• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    FERRENC
    FERRENC --- ---
    JEREMIUS: To mě fakt mrzí, že jsem Tě tou formou tak rozhořčil, že mě máš potřebu posílat do prdele. Příště to zkusím nějak lépe formulovat.
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    FERRENC: Jdi s tím už do prdele. Tou vaší "unikátní agenturou" spamuješ ve všech klubech. A už jen to, jak je to napsané, každého zkušeného člověka odradí
    FERRENC
    FERRENC --- ---
    Zdravím všechny. Sháníme do týmu naší unikátní online agentury na Praze 1 zkušeného Webového konzultanta (UX, Analytics, SEO...). Pokud budete mít zájem o více info, pište do zpráv.
    VASHA
    VASHA --- ---
    QUICK: doporucuji precist: https://www.optimizesmart.com/understanding-users-in-google-analytics/

    Je to trosku komplikovanejsi nez se zda :)
    QUICK
    QUICK --- ---
    SEJDA: aha už chápu!
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    QUICK: https://support.google.com/analytics/answer/2731565?hl=en
    multi session user treba znamena, ze ma tvoji stranku otevrenou v zalozce a ta se mu refreshne s kazdym restartem prohlizece, ale jinak muze byt klidne nepouzivana.
    QUICK
    QUICK --- ---
    Ahoj,
    dokázali byste mi vyjasnit vztahy proměnnými v Google analytics? Konkrétně:
    - New Users
    - Returning Users
    - Single Session Users (sessions = 1)
    - Multi-session Users (sessions > 1)

    Nechápu následující "odchylky":
    - Proč je rozdíl ve sloupci Users mezi "Returning users" a "Multi-session Users". Vždyť každý uživatel, který už byl na stránce, by měl mít zároveň více sessions, ne?
    - Proč v grafu Single session users je menší část "Returning Visitor"? Neměl by returning visitor vždycky mít více sessions? A opačně, jak může být "New visitor" uvedený v multisession users?

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    HULVAT: co treba


    Nástroj pro tvorbu adres URL - Nápověda Analytics
    https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=cs
    Zdroj kampaně = Seznam/Email
    Médium kampaně = banner Porsche
    Obsah kampaně = 300x250
    Název kampaně = Porsche 911

    =>
    Official Porsche Website - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
    hxxp://www.porsche.com/ ?utm_source=Seznam%2FEmail&utm_medium=banner%20Porsche&utm_content=300x250&utm_campaign=Porsche%20911
    Prosim, ber to s rezervou popremyslej si, nastuduj si. Nikdy jsem za praci s GA nebyl placeny.
    HULVAT
    HULVAT --- ---
    Ahoj, potřeboval bych poradit. S GA jsem nikdy nepracoval, ale teď mám v rámci jednoho přijímacího řízení vypracovat test, ve kterém je otázka na tagování url pro GA. Zadaní je: zašlete nám otagovaná url pro GA pro cílové url http://www.porsche.com pro následující umístění kampaně s názvem Porsche 911:
    Seznam/Email, 300x250, banner Porsche
    iDnes/homepage, 480x300, banner motorizace
    Novinky/Celý web, 790x210, banner Porsche

    Našel jsem si nějaký url buildery, ale nevím jak (a jestli vůbec) tam zadat velikost banneru, a taky nevím, jak zadat adresu pouze homepage vs adresu celého webu...
    Dík za případný rady
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    Vracím se s řešením s analytikou scrollu na single page. Tento skript dělá přesně to co jsem potřeboval: http://scrolldepth.parsnip.io

    Nastavím ID elementů, který chci měřit. Jakmile jsou ve viewportu, tak se odešle GTM event s proměnnými jako je jméno toho elementu a čas v ms od naloadování stránky...

    Takže vidím teď jak velkou část stránky si lidi přečetli, než šli na další krok a taky jak dlouho jim to trvalo přečíst. Good shit pro jakoukoliv scrollovací homepage (což je dnes snad většina...)
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Tak uz vim, v GTM jsem mel pageview zvlast a pak transakce pokud triggnur ten event, lepsi je dat na pageview merit i ecommerce pres datalayer pak uz to slo a hned se to i zobrazi v GA
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    SEJDA: jasny to je event, ktery se detekuje v Google Tag Manageru a rekne ze to je Google Analytics Transaction (tedy ze se jedna o ecommerce vec)

    na konci se capne celej ten datalayer a posle do GTM, event se mi vystreluje spravne, normalni pageview se propisuje do google analytics jen ty transakce ne :D

    asi to implementuju starou cestou...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    REFLEX: akorat tam neni zadny event, ktery by se jmenoval 'orderFormSubmitted'
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    SEJDA: ja delam ten Enhanced Ecommerce podle navodu :D https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce#overview
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    REFLEX: nevim k cemu je ti event, ale kdybys chtel aby ti GA pocitaky transace delal bys to podle navodu: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/ecommerce#transaction

    bacha, ze id neni id zbozi, ale id objednavky, a to vsude, GA nezajimaji id zbozi.
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Respektive mam to nejak takhle

    V head
    
     <script type="text/javascript">
          dataLayer = [];
     </script>
    


    
    dataLayer = window.dataLayer || dataLayer || [];
    dataLayer.push({
      'event' : 'orderFormSubmitted',
      'ecommerce': {
        'purchase': {
          'actionField': {
            'id': 1203,
            'revenue': "1500.00",
          },
          'products': [{
            'name': "testovaci produkt",
            'id': 88,
            'price': "1500.00",
            'category': "test \/ test",
            'quantity': 1,
           },
          ]
        }
      }
    });
    
    


    a za tim je google tag manager script

    V google tag manageru mam Typ mereni: Transakce a naveseno na ten event: orderFormSubmitted. Je to na thank you page. Tag se normalne hitne (kdyz dam preview)
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    SEJDA: no hej, ale v GA se propise az tak za 2 dny ne?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    REFLEX: udelas si objednavku test test test test .. a zkontrolujes si, ze naskocila do GA.
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Nejak se mi nedari rozbehat GA ecommerce, pres google tag manager, kdyz dam preview tak vidim, ze byt Tag trignuty, ale v GA zatim nic, delal jsem to vcera, dnes jsem zjistil, ze datalayer cast jsem dal omylem za volani GTM, tak jsem to hodil pred to

    jak to testujete?
    HEULWEN
    HEULWEN --- ---
    Jeden čtvrtek v měsíci pořádáme analytickou čajovnu, kde tak nějak neformálně sdílíme zkušenosti.
    Tentokrát si budeme povídat (nejen) na téma měření mobilních aplikací.
    V sedm večer v Liliové čajovně: http://liliovacajovna.cz/cze/, kdyby se chtěl někdo přidat.
    HEULWEN
    HEULWEN --- ---
    SEJDA: Pravda :) Psal "když se dostane objekt na obrazovku". Což je pak podle mě už jedno, jestli si pošleš nějaké názvy kotviček nebo procenta obrazovky tomu odpovídající. Dobrý a hodně podrobný způsob implementace je třeba takhle: http://www.simoahava.com/analytics/track-content-enhanced-ecommerce/ - poslat si postupně eventy, že uživatel doscrolloval do nějaké části stránky, a nakonec, že to opravdu četl, pokud dojel k patičce a trvalo mu to déle, než xx sekund.
    Nicméně výstup v podobě heatmapy může být pořád jednodušší na vyhodnocení a nemusí se odlaďovat nějaká průměrná rychlost čtení a jaké časové intervaly ještě považovat za čtení a jaké už za scrollování.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam