• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    GIF: to je reseni! diky moc
    GIF
    GIF --- ---
    CEEFA: použít rozšířený filtr není řešení?
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    SEJDA: diky, no to razeni podle klicovych slov mi asi uplne nepomuze, sice se to zprehledni, ale i tak tam mam same not provided, ktery budu muset odfiltrovat, holt se asi exportu do excelu nevyhnu...

    jinak to, co rikas, je samo pravda, relevantni data mam tak k 30% pripadu, mozna ani to ne. Ale v mym konkretnim pripade by to nemelo byt nejak extra na skodu. Jedna se o web, ktery dela 80% trafficu pres vyhledavace, tak jen potrebuju kontrolovat, jestli je tam content adekvatni k tomu, co lide vyhledavaji. Jestli proste nehledaji A, ale nelanduji na B, coz by znameno dodelat tam obsah o A....

    kazdopadne diky, konecne vim i jak teda dochazi k tomu (not provided)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    CEEFA: jeslti nepouzivas jine razeni, muzes si seznam seradit podle klicoveho slova .. nebo si muzes tabulku exportovat a pracovat s ni v oblibenem tabulkovem nastroji.

    Jinak zajimava myslenka, (not provided) by meli byt vsichni kdo jsou prihlaseni ke google, tj androidy? chrome? .. je otazka nakolik to co je "provided" reprezentativni k analyze.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    zdravim ve spolek,

    mel bych asi jeden zacatecnickej dotaz, snad ho dokazu alepson trochu srozumitelne formulovat:

    jde mi o to, zjistit, kam přistávají uživatelé po zadání konkrétního search dotazu... V akvizicich, v kanalech si pekne vyjedu ty klicovy slova, pridam sekundarni dimenzi landing pages a mám to. Problém ale je, že většina je pod (not provided) tzn. abych dostal relevantni data, co mě zajímají, musím se tím dost proscrollovávat, probírat, atd...

    Jde mi teda o to, jestli jde v tom prehledu nejak pustit určitý keywords ze zřetelu - v tomhle případě (not provided) , aby mi vyjel přehled jen těch skutečně zadaných keywords, tzn. všech kromě (not provided).
    VASHA
    VASHA --- ---
    MRTVY_KENNY: Ne. Nelze importovat retrospektivně. Doporučuji hlavně přidat anotaci o výpadku do ofi GA pro budoucí Já.

    Toto je případ kdy je dobré mít možnost reportovat i mimo GA kdy si data můžeš spárovat + obohatit o další.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    pls. klient delal trosku cachry s profilama a cca 10 dnu ma analytics nactene v separatnim profilu... da se tenhle "vypadek" nejak naimportovat do spravneho profilu (kde se merilo a merit se bude i dale)?
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    VASHA: diky!
    VASHA
    VASHA --- ---
    SIRIUS: na webu pro interni kampane nikdy nepouzivej utm tagy, prepises si originalni source u session.

    Jak bylo zmineno, pro toto je idealni EE. Konkretne Internal Promotion.
    Enhanced Ecommerce (UA) Developer Guide  |  Google Tag Manager for Web Tracking  |  Google Developers
    https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce#promo

    Jinak celkove zde je vice info a dalsich moznostech:
    How to track internal campaigns using Google Analytics - Escape
    http://escapestudio.net/how-to-track-internal-campaigns-using-google-analytics/

    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    JEREMIUS: eventy pouzivam ted, ale je to takova neohrabane , na ten EE kouknu, diky
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    SIRIUS, EDASX: UTM parametry na vlastním webu ti spustí novou návštěvu, takže by to vedlo jen k optickému nárůstu návštěvnosti (a zkreslení naměřených dat). Pro tohle by se měly používat eventy nebo nějaké custom hodnoty, asi by šlo použít i virtuální pageview. V případě Enhanced Ecommerce tohle https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/enhanced-ecommerce
    EDASX
    EDASX --- ---
    JEREMIUS: ta první věta mi nedává úplně smysl. kde je catch? samozřejmě se snažíš využít defaultni veci na to k čemu jsou, ale další parametry můžeš přece využít "neomezeně", resp. co si tim rozbijes?
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    JEREMIUS: ano vicemene tak - testujeme ruzne logicky nabizeni podobncyh produktu a premyslim jak nejlepe merit jejich efektivitu
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    SIRIUS: No na vlastním webu UTM parametry používat není dobrý nápad, jestli si nechceš rozbít Google Analytics. Jestli to tedy myslíš tak, že by sis vlastní interní odkazy (např. bannery, proma atd.) tagoval UTM parametry

    BTW v jedné ze jmenovaných firem jsem dřív taky dělal analytiku ;-) Ale necítím potřebu si tu honit triko :-)
    EDASX
    EDASX --- ---
    Ja tu neřeším honění trika, jen chválím někoho, ze resi i menší problém GTM. K tvému dotazu. Finálním místem zpracování dat jsou interní databáze. Problém je v offline platbách. Tj. pro analýzu kampaně musíš jít az na napojení na platební procesory. U nás má každá kampaň speciální tag, kterej se propisuje do všech úrovní databázi. Data z GA jsou pak jen obohacujici matros pro posouzení zdrojů. čímž se mozna dostáváme k něčemu co me v kontextu tohohle zajímá a to jsou atribuce napříč GA a modely který se osvědčili ve vašich podmínkách. Firma:Avast /Avg
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    hele ale at tady neresime jen honeni trika. Jak resite tracking kampani v ramci vlastniho webu/shopu. Prici se me to davat jako utm parametr, ale zaroven by se mi to hodilo jednoduse srovnavat s normalnimi kampanemi
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    EDASX: tak logicky jsem myslel konkrenti projekt firmu ale to je asi burt no
    EDASX
    EDASX --- ---
    SIRIUS: napric celou firmou. V mobilní apps, v desktop productech, na webu, v inproduct webu, gui, adhoc operace, zkrátka všude
    VASHA
    VASHA --- ---
    EDASX: trollujes? :)
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    EDASX: ono by bylo fajn k tem prohlasenim napsat to B - kde to pouzivate :)
    EDASX
    EDASX --- ---
    SEJDA: to jistě ano. ale bez GTM bychom to nedali. requesty na pixel tracking přicházejí, občas to "jinak nejde", ale samozřejmě se tohle snažíme minimalizovat.

    těším se na další minusek.

    kzdp chvalim Myshe jeji přístup :-) myslím, že se to rozhodne v dlouhodobým horizontu vyplatí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam