CEEFA: Záleží co máš za web a jak se k měření chceš postavit.
Pro weby, které zobrazují reklamy:
- Prodáváš na webu reklamu a provozuješ headerbidding, pravděpodobně chceš TCF 2.0 kompatibilní lištu (což ta CPEX splňuje). Alternativně můžeš použít Google Funding Choices (zdarma) nebo nějaké jiné placené řešení.
- Prodáváš na webu reklamu přes Adsense - můžeš mít vlastní GDPR kompatibilní lištu. Prakticky bys měl rozlišovat jaký souhlas máš od uživatele (nemáš povolené cookies -> žádné reklamy, nemáš marketingový souhlas -> nepersonalizované reklamy)
TCF 2.0 jsou standartizované lišty schválené organizací IAB. Začalo se to řešit od roku 2020. Primárně na tom běží všichni velcí vydavatelé.
Pro ostatní weby:
Bys měl mít jasno co používáš za nástroje a jaká data sbíráš. A pak se názory rozcházejí (hlavně z pohledu, co je osobní údaj a identifikátor) a začne v tom být guláš. Můj osobní názor je:
- anonymizovaná IP adresa není osobní údaj (IP adresa zbavená posledního oktetu, tak to používají třeba GA)
- user agent není osobní údaj
Takže třeba můžeš vytvořit nějaký pseudoidentifikátor v GA a měřit bez Cookies -
https://helgeklein.com/blog/google-analytics-cookieless-tracking-without-gdpr-consent/Samozřejmě za předpokladu, že sice máš vytvořený nějaký pseudoidentifikátor (ip adresa+user agent), ale nejseš schopný to spárovat s nějaký osobním údajem (jméno a příjmení). Stojí za zmínku, že německý soud potvrdil, že IP adresa sama o sobě není osobní údaj.
Taky můžeš řešit samotný vzhled toho okna pro consent jak píše
KAJJAK. Ale osobně bych se držel podobného řešení, které používají TCF 2.0 lišty. Takže něco takovýho (Google Funding Choices):