 
    
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    SEJDA: Ok to dává smysl, ale pokud budu chtít vědět jestli to lidi čtou nebo jenom projedou, tak je jiná možnost než měřit čas? Rozdělení scroller vs reader, tak jak to je i v tom postu, co jsem linkoval...

    A co spuštění eventu, pokud se nějaký objekt dostane na obrazovku? Rád bych si totiž uložil jeho jméno jako proměnnou, abych věděl co zrovna člověk četl když se rozhodl vstoupit do aplikace. Kdybych mohl sledovat toto, tak bych nepotřeboval už tolik měřit ten čas...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    FARFELOO: co se tyce GA tem staci posilat pseudo stranku, presne jako to dela ten plugin. Je 1000x lepsi povesit to na skrolovaci udalost ev. resize okna, nez to poustet pravidelne v casovem intervalu, pak musim blokovat javascript stranek, na kterych nic nedelam, a ony si porad samy generuji nejaky provoz (malware), jak priblbla animace padajiho snehu. Prosim v ramci globalniho oteplovani, si podobne myslenky odpust, a kdyz nic nedal uzivatel, nedelej nic ani ty. A to ze neco dela uzivatel, se dozvis jedine skrze udalosti/events.
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    Zdravím!

    Chtěl bych se zeptat, jestli nemáte někdo tip na osvědčený skript, jak trackovat single page scrollovací weby? Našel jsem něco tady, ale rád si nechám poradit: http://www.degordian.com/education/blog/one-page-website-analytics-jquery-plugin/

    Nejraději bych to ale nědělal přes scrolování, ale přes detekci, jestli je nějaký obsah ve viewportu nebo ne. V GTM bych potom pouštěl trigger po nějaké době, kdy by to bylo na displayi... něco na způsob autoplay detekce, akorát pro analytiku. díky moc!
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    LUCIEN: Když na to přijde, tak můžeš posílat data do jednoho účtu GA z několika webů/aplikací a v podstatě z čehokoli co je připojené k netu, stačí vložit trackovací kód s tím správným ID.

    Takže ti stačí vzít stejný trackovací kód GA UA a vložit ho všude, kde chceš odesílat data do jednoho property.

    Pak ještě tu subdoménu odstraň trvale z referral traffic, ať ti to nedělá bordel v reportech, pokud to chceš chápat jako jeden web.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SEJDA:
    o tom jsem zase psal tady...
    [ KOC256 @ Google Analytics ]

    Tím ze se nedaji weby prehazoívat mezi ucty, tak jsem sveho casu chtel zmigrovat web na obecny ucet kam se pak dopstane i nekdo jiny a nakonec to uz nikdo neresil a na jednom GA mam kompletni data a na druhem data od te migrace...

    Vzdy asi zalezi jak moc to nekdo prasi, pripadne jak s tim moc efektivne umi...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOC256: no vidis to, ja mam v chrome plugin, ktery sleduje GA a vidim, ze nektere weby pouzivaji i 9 GA ID/Klicu na jedne strance
    Takze asi i funguje i mit jeden klic pro cely web a pak pro kazdy subweb mit separatni klic (tj 2 klice na kazde strance), nikdy jsem to nezkousel, pro subdomeny jsem zatim vzdy pouzil nove GA ID, soucty nikdy nikoho nezajimaly.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    LUCIEN:
    [ KOC256 @ Google Analytics ]

    a pak komentáře k tomu...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SEJDA:
    nekde v nastaveni GA se da specifikovat zda to je pro domenu nebo i subdomeny, ...

    I tady mi nekdo radil jak vsechno z *.domena.tld hodit pod jedno měření a pak následně to vyhodnocovat odděleně...

    Ale osobně v tom expert nejsem...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    LUCIEN: do ted jsem si myslel, ze podle ID/Klice, ktere GA predas v jejich registracnim Javaskriptu, se ti to pak rozhodi v GA k "webum" (GA web = GA ID), ale mozna sem se pletl a nekde uvnitr rozlisuje subdomeny (GA web = subdomena).
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Ahoj, prosim o radu. GA je pro me spanelska vesnice. Klient ma strasnej web a zatim ho nechce redesignovat - http://www.wantitworld.com.au/ Takze jsme mu alespon pripravili tzv. landing page http://ship.wantitworld.com.au/ na kterou je nyni presmerovan veskery traffic z reklamy atp. Z teto landing page pak smeruji lidi na stary web. Na starem webu ma klient v GA nastavene cca 3 funnels na sledovani konverzi jak se lidi registruji atp. A ted otazka: Jak to nastavit u te nove landing page? Je potreba pro to mit samostatny GA ucet nebo to lze nejak propojit s tim na starem webu, ackoli se jedna o subdomenu?

    Diky moc za radu.
    RICKOUS
    RICKOUS --- ---
    SEJDA: Nemeli. Ted uz jo. Dik
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    RICKOUS: mas obe na stejny gmail ?
    RICKOUS
    RICKOUS --- ---
    Ahoj, snažím se propojit Analytics s Adwords ale bez úspěxhu. V administraci nemám možnost přidat účet adwords (viz příloha), nevíte někdo co s tím?



    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    MINER: Ok, tak vyjdu-li i z toho predchoziho, tak ti jde o sekvence created deleted, cokoli mimo to chces vyloucit, opakovat se mohou kolikrat bude třeba, ale vzdy jen created deleted.

    Takze si vytvor ten segment se sekvenci o ktere jsem psal. to bude sekvence kterou zahrnes a pak do téhož segmentu (pod vytvorenou sekvenci je tlacitko +add filter) pridej do sekvence vsechny dalsi varianty sekvenci ktere mohou nastat, ale nechces je zahrnout. no a u tech sekvenci das vyloucit.

    vznikne tam asi spousta nepresnosti, ale ukaze ti to alespon hlavni trendy, coz je vlastne i smyslem GA, presna cisla tam prakticky nedostanes z duvodu metodiky mereni, sledovani a vypocitavani jednotlivych metrik a vubec vsech zaludnosti co web nabizi, nekdy se ti nenacte cely merici kod, nekdy se neodeslou informace, atd. Pocitej s tim, ze GA zkratka teochu podmeruji. Je to spis index nez pocitadlo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam