• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics


    S Google Analytics se da udelat/zjistit spousta veci.

    Klub by mel byt sbernou tutorialu, zkusenosti a moznosti Google Analytics.
    rozbalit záhlaví
    COURT
    COURT --- ---
    MAESTRO_007: no, odkud tam se mi zobrazí jen že hodně přišli z directu nebo z FB. Jenže to mi záhadu moc neobjasní, vzhledem k tomu, že jsem tou dobou nebyla aktivní, netuším co by přilákalo najednou takovou masu lidí.

    Prostě je mi záhadou, že v den, kdy se nic nedělo, přišlo na web 100 lidí z directu.... nemůže GA prostě blbnout? Přidávám odkaz...



    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    COURT: v tom akvizice - veškerá návštěvnost - kanály vidis v te tabulce dole odkud ta navstevnost je, odkaz, vyhledavani, naprimo atd.
    COURT
    COURT --- ---
    Ahoj, jsem začátečník v google analytics. Mám webovky, v podstatě si myslím, že tam moc nikdo nechodí, když dám post a zmíním se o tom na FB, přijde ten den nárazově za den třeba 100 lidí,pak to zase klesna. Mimo propagované posty inak se to pohybuje návštěvsost mezi 3 - 10 lidmi za den , víc ne, pokud na web někde neupozorním nebo ho nenasdílím.

    A teď k věci - Často se mi stává, že aniž bych na blog psala nový příspěvek, aniž bych na web někde upozornila, vlastně aniž bych v ty dny byla na sociálních sítích jakkoliv aktivní tak některý den přijde na web třeba 80 lidí ! Jen tak.

    nic jsem nepropagovala, nic jsem nedělala. Stává se mi to v nepravidelných intervalech - dejme tomu jednou za měsíc, ale nepravideně, a i v době kdy třeba vůbec nejsem u pc, aniž bych něco cíleně propagovala. Ta nárazovost je divná. Víte někdo, čím to může být? Nebo tomu nemám věřit? Nebo se to počítá nějak divně?


    přidávám foto - akvizice - veškerá návštěvnost - kanály. Ty dvě špice jsou 28.4. a 17.6. Prochházela jsem FB a instagram, ale v tyto dny jsem nebyla nijak aktivní, nic jsem nepsala, na web ani na svoji osobu ničím neupozorňovala. Jak vidíte, ten skok je oproti běžným dnům značný a rovná se návštěvnosti v den, kdy napíšu pěkný článek na blog, všude ho zveřejním a pak ho ještě propaguju v několika skupinách. Ale tentokrát to tam hnije bez novinek, tak proč ten raketový růst?



    REFLEX
    REFLEX --- ---
    AETHER: zapnu anonymizovani IP adresy a jsem z obliga? :D

    Anonymizace (neboli maskování IP adres) ve službě Analytics - Nápověda Analytics
    https://support.google.com/analytics/answer/2763052?hl=cs
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    AETHER: Vzhledem k tomu že v GA by neměly být žádný citlivý data (možná se změnily podmínky od doby kdy sem to četl naposledy), tak stačí cookie consent (ten stejně potřebuješ, protože jinak google rád zamítá reklamu).

    Jinak není třeba to moc řešit. Rozepisovat se z hlediska GDPR má cenu až u citlivých dat. Moc bych to neřešil, máme gdpr průsery i na webu korporátu, kam chodí >300 000 userů denně a nikoho to netrápí :-D (Kromě DPO teda)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    AETHER:

    podobne jako cesky stat registrace k vakcinaci, kaslou na to a daji data uzivatelu googlu na stribrnem podnose :D
    AETHER
    AETHER --- ---
    Ahoj, vím, že se to tu řešilo někdy v roce 2018, ale možná teď už máte víc zkušeností, navíc se to afaik změnilo s e-Privacy - jak řešíte, když u klienta na web nasadíte GA s ohledem na GDPR?
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    PEETIK: A máš to v search consoli rozdělený na 2? Že máš samostatně claimnutou verzi s a bez WWW? Pak tam musí být na každé verzi jiný záznam v DNS. Nebo to ověř pomocí jiného způsobu.
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    CUBEECHECK: robots.txt mám nastavené stejně jako u našich dalších webech s tím rozdílem, že jsem změnil akorát cestu k XML sites.

    V search consoli zadám url inspect a dám web s WWW : https://www.nerosteel.cz/ tak mi to ukáže je že indexovaný, ale když dám bez www, tak mi ukáže že není.

    Někde sem četl, že může být problém s tím ověřením přes DNS v konzoli, že něco na straně hostingu, takže asi zkusím našeho ajťáka, ať se na to mrkne.
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    WYCLEFF: nastav ten konverzní cíl jako event a posílej ho do správného GA


    LENNIEG: Nepředělala si s menu v rámci Header i head? Jestli můžeš tak pošli odkaz na web. S wix jsem tedy moc nepracoval, ale když se přestanou měřit hity, tak je obvykle problém v trackovacím scriptu, něco je v něm špatně, obvykle id property. Zaleží jak je implementováno. Druhá častá možnost je, že si někdo hrál s filtry v rámci data set


    PEETIK: Máš správně nastavené robots.txt a povolené indexování? Co je to za web?
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Jak dlouho může trvat než google zaindexujie nový web? Už je to týden a ještě nic. Doména je úplně nová.
    V Search consoli mi to napíše, že "URL is not on Google: Indexing errors" web sem přidával do SC a pomocí DNS záznamu ověřoval doménu a nelze to pak propojit s GA.

    Teď jsem zkoušel URL Inspection v GSC a stále je web URL is not on Google: Indexing errors, ale když kliknu na LIVE TEST, tak mi to napíše, že "URL is available to Google".

    Kolega se ptá, prč to není na webu (googlu) :) Tak už nějak nevím co říct.
    LENNIEG
    LENNIEG --- ---
    Mam stranky delane na wixu. Trosku jsem predelavala strukturu menu, a priblizne od te doby dostavam notifikaci "property not receiving hits." Nevedela jsem, co s tim, tak jsem vytvorila kompletne novou property, ale ta z nejakeho duvodu nezaznamenava navstevy pres desktop pouze pres mobil. Co s tim?
    WYCLEFF
    WYCLEFF --- ---
    Cuz, poradite pls nekdo, jaky je nejlepsi zpusob nastaveni goals, kdyz destination je na jine URL (app.site.com)? Cilova URL ma taky svuj GA ucet... nejak pres tag manager?
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    CUBEECHECK: zkusil sem free verti Scream Frogu a tam sem žádné nechtěné odchozí url adresy nenašel i náš ITák to procházel pár crawlerama a nic, tudíž asi fakt chyba na jeho straně.

    V Search Konzoli taky žádné bezpečnostní cyhby... čili honič :)
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    PEETIK: na ty odkazy klikal na vašem webu, nebo v SERP googlu? Jestli na vašem webu tak si najdi nástroj který ti udělá crawl webu (projde ho jako bot vyhledávače) a vyjeď si z něj seznam externích odkazů.

    Pokud z google serp, tak si v search konzoli najdi v menu zabezpečení a ručně provedené zásahy a pod tím jsou bezpečnostní problémy. Pokud to tam neobjevíš, je klient na 95 % jen honič, kterej se to snaží na někoho hodit :-)

    Taky zkontroluj .htaccess, jestli ani tam nic nenajdeš, tak je to téměř 100%
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Dá se nějak zjistit v GA nebo GSearch Console kam se člověk po kliknutí na odkaz dostal? Jeden zákazník nám tvrdí, že se po kliknutí na pár našich odkazů dostal někam mimo na pofidérní porno :D My sme tady proklikali náš web, takže spíš dedukuji, že zákazník má zavirovaný komp nebo moc leze na porno a zapomíná vypínat okna :)
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    CUBEECHECK: za posledních 30 dnů bylo 155 návštěv se 100% mírou opuštění. No, tak sem to dal vyloučit.
    CUBEECHECK
    CUBEECHECK --- ---
    PEETIK: Kolik návštěv tam máš z toho zdroje? Geograficky jsou ze stejného místa? (boti často jsou ze stejného místa nebo max 2-3)

    Osobně bych to vyloučil, pokud tam máš nějaký relevantní počet návštěv se 100% bounce rate.
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Snažím se v GA vyrušit spamové roboty apod... narazil sem tam na téměř všech našich stránkád v referral odkaz "baidu.com" který nám háže dost číšel se 100% mírou opuštění... co sem tak někdě četl, baidu prý využívá nějaký kód na vyhledávání obrázků, takže možná proto to skáče na 100%, ale též sem se dočetl, že by neměl být problém to uplně vyloučit ve filtru. Co myslíte? Vyloučit či nechat být?
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    GIF: aha, tak vlastně asi jo. Já měl možná zakliklou nějakou sluzbu a asi se mi to tam nepropsalo. Díky
    GIF
    GIF --- ---
    PEETIK: Jestli spravne chapu na co se ptas, tak ke kazdemu webu (dokonce i rozliseni varianty s a bez www, https...) lze nastavit uzivatele/vlastniky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam