C00BA: ja trosku prdam zkusenosti, jezdil jsem na fixce s klipsnama i bez, s kratkou zadni stavbou i dlouhou, tezkej prvod i lehkej... S klipsnama se mnohem pohodlnec brzdi i v sedle smykem a i pribrzdovani, muzes tahat obema nohama ( i nahoru)- ucinnejsi a jak psal zsis tak nohy ti nikdy nevylitnout z roztocenejch pedalu, to je hodne velka vyhoda, jeste kevsemu pro toho kdo nema predni brzdu:) Bez klipsen se da zasmykovat nahnutim na riditka, coz je pomalejsi, v sedle to neudelas jentak, zpomalovani je pomalesji, ale da se.... je to tak na pohodovy pomaly jezdeni, coz bych teda na takovou jizdu volil radsi torpedo nebo volnobezku na singlu s brazdama. Jinak kratka zadni stavba ti dava moznost mnohem rychlejc menit smer jizdy, coz se hodi na to ze se rychle vyhnes prekazce a nemusis vzdy zpomalovat... Na prevodu zalezi kde jezdis, ale jak pise zsis je to o kadenci, ale at ti nohy neulitnou, ja treba jezdim 46/15, vetsinou rovinky a proti vetru je to uz pro me na hrane, abych udrzel dlouhodobe tempo.... tak tak z myho pohledu :) Jinak predni brzdu doporucuju, obcas mi na cyklostezce vlitne do cesty maly dite a tak jsem za ni rad, precijen zadni kolo se dostane do smyku a nebrzdi to tak rychle jak predek a pak se mi taky stalo ze jsem prednim kolem nabral klacek, vlitnul pod retez a shodil ho, a predni brzda je pak lepsi, nez strkat botu na roztoceny kolo a nechat si sezrat podrazku :)