• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAGoogle Analytics
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CEEFA: no o to jsem se snažil, ale asi nějak blbě.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    CYBERWOLF: udelej si udalost v GTM -
    /teda pokud to ga4 nema jinak nez Ga universal, na ga4 jsem jeste nepresel, ale predpokladam, ze tady se nic nemeni.../
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Asi celkem triviální dotaz, ale nějak jsem se v tom utopil. Potřebuju na webu sledovat event, že člověk kliknul na tlačítko na HP a potřebuju to udělat na GA4. Jak to mám udělat?
    BAHI
    BAHI --- ---
    Zkusil bych, jestli to je odkaz z FB

    OUKE
    OUKE --- ---
    čau, poradíte někdo? Web má zařízenej instagram a nemá facebook. V GA mám ale v orgaic social akvizici jednu návštěvu z facebook.com ... Je to proto, že instagram a fb je jedna společnost, která spadá pod fb, tím pádem ani GA to nerozlišuje a hodí oboje pod fb.com?

    Pravděpodobnst, že by někdo odkaz sdílel na fb je v podstatě nulová, web je na světě pár dní a návštěvnost mizivá.
    JPI
    JPI --- ---
    U webu jsem měl podezření, zda se do Analytics nezapisuje návštěvnost z cizích webů (pravděpodobně ne).

    Proto jsem vytvořil záchranný profil a u hlavního profilu provedl filtraci pouze na danou doménu.

    Očekával jsem, zda u záchranného profilu (nefiltrovaný) nebude větší návštěvnost než u "hlavního" (filtrovaného). Výsledek je ale zcela obrácený. Hlavní profil (který by nyní měl být podmnožinou) ukazuje nyní skoro 2x takovou direct návštěvnost a cca o 20% vyšší návštěvnost z organicu.

    Nenapadá vás nějaké možné vysvětlení?


    - Na webu je poměrně dost canonisovaných URL.
    - Analytics jsou vloženy standardním způsobem přes Google Tag Manager.
    - Souhlas s cookies se na webu nenastavoval.
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    KAJJAK: ja si ale myslim ze tohle nakonec bude ta cesta, u velkyho obchodu/webu te ta individualni cesta zase tak trapit nemusi a ten trend stejne bude smerovat k tomu ze ta user analytika bude vicemene plosne zakazana, takze cim driv budes pripravenej ....
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    QUICK: ta cookieless analytics implementace ti ty data podle mne dost ocese, kazdy pruchod navstevnika webem se pak bude tvarit jako samostatna navsteva kazde ze stranek a to ti data dost zkresli...
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    QUICK: v tom je ten vtip, ta argumentace neuspeje kdyz te ten rakusak naprasi na urad primo s vypisem chyb ktere tam mas... Kdyz reknes ale i google prece v tomto porusuje zakon tak tim urednika nepresvedcis nekonat, jen ti treba da mensi pokutu... Ale to uz rovnou muzes jet stylem xxxlutz a souhlasy mit temer odevsech...
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    QUICK: diky za tip, nastuduju
    QUICK
    QUICK --- ---
    CEEFA: můžeš využít nějaké cookieless měření v GA https://helgeklein.com/blog/google-analytics-cookieless-tracking-without-gdpr-consent/


    KAJJAK: pokud to je dobrý pro Google nebo pro většinu českých vydavatelů jsem ochoten to risknout. Podle mě není pravda, že tam musí být "zavírací křížek" apod. Důležíté je dodržet myšlenku zákona, že uživatel dává informovaný souhlas, může jednoduše upravit rozsah nebo odmítnout. Ve těchto případech má možnost upravit souhlasy (což má přes Nastavení), kde nejsou souhlasy předvybrané a může vše odmítnout. Ke přečtení bych doporučil třeba https://www.pruvodcepodnikanim.cz/clanek/novela-zakona-cookie-lista-2022/

    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    QUICK:

    tvuj screen tech zasad pro cesky trh ale porusuje hodne, takze tady by urednicek nemel moc prace s tim najit a udelit pokutu...
    to consent tlacitko pravdepodobne zapne vsechny cookies, ale nemas tam viditelne moznost vsechny je vypnout
    nemas tam zaviraci krizek
    mas zvyraznene tlacitko povolit vse
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    QUICK: tyka se me moznost 1 a), taky listu od cpexu mame, ale primarni problem, co resim je, jak se dostat ke kompletnim datum v analytice
    QUICK
    QUICK --- ---
    CEEFA: Záleží co máš za web a jak se k měření chceš postavit.

    Pro weby, které zobrazují reklamy:
    - Prodáváš na webu reklamu a provozuješ headerbidding, pravděpodobně chceš TCF 2.0 kompatibilní lištu (což ta CPEX splňuje). Alternativně můžeš použít Google Funding Choices (zdarma) nebo nějaké jiné placené řešení.
    - Prodáváš na webu reklamu přes Adsense - můžeš mít vlastní GDPR kompatibilní lištu. Prakticky bys měl rozlišovat jaký souhlas máš od uživatele (nemáš povolené cookies -> žádné reklamy, nemáš marketingový souhlas -> nepersonalizované reklamy)

    TCF 2.0 jsou standartizované lišty schválené organizací IAB. Začalo se to řešit od roku 2020. Primárně na tom běží všichni velcí vydavatelé.

    Pro ostatní weby:
    Bys měl mít jasno co používáš za nástroje a jaká data sbíráš. A pak se názory rozcházejí (hlavně z pohledu, co je osobní údaj a identifikátor) a začne v tom být guláš. Můj osobní názor je:
    - anonymizovaná IP adresa není osobní údaj (IP adresa zbavená posledního oktetu, tak to používají třeba GA)
    - user agent není osobní údaj

    Takže třeba můžeš vytvořit nějaký pseudoidentifikátor v GA a měřit bez Cookies - https://helgeklein.com/blog/google-analytics-cookieless-tracking-without-gdpr-consent/

    Samozřejmě za předpokladu, že sice máš vytvořený nějaký pseudoidentifikátor (ip adresa+user agent), ale nejseš schopný to spárovat s nějaký osobním údajem (jméno a příjmení). Stojí za zmínku, že německý soud potvrdil, že IP adresa sama o sobě není osobní údaj.

    Taky můžeš řešit samotný vzhled toho okna pro consent jak píše KAJJAK. Ale osobně bych se držel podobného řešení, které používají TCF 2.0 lišty. Takže něco takovýho (Google Funding Choices):

    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    takze ta lista xxxlutzu vlastne neni zas tak vyjimecna, jen tam zamerne toho porusili vice, nicmene pokuta bude podobna (symbolicka) jako u tech 93% zbylych shopu, v korone si ten urednik neveme na triko dat 6m pokutu a zbankrotovat firmu a propustit vsechny zamestnance...
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    delal sem si takovy maly pruzkum a 93% eshopu ma v te liste aspon nejakou chybu:
    - casto chybi zaviraci krizek (aby nutili uzivatele rozhodnout ASPON NECO)
    - casto je zvyraznene tlacitko povolit vse
    - casto chybi tlacitko zamitnout vse i kdyz povolit vse je ihned viditelne
    - casto lista otravne vyskakuje kdyz das zamitnout vse, dokud te to nenasere a nedas povolit vse (tohle je teoreticky jeden pravni vyklad ze to je vlastne cajk, ale ja mu moc neverim)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    pro ne je to taky jen prace, takze symbolickou pokutu daj vzdycky, aby jako provedli setreni a neco nasli, a oni vzdycky neco najdou... Ale vzdycky ksyz nejsi drzej ale jdes jim na ruku je ta pokuta pakatel...
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    CEEFA:

    odvazny je hodne, na druhou stranu dost podminek splnili a porad mohou tvrdit ze to jen blbe pochopili... Par kontrol od uradu sem si zazil a kdyz hrajes blbeho tak ti urednici nejsou svine...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam