• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TURBONOCáci celého světa, spojme se!
    Známe se většinou asi jenom po telefonu, často spolu řešíme různý hrůzný technický obtíže
    nejen na páteřních sítích a rádiovejch lastmiles ;),ale tady si můžem pokecat neformálně
    a zanadávat si, jaká to byla dneska zase šichta :)

    Klepy, drby, kdo koho stáh kam, všechno se bere!

    Tady to žije i v NOCi! :)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Network_operations_center ;)
    rozbalit záhlaví
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    E2E4: tak nejak ;)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    EX_ESKADR: hehe to mi připomíná tohle - http://www.youtube.com/watch?v=tUSVA67kJUI :)

    EX_ESKADR: tyjo to jsem nevěděl že někdo překládá xkcd..

    ale "šíboút" byste mohli zavést :)
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    Neco zase ze zivota..

    jj, ty mluvis o reportech ..tak na ty ja ani nemam cas, ja resim elementarni veci typu - neni tam UPS ..jaktoze tam neni UPS? ..potrebuju dokumentaci, abych rozhodl, ze tam pujde UPS ..hmm, kde je dokumentace? ..kdyz neni dokumentace, jsou aspon fotky z lokality? ...kdyz nejsou fotky, vysleme technika na obhlidku a dokumentaci ..jakyho technika? ..technik nebyl schopen nakonfigurovat UPS, odvazi ji do labu ..neni tam UPS ..hm, kde je dokumentace? .. a takhle porad dokolecka ..chapes??! ;D ..je to mazec

    odpoved:
    Hehe, tak tohle chapu vic nez myslis :) Je tam moc teplo jo? Prehrejva se jo? Uz mesic jo? Aha, co klimacka? Neni tam jo? aha, dame ji tam? ne? ne? jo, nejsou penize .. ok, porad se prehriva, musime vypnout sektor... proc je sektor vypnuty, noo, prehriva se .. proc? protoze tam neni klimacka .. a znovu, dame ji tam? ne? joo, nejsou penize atd ... porad do kola :))
    TURBO
    TURBO --- ---
    EX_ESKADR: pán asi nečetl "Už vím proč" ;)

    Odpověď dobrá, ať se v tom Všeználek utopí ;)
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    Dotaz od zakaznika:

    Můžete mi, prosím, někdo s pomocí technicky přesvědčivých argumentů vysvětlit, proč LCD TV tak špatně zvládají TV obraz? Přitom DVD a záznam s vysokým rozlišením je bezproblémový (takže v rychlosti odezvy asi problém nebude?). Na rozdíl od vysílaného TV programu jsou dokonce ucházející i kontrast, plynulé pohyby apod. Proč při TV reprodukci jsou najednou místo černé jen šedivé šmouhy a místo bílé také? Proč je zobrazení rychlého pohybu naprosto tragické oproti klasické skleněné obrazovce? Proč při relativně klidném obrazu je na rovnoměrně zbarvených plochách neskutečná porce kmitání a šumu? Proč nejsou zobrazeny detaily a obraz vypadá jako po brutální kompresi, takže těch rovnoměrně zbarvených ploch je příliš? Proč je obraz rozmazaný? Proč to takto vypadá i u relativně drahých TV nad 50 tis. Kč?



    Odpoved zakaznikovi:

    • interpolace nižších rozlišení je problematická a to dokonce i u rozlišení, která jsou celočíselným násobkem nativního rozlišení a při použití digitálního přenosu po DVI. Pokud si člověk chce pustit analog TV bude nucen snížit rozlišení a tím se kvalita zobrazení výrazně zhorší. CRT si bez problémů poradí s desítkami různých rozlišení.

    Rešením je použít STB s výstupem HDMI , zde pujde signal do TV v plném HD rozlišení bez komprese, u analogového vysílání je rozlišení ani ne poloviční , TV tak musí dopočítávat do zbylých například 1920*1080 – vertikální počet bodu na panelu / horizontální počet bodů na panelu , to se velmi negativně projevý na zobrazovaném výsledku.
    Ikdyž dnešní Tv mají velmi malou odezvu panelu cca 5 ms, obraz trpy duchy , světlými místy , procesor pokud nemá dostatečně kvalitní analogový signál musí přepočítávat a vysledkem je 2 nasobek chyb na zobrazeni.
    Další věci zůstává kvalita použitého panelu , elektroniky , druhu podsviceni , dnes LED , CCFL lampy.

    Dále :-
    • Doba odezvy - Tekuté krystaly stále nejsou tak rychlé, aby dokázaly to, co CRT monitory. Než se krystaly tzv. nabijí a vybijí (otevřou a uzavřou), musí projít molekulární změnou, která trvá určitý čas. Ten nazýváme dobou odezvy a udává dobu přechodu pixely z černé na bílou. Dříve byly
    opravdu nepřijatelné, ale u nových LCD monitorů se dostávají na dobu pod 8ms. Vysoká doba odezvy je na škodu především vefilmu
    obsahujících rychlé pohyby (akční scény, sport,...), kde se pak objevují duchy.
    • Pozorovací úhly - Tento zápor již není v dnešní době tak akutní jako dříve, ale přesto jsou omezené pozorovací úhly občas nepříjemné. Tato vlastnost tekutých krystalů může způsobit např. barevné anomálie, kdy pod vlivem špatného úhlu pohledu dojde k distorzi barev na několik blízkých odstínů. U méně kvalitních LCD displejů tedy nastává problém, když chcete sledovat televizi ve více lidech, protože s jiným pozorovacím úhlem klesá kontrast a mění se barvy.
    • Vadné pixely - V případě, že je některý s pixelů vadný, je buď trvale rozsvícený, nebo zhasnutý, což může být na obtíž.
    • Barvy - Tekuté krystaly prostě nejsou schopny realisticky reprodukovat všech 16,7 milionu barev a těm pak chybí sytost. Opět záleží na výrobci, někteří dokáží vyrábět panely s velkým barevným rozpětím, jiní ale mají barvy bledé, nic neříkající.
    • Kontrast - Kontrast je jedním z faktorů určující kvalitu panelu. V případě, že jsou všechny tři barevné složky zhasnuté, měla by být zobrazena černá, jenže s ohledem na jas podsvětlujících katod a na fyzikálnívlastosti
    • tekutých krystalů tomu tak není vždy.


    Vice zase příšte , kdyby Vás cokoliv zajímalo pište ,, pokud budu vědet odpovim …
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    nenahlasene planovky mam nejradsi. hlavne kdyz popada pulka site. tak doufam, ze dnesni nocni bude v pohode i kdyz je patek, planovek svatek.
    TURBO
    TURBO --- ---
    tak to je mnoho, závěr emailu klienta :D Tohle bych si teda nikdy v oficiální komunikaci nedofolil, můžu si myslet něco o prdeli, ale to mi přijde moc :D Že má pravdu je věc jiná ;)

    P.S. Jenom malé upozornění. Ve slově nesdělujete se píše S nikoli Z a slovo standardní místo písmena T obsahuje písmenko D (pokud ovšem zrovna nemáte na mysli vlajku, neboli zástavu), chybějící L na konci slova bohužel byl asi překlep.
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    DEINEIGE: to uz je stary ;)
    uz je koupila ...
    DEINEIGE
    DEINEIGE --- ---
    Na nákup Sloane Park si brousí zuby UPC - LUPA
    http://www.lupa.cz/clanky/na-nakup-sloane-park-si-brousi-zuby-upc/
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DEINEIGE: ech, čím jsem starší tu bezpečnost vidím šířeji.. např. od vašich techniků jim asi žádné reálné nebezpečí nehrozí, nehledě na to, že by to případně pak bylo na ně :)

    to s těmi porty se stává, nám to často neodprásklo port na rádiovém zařízení, ale až port kam bylo připojené.. ono to je o indukci na tom svodu, že.
    DEINEIGE
    DEINEIGE --- ---
    E2E4: no jako prvni jsme pochopitelne nechali proverit jejich koncove zarizeni,napajeni etc.. takze jejich technik,ktery byl na miste, se ocividne vykaslal na to cokoliv proverovat...a co tyce uzemneni,tak by to prvni odpalilo port na vnitrni jednotce radia a az pak port u klienta..nicmene davat ena mi neprijde zrovna 2x nejlepsi volba
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DEINEIGE: tak to já zas chápu, když už tam někdo je, tak je to rychlá cesta která vede k cíli.. :)

    a kdo ví jestli se ten jejich port neodpráskl vaší špatně uzeměnou anténou :)
    DEINEIGE
    DEINEIGE --- ---
    no ty kraso...pri poruse jedne linky pro celkem velkeho ISP, se nas technik se dostal az na koncovy bod ke klientovi a zjistil, za nas MW spoj je cajk, ale ze klient ma v prdeli port na jeho ciscu. A dohled te firmy, ze jestli jim to neopravime.10 minut nez pochopili, ze je to jejich zarizeni a jedine, co muzem udelat, jim to pichnout do jineho portu a ze si to muzou nakonfigurovat z druhe strany. Ze srandy jsme zkusili, ze by technik se tam pichl lokalem, ale ze potrebujem enable..no manik, nam uz jej skoro diktoval =)..nacez jsem mu rekli, ze by jejich bezpecaci asi nebyli moc radi...no komedie od zacatku az do konce
    TURBO
    TURBO --- ---
    lol, že prý spaMing tree protocol ... to je materiál todlecto :D Ale sundalo mě to ze židle :)
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    že nějak blbne RIPE posledních pár dní.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TURBO: nn to byla jen ilustrace že zákazník typicky netuší - pro něj je firma telefon na helpdesk..
    TURBO
    TURBO --- ---
    E2E4: nn, o žádnym rozdělení na techniky nebyla řeč. Psal jsem "koukám s NOCkem chce asi fakt každej řešit všechno, i prachy, případně změnu služby.

    Nevím jak u vás, ale u nás prachy řeší obchodník a změnu služby projekťák :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    EX_ESKADR: jako 29% ztráta je dost, to s ním souhlasím :)

    podle míry nespokojenosti odhaduju, že platí tak pod 300 Kč, ne? :)

    TURBO: No, oni ti zákazníci nevědí, jak firma funguje vevnitř, a to tak že vůbec. I rozdělení na techniky chápou jen ti nejbystřejší. Namlouvat si cokoliv jiného je jistá cesta k frustraci. :)

    TURBO
    TURBO --- ---
    EX_ESKADR: zřejmě nějakej rozzlobenej puberťáček, co nemůže hrát CS, protože ste mu ten internet totálně dojebali :D

    Měl zůstat u RalskoNet a bylo by mu dobře :)

    p.s.: koukám s NOCkem chce asi fakt každej řešit všechno, i prachy, případně změnu služby. Vidim, že čurini zákoši jsou všude. Toho bych si po telefonu celkem rád vychutnal :D
    EX_ESKADR
    EX_ESKADR --- ---
    haha ;]


    Hele, už ten můj požadavek dejte nějakému technikovi (technik je člověk, co má nějaké znalosti o síti a jejím fungování, ne tlustej zarostlej dědek co jen zvedá na vrátnici telefon) , z tohodle šnekonetu se fakt můžu posrat .... jako večer se dovolám na dementní záznamník, kde provolám kilo ani nevím jak a ve dne je to ještě horší. Prostě už něco s tím netem dělejte ať funguje tak jako když to mělo xxxx. To není na hraní CS, to je možná tak na šachy s někým z afriky. Chci mít ping na nix.cz maximálně do 9ms jak jsem to měl u ralska, tak se snažte a chci už slevu, nebo navýšení rychlosti a to ihned a od zítra, protože jak jste to přebrali furt řeším problém, že je to tak zalagovaný ... jako 29% ztráta je dost, takže si představuji slevu odpovídající této ztrátě, ode mne dostáváte chechtáky taky vcelku a najednou a ne po půl roce a ještě jen část. Takže zítra mi koukejte zavolat, kdy ten váš technik to trvale opraví ... Jestli mi zítra (11. května 2010) nezavoláte na xxx xxx xxx ruším trvalý příkaz k úhradě a na konci roku vám zašlu jen část peněz od které odečtu ztrátová procenta. Ta smlouva je uzavřená na poskytování služby, nikoliv neposkytování. A něco uděltejte s tím debilním hotlajnem, jako vod 8 ráno do 16 je to úplně k hovnu, když jsem v práci a kecat s bábou na záznamníku a deset minut poslouchat nějakou zpíčenou melodii fakt nehodlám. Jako opravdu jak jste koupili dvě funkční firmy s interntem, tak jste internet v lípě totálně domrdali, jen serete na lidi a máte je těžce v píči, když tu není konkurence. Já jednám slušně, ale toto se neustále opakuje a hovno se za tu dobu vyřešilo, proto nemohu jinej slovník použít.

    PS: Buďte rádi, že nevíte, jak jsou na vaši firmu lidi v našem městě brutálně nasraný a já si nadělal do bot tím, že jsem každému říkal, jak je xxxx skvělé ať si tam zařídí inet.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam