• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DANIIfixed gear/single speed

    "Nechci se udřít k smrti ale zase chci nakládat tramvajím/autům a debílkům na horskejch kolech.."
    rozbalit záhlaví
    EDGE61
    EDGE61 --- ---
    STILL_PRIMITIVE:
    se strženym závitem nic neuděláš asi. Pokud by byl málo strženej a trochu držel tak by stálo za to zkusit prolepit pastorek epoxidem a přilepit ho na závit na pevno a stáhnout to lockringem, ale při těch ránách, který to dostává bych o trvanlivosti pochyboval.

    Jezdim po městě Miche Primato a zatím spokojenost, většine lidí tenhle náboj drží, ale znám i lidí, který už ho strhli. Když máš ale pevně upevněnej lockring a nedáš možnost pastroku se hejbat (popřípadě tenhle problém když to málo utáhneš hned rozpoznáš) tak se podle mě nemůže nic stát.

    Jediný trvalý řešení je ale pastorek bez lockringu, kterej je přišroubovanej k nábě. Některý lidi takhle přestavujou náboje z MTB (používaj se díry pro diskovou brzdu) ale to mi příjde jako neelegatní prasárna, protože je to těžký a ty imbusy taky nevydrží věčně viz: http://tsunamikeirin.tumblr.com/post/12804428814/sakura-keirin-iso-disc-cog-on-shimano-deore-hub

    Jeden známej kdysi někde koupil náboj kterej se jmenuje Charge Shaker a to mi přišlo jako nejelegatnější řešení, pastorek je přišroubovanej, ale navíc je ještě nasazenej pevně na těle náby. Je to nějaká čína, ale i tak to bylo docela drahý (cca 3k za náboj), ale máš po starostech

    WILD_A
    WILD_A --- ---
    STILL_PRIMITIVE: Ja jezdim Surly naby a jediny co jsem kdy potreboval menit byly loziska, ale to bylo po vice nez 10k km
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    Nemáte někdo trik na strženej závit na zadním náboji? Jaký náboje máte vy co jedíte po Praze - kočicich hlavách a občas skitujete?? Udajně relativně kvalitní system-ex moc nevydržel :/ ... nejideálnější mi přijdou keirin náby, vysoký bez děr... poradíte?
    ZSIS
    ZSIS --- ---
    VAVERAK: to zni,jako by jste to brali vazne.. hrhr.

    "“Starting out there were nice people who practically slept with their pristine, super-quiet, vintage track frames and had an opinion about whether you could wear Assos with Rapha or not. Then two years on, it was suddenly all camouflage, broken teeth and freewheel. Well forgive me for saying ‘No thanks’.”"
    Da Mysteries of Chessfixing. | £.s.d.
    https://18pounds.com/2012/11/29/da-mysteries-of-chessfixing/
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    Jeste jednou v kratke dobe. ted bude chvili pauza. prvni ceske fixed gear zavody

    Garage Race (9.4.2016), Prague, CZE

    Mraky jsou všude. Vlhkost je ve vzduchu. Sluneční paprsky v nedohlednu. Tak jako my, tak i pořadatelé se modlí za lepší počasí. Vážení a milý, připravte se! Praha, garáže Slovan, Garage Race 2016 začíná. Trénink probíhá hodně v klidu. Do závodu se přihlásilo třicet devět jezdců včetně pěti holek. Je cítit pohodová a přátelská atmosféra. Trať se od loňského vydání nijak nezměnila. Start je na nižší střeše budovy. Následuje horní střecha garáží, pak dvě patra dolu a finišuje se v místě startu.


    Šimon Matějů při tréninku v neskutečnym náklonu / Photo by KEIRINSTEETS.COM

    Hodiny na věži hlavního nádraží ukazují sedmnáct nula nula. Hudba se ztišila. Mikrofon zapraskal. Speaker vysvětluje pravidla hry a vyzývá prvního ridera do kvalifikačních jízd. Jedno kolo na čas. Čím lepší čas tím lepší postavení v následujících vyřazovacích soubojích. S každým odjetým závodníkem přibývá dešťových kapek na obou střechách pokrytých zámkovou dlažbou. První dva nejrychlejší časy zajíždí Šimon Klimt (34,11 s) a Šimon Matějů (34,72 s) z Defekt crew.

    Začíná se stmívat. Cvak, blik. Cvak, blik. Přenosné halogeny se rozsvěcí. Začínají první vyřazovací duely. Obě střechy jsou totálně durch. Se zvyšujícím počtem odjetých soubojů jsou stále víc mokrá spodní patra garáží s litým betonem. Klouže to fest. O pády není nouze. Zásadní je dobrý start a jemné řízení na kluzkých pasážích. Dnes je nás z Defekt crew šest. Všichni postupujeme mezi šestnáct nejlepších jezdců.


    Rozehřátí před prvním kolem pavouka

    V dalším kole pavouka se ve stejných rozjížďkách potkávají dvě dvojice Defekťáků. Petr vs. Šimon M. a Tomáš vs. Honza Š.. Je vždy těžké soutěžit proti kamarádovi, natož týmovému parťákovi. Ale co, to je život. Petr a Šimon jsou na startovní čáře. Klik jedna bota. Klik druhá bota. Trackstand před lajnou. Šimonův lehčí převod ho vystřeluje na první pozici. Oba borci proletí vrchní část tratě a nebojácně se pouští do spodních partií. Na vyšší rychlost doplácí Šimon. Jde k zemi. Petr při úhybném manévru vybočuje z ideální stopy a smykuje až do míst zahrazených páskou. Šimon je v mžiku v sedle. Svojí postupovou pozici drží až do cíle. V druhém souboji mezi Tomášem a Honzou to dlouho vypadá dobře pro druhého jmenovaného. Jak už ale bylo řečeno dříve, mokrý litý beton nedrží. Honza má za celý den už napadáno. V druhém kole přidává další zářez. Tomáš postupuje spolu se Šimony do čtvrtfinále. Radek Pěchota je další z týmu, který se do dalšího kola nepodívá. Jeho šance mu kazí Vlasta.


    Jan Šafrata sjíždí z nejvyššího patra garáží / Photo by KEIRINSTREETS.COM

    Je už vážně černá tma. Pořád prší. Jäger kvapem ubývá. V top osmičce končí Tomáš Včelák. Svůj duel prohrává s Prokopem Nachtmanem z týmu Bajkazyl. Rval se zuby nehty a snad jako jediný z týmu nevytíral podlahu. Šimon M. i Šimon K. pokračují ve spanilé jízdě. Bez jediného zaváhání poráží své soupeře. Za nedlouho se utkají ve finálovém rozjezdu. Už teď je jasné, že Defekt bere první dva fleky na Garage Race 2016.


    Trénink před závodem Garage Race v podání Šimona Klimta / Photo by KEIRINSTREETS.COM

    Po dojetí finále dámské kategorie, kde své prvenství obhajuje Alice Králiková, přichází hřeb večera. Šimon vs. Šimon. Defekt vs. Defekt. Déšť smáčí nejednu čočku fotoaparátu. Mezi diváky zůstali už jen ti, co nejsou z cukru. Kluci jsou připraveni. Dostávají informaci, že se pojede dvakrát jedno kolo. První battle je odstartován. Šimon Klimt bere při výjezdu z vracečky vedoucí pozici a tu si drží až do cíle. Na startu druhého souboje si prohodí startovní místa. Tentokrát jde do vedení Šimon Matějů. Šimon K. dotahuje. Oba se po trati ženou neuvěřitelnou rychlostí. Vidina prvního místa kompletně vysušila závodní okruh. Šimon K. to zkouší na každé rovince, v každé zatáčce. Šimon M. drží pozici. Bohužel ve spodním patře málo utahuje levotočivou zatáčku a nechává místo k předjetí. Šimon Klimt přebírá vedení. Do cíle zbývá několik šlápnutí. Šimon M. to nevzdává, ale cílovou čáru projíždí se ztrátou půl délky.


    Afterparty v baru Ryba

    Short Track (Muži) - 1. Šimon Klimt, Defekt 2. Šimon Matějů, Defekt 3. Prokop Nachtman, Bajkazyl
    Short Track (Ženy) - 1. Alice Králiková 2. Polina Trigubenko 3. Julia Bobar
    Goldsprints, 500m - Šimon Matějů, Alice Králiková
    Track Stand - Dany Majard, Bike Polo Praha
    Best Skid - Jakub Dolhy, Victoria Bikes
    Best Trick - Hugo Urbanczyk, Bajkazyl


    1. Šimon Klimt (Defekt), 2. Šimon Matějů (Defekt), 3. Prokop Nachtman (Bajkazyl)
    PULP121
    PULP121 --- ---
    Proč končíš Jarkovski?
    YKSVOKRAJ
    YKSVOKRAJ --- ---
    Ahoj. Nabizim k prodeji fixed/singel. Blizsi info ve zpravach nebo na 732968104. Na kole sou i nejaky zajimavosti jako sedlo cinelli voltare slx. Pak mam navic sedlo brooks b15 v celku slusnym stavu. Koncim s tim. Tak se toho rad zbavim.

    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    AKTAJSA: zkus cyklovrakoviště.
    AKTAJSA
    AKTAJSA --- ---
    Zdravim. Nejaky tip, kde v Praze sehnat toto, ale nepolamane? Diky.

    PULP121
    PULP121 --- ---
    KCHARI: Hodně nadčasový, už chápu kde Colombo s Cinellim obšlehli Lasera.
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    trocha old skoolu, hliníkový fixed gear kolo z roku 1896

    Fixed Gear Gallery :: 1896 Lu-Mi-Num Fixed Gear for the Gallery
    http://www.fixedgeargallery.com/2008/nov/4/MattMcNeece.htm

    TOMBSTONE
    TOMBSTONE --- ---
    STILL_PRIMITIVE: vozim continental ultra sport...drzej dobre, defekt jeden za 3 roky, ale nic nevydrzej, na zadnim kole prosoupu tak 3 za sezonu...na druhou stranu stojej 200Kc ;-)
    PULP121
    PULP121 --- ---
    STILL_PRIMITIVE: Continental Grand Prix ?
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    STILL_PRIMITIVE: ja od podzimu projel cca 700km na nejakym OEM Duro plášti, defekty asi 2. Vepředu ho ale teda furt mám, tam vydrží asi ranec. Pak jsem na doporučení koupil Panaracer RibMo, prý že má hodně materiálu a vydrží dost + dobrá odolnost proti defektu. Ten přežil cca 1100km než jsem šel na plátno skrz, defektů asi 5 nebo 6. Pak jsem si pořídil na doporučení internetů Continental Gatorskin Hardshell, na tom mám teď natočeno něco okolo tisíce a vypadá pořád skoro jako novej, defekty 0. Můžu jen doporučit! Jinak všechny v 25mm
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    STILL_PRIMITIVE: moc druhu ozkouseno nemam. jezdim jenom schwalbe durano (Kevlar, 28mm). vydrzi ranec, snad pres rok bez defektu. alice jezdi maxis refuse (drat, 23). skvele drzej, ale material rychle odchazi. opet zadny defekt za posledni rok a pul.

    ted budu preci jen na leto zkouset neco noveho. tufo calibra. uvidime jak se osvedci.
    STILL_PRIMITIVE
    STILL_PRIMITIVE --- ---
    EDGE61 SALO: Dneska jsem byl převzít sedlo na kolo osobně od jednoho staršího pána co je hodně zapálenej do kol a hodně o nich ví, přijel sem na kole, jelikož taky vím že pán prodává Periče (ale silnici) a čekal jsem jak na ten rám zareaguje, nejdřív myslel že je to favorit ale pak to poznal a začal se nad tim rozplývat a zvonit na trubky...říkal že má ty knihy po Peričovi a že "...Šťerba ví hovno", opsal si číslo rámu a ted mi volal že je to vyráběný pro firmu pana Křížka, šla k němu prý celá série (18-21) ale všechno nemusely bejt dráhovky, každopádně trubky jsou Durifort a kolo je z roku 1945. Řikal že mám bejt na to kolo hodnej a nenechat si ho ukrást ale jezdit na něm prej nevadí, že je to kus poctivý práce. Hlavně se toho prej nemám zbavovat.

    Otázka do fóra, jaký jezdíte pláště?? Byly mi doporučený Contitnental Gatorskin ale maj je jen v německu... šasem asi pořídim. Zatím mám dost blbý zkušenosti s Rubenou, Vitoriií a Hutchinson taky neni uplně co jsem čekal... takže Michelin? Schwalbe? díky!
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    snad neurazi dalsi report. tentokrat z vidne.

    Fuxjagd (2. - 3.4.2016), Vienna, AUT

    Jaro je v plném proudu a závodní sezóna odstartovala před dvěma týdny v Berlíně závodem Last Man Standing, kde Šimon Matějů urval skvělé čtvrté místo (více zde). Není čas ztrácet čas. Proto 2. a 3. dubna táboříme na Rathausplatzu ve Vídni. V rámci bike festivalu se přímo před neogotickou radnicí koná fixed gear závod Fuxjagd, neboli hon na lišku. Soutěž je pod hlavičkou rakouské Red Bull crew a podle toho také celá akce vypadá. Jedním slovem – super!

    Je sobota a na přibližně 200 metrů dlouhé, slámou vymezené trati, se dvěma dřevěnýma klopenkama se rozjíždí kvalifikace o postup do nedělních vyřazovacích závodů. Na trati se střídá jeden závodník za druhým. Každý dostává půl kola na rozehřátí. Pak letmým startem vjíždí do prvního měřeného kola ze dvou. Lepší čas rozhoduje. Z necelého sta závodníků se dál probojovává 64. Mezi nimi je i česká šestičlenná skupina. Defekt bere 2. (Tomáš), 3. (Petr), 4. (Šimon M.), 16. (Radek) a 28. (Honza Š.) kvalifikační čas. Jsme neskutečně happy. Navíc se do naší výpravy přidal ještě Rafael Leite (21. místo) a Alice Králiková (2. místo v dámské kategorii).


    Radek Pěchota v kvalifikaci

    Neděle, 8:03. Probouzíme se na Dunajském ostrově. Dáváme vydatnou snídaní ve stylu závodníků tour. Bereme nutné vybavení a v 10:07 už pilujeme klopenky. Jsme nabuzeni včerejším úspěchem a do vylučovacích rozjížděk se vrháme hlava nehlava. Na trať se postaví vždy dva jezdci. Každý na jednu stranu dráhy. Přesně tak, jako při stíhacím závodě v dráhové cyklistice. Úkolem je během 90 vteřin chytit jeden druhého. Všichni, až na Honzu, proplouváme prvním kolem pavouka do dalších jízd.


    Ranní probouzení na Dunajském ostrově

    Je vidět nespočet větších i menších pádů. Nejzrádnější jsou výjezdy z dřevěných stoosmdesátek. V horším případě létají kluci přes okraje zatáček, v tom lepším se při výjezdu zastaví o balíky slámy. V TOP32 končí Radek. Jeho epesní polet z klopky zvedá diváky ze schodů pod radnicí a bouřlivě ho povzbuzují, když se vydrápe ze stromoví a skáče zpět do sedla. Ve stejném kole končí také Rafael, kterého vyřadil Stefan Schott.
    Riderů ubývá. Závod nabírá na obrátkách. Vyřazovací jízdy jsou neuvěřitelně vyrovnané. Defekt má v TOP16 tři zástupce. Šimon a Petr tady končí, ale nevzdávají se bez boje. Oba jejich souboje jsou napínavé. Přetahují se o vedení při každém výjezdu ze zatáčky. V cíli je od postupu do čtvrtfinále dělí jen několik desetin vteřiny. Tak daleko se probojovává pouze Tomáš. Od vítězství ho teď dělí jen tři vyřazovací závody. Šanci má. Všichni jsme v očekávání.


    Šimon Matějů v treninku

    Na startu se Tomáš střetává s předloňským vítězem Stefanem Schottem z 8bar týmu. Dostává startovní pozici blíže tribunám. Máme ho na dosah ruky. „Fixie riders ready!“ Ozývá se lovecký roh a další čtvrtfinálová jízda je odstartována. Tři minuty sprintu. To dává přibližně 9 – 10 kol na závodním okruhu. Trať už zná jak vlastní boty. Jede agresivně a klopenky projíždí s přesností neurochirurga. Síly se krátí. Zvuk loveckého rohu oznamuje poslední kolo a oba jezdce jako když píchne. V klopené zatáčce dřou téměř lokty o zem. Ve výjezdu ze sedla. Rychlá šikana kolem smrčku, zpomalovací pás a sprint do cíle. Pohledy se upírají na komentátora, který čeká na časy z měřícího zařízení… “Thomas Vcelak from Defekt is out. Stefan is going to the next round.“ Potlesk je pro oba jezdce bouřlivý.


    Tomáš Včelák bojuje o postup do čtvrtfinále


    Před finálem chlapů jsou na řadě holky. O první příčku bojuje Alice proti Sami Moreno (8bar team). Holky sklízí obrovské ovace. Jejich výkon je úžasný. Na startovní čáře nechaly přátelské úsměvy a rvou se o každou setinu vteřiny. Sami si po par kolech vybudovává náskok a začíná stahovat Alici. Po šesti kolech je dobojováno. Alice bere druhý flek!

    Vrcholem dne je finalový souboj Addisona a Stefana. Oba jsou velice silní závodníci. Addison má nadřené vracečky a každým průjezdem ukrajuje Stefanův náskok. Finálová jízda má trvat devět minut. Addison chytá Stefana během pěti minut a obhajuje loňské vítězství.

    Nakonec výsledky dopadly nasledovně: 1. místo Addison Zawada (State Bicycles, USA), 2. místo Stefan Schott (8bar team, GER), 3. místo Christian Striedner (Velo Blitz, AUT). A dámská kategorie: 1. místo Samantha Moreno (8bar team, ESP), 2. místo Alice Králiková (CZE), 3. místo Juliett Elliot (Charge Bikes, GBR).


    Část týmu v klopence na závodech Fuxjagd
    PULP121
    PULP121 --- ---
    KEPASO: já mám ale hliníkovej.
    KEPASO
    KEPASO --- ---
    zdarec, cirou nahodou, nemate nekdo rafek remerx taurus v cernym eloxu bez soustruzenych ploch? 32 der.
    VAVERAK
    VAVERAK --- ---
    kdyby nekoho zajimalo, tak tady report z last man standing www.facebook.com/defektcrew
    pro nefacebook uzivatele to davam sem.

    Last Man Standing (19.3.2016), Berlin, GER

    Je sobota, 15:03. Tým se konečně setkává v kompletní sestavě. Jsme v Berlíně, Werbellinstrasse 50. Letošní sezónu otevíráme závodem Last Man Standing, který se koná na motokárové dráze ve čtvrti Neukölln. Během tréninku dolaďujeme setupy. Rovná řídítka měníme za dropbary. Pilujeme ideální stopu 784 m dlouhé dráhy s 21 zákrutami. Mezi 164 závodníky dostalo prostor pět českých riderů – Honza Hubač, Šimon Klimt, Petr Vaverka, Šimon Matějů a v dámské kategorii Alice Králiková.



    V 17:00 se rozjíždí kvalifikace. Začíná se hned z ostra. Na start se vždy postaví osm závodníků. Jedou se čtyři kola a v každém kole vypadává poslední jezdec. Do dalšího kola postupují první čtyři borci. Defekt si vede velice dobře. Smůlu má jen Honza. Nezdařilé zacvaknutí na startu ho stojí několik pozic. Při stíhací jízdě škrtá v jedné ze zatáček a jde k zemi.

    Tři z pěti se probojovali až do TOP 16 (Alice a oba Šimonové). Petr vypadává v dobře rozjeté a zároveň těžké čtvrtfinálové skupině složené z jezdců německé stáje 8bar a italského týmu Supernova Factory Racing. Až do konce třetího kola držel postupovou 3. pozici. Z boje o postup do semifinále ho vyřazuje pád v cílové zatáčce a končí v TOP 32.


    Alice má v semifinále skvělý start. Jejím cílem je nevypadnout hned jako první. Je jedinou holkou co neobléká dres a na nohou má Convers boty. V cílové rovince přespurtovává jednu ze závodnic a vychutnává si svoje poslední kolečko.

    Velké drama se odehrává v semifinále chlapů. Defekt má dvojité zastoupení – Šimon a Šimon. Kluci se dostali do stejné rozjížďky. 5, 4, 3, 2, 1 KICK IT! Oba Defekťáci mají rychlý start a do první zatáčky vletí na čtvrté a páté pozici. Perou se o lepší pozice. Šimon Klimt se ve druhém kolese připlétá do kolize. Zůstává na zemi a je pryč z boje o postup do finálové osmičky. Šimon Matějů projíždí cílem na třetí pozici a je ve finále.



    00:18. TOP 8 – 3x SFT, 1x 8bar, 1x Defekt, 1x FIXEDPOT, 1x Bombtrack Bicycles, 1x Fitfukers. Tentokrát se jede sedm kol. Každé kolo vypadává poslední závodník, až zůstává Last Man Standing. Efektní nástup na start v oblaku kouře a několika světelných kuželů. Na barierách visí česká vlajka. Odpočítávání začíná od desíti… 9, 8, 7, 6, … celá hala se přidává … 5, 4, 3, 2, 1 KICK IT!. Šimon zacvakává na první dobrou. Bere první pozici a letí. Vede první kolo. V druhém český kotel řve. Při nájezdu do třetího kola bojuje tělo na tělo s Augustem Reatim a zůstává na druhé pozici další dvě kola. Tři kola do cíle. K řevu českých fandů se přidávají i Poláci. Závod je dlouhý. Šimona dotahují další dva jezdci. Poslední kolo a Šimon je na čtvrté pozici. Bojuje v každé zatáčce. Doráží na bednu. Tři zatáčky do cíle. Rychlé brždění. Nacpání se pod Mattia Zolim. Vstává ze sedla pozdě a spurt do cíle prohrává. Defekt bere další čtvrtý flek.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    ZSIS: spis je to stary nez moderni, ale urcite nejsou nijak super vyjimecny.
    KCHARI
    KCHARI --- ---
    ZSIS: mit klacky proklate nizko je in
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam