• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LEXIKMikro 4/3 (Micro Four Thirds) - KLUB PRO VŠECHNY ČLENY RODINY!
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    On je tam trochu ten efekt vystavovani do nekonecna, nektery ty inzeraty vidam uz od vanoc. Zatimco ty zajimave veci, jako byl treba ten 14-150 za 4k zmizi behem jednoho dne. Proto se ptam.

    https://foto.bazos.cz/inzerat/181164105/olympus-zuiko.php
    KRISKA
    KRISKA --- ---
    XMEDA:a to se za 20 moc nevidi, obecne se malo prodavaji a vetsinou za 22-24 vidam... ale zas to uplne nesleduju:D
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    KRISKA: To by se s takovou stal mym nejdrazsim objektivem, to je moc :))

    17k staly dve kila skla v podobe FF 50-500 :)
    KRISKA
    KRISKA --- ---
    XMEDA: hm tak 20... takze uplne rozumne ne...
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Za kolik se da rozumne sehnat 2nd hand 12-100/4? :)
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Tiny Camera, Big Images - LUMIX GM1 High ISO Shooting
    https://www.youtube.com/watch?v=2poMSPzXJYU
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Budget Gear, PRO Results - Olympus E-PL7 Studio Portrait
    https://www.youtube.com/watch?v=jbLffoidqgQ
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    OXYMORON: Na EPL6 je casto, obcas na XZ2 :)
    OXYMORON
    OXYMORON --- ---
    XMEDA: Koukám, že ten EVF fakt používáš :-)
    OXYMORON
    OXYMORON --- ---
    Ale když o tom tak přemýšlím - možná bych ti ho mohl věnovat, neměl jsem ho nasazenej pěkně dlouho. Až budu doma, udělám si revizi, co k těm M3/4 foťákům všechno mám a dám vědět.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Jestli je to takova bida, tak by to mohli v OMS trochu predelat v ramci odstranovani napisu Olympus
    OXYMORON
    OXYMORON --- ---
    KRISKA: To záleží na tom, co už člověk má. Cena asi není špatná, ale je to málo světelný na širokým konci, kresba na kráktým a dlouhým ohnisku nic moc ... ale mezi tím to docela jde. Měl jsem ho v setu k OM10 Mark IV, kterej mne dohromady tehdy stál asi jen 10 tisíc.
    OXYMORON
    OXYMORON --- ---
    XMEDA: Chápu, škoda že jsi z Brna. Jinak bych ti ho na týden půjčil a myslím, že bys ho nakonec nekoupil. Bez ohledu na názory různých recenzentů.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Ted koukam, ze ten EM5II ma FW 1.0 a uz existuje 1.7 :D
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    A Stylus1 bych neprodal, to je ultimatni fotak na vylety na kole. Nic to nevazi a pritom to ma rozsah od krajinky po letadlo. A jeste to jde ovladat telefonem, coz ani to EPL-6 neumi. Fakt skoda, ze uz ty kompakty zarizli. Stylus2 a XZ-3 by bylo potreba :)
    KRISKA
    KRISKA --- ---
    XMEDA: ja osobne si nejsu jista, jestli i kdybych ji mela za 4k bych si ji nechala.

    12-50 stavavala pred 10 lety 2k uplne bezne, mela sem ji k epl3 myslim, taky nebyla zrovna moc ostra a subjektivne to uz porovnat nedokazu, ale mozna bych sla radsi do 12-50 protoze makro...

    takze me ted lezi v hlave panaleica, za 9k to byl dobrej kup ale vlastne sem se jeste nerozhodla, jestli si ji chci nechat. Ale po 8h chuze v lese vim, ze chci ale ze s ni nechci priste fotit, jen s ni chci chodit :D
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    KRISKA: 4k by slo ne? :) Bezne to vidim za 6-7k a vic. Bohuzel me nekdo predbehl.
    Nebo 12-50 za 2k jsem taky videl, to by taky byla utesnena varianta a 14-42 by zustal pro EPL.
    KRISKA
    KRISKA --- ---
    OXYMORON: i za 4k?

    ja ho teda taky mela, asi presne 3 vylety. ono mu teda nepomohlo, ze to byla takova spinava posmourna hrana brezna, ale o to vic me stval.


    XMEDA: asi mi olympus stylus 1 prisel vystupem o dost lepsi, nez ta 14-150 na em1... mela sem ten fotak vlastne fakt rada. hned bych brala jeho brachu, kdyby vysel.

    oly 12-200 sem nezkousela, ale ocekavam neco jako 14-150...

    ja ted bojuju s tim, ze 12-100 je v pro me dulezitejch aspektech lepsi (ostrost, zoom na konkretni stranu, delsi ohniska, kompatibilni stabilizace a vazi 561g) versus panaleica 12-60, ktera ma lepsi svetelnost a mnohem kratsi zaostrovaci vzdalenost, takze je super na "makro", ale jinak je mekci (to mi vadi) a chybi mi delsi ohniska (hdone) a ten zoom naopak me teda taky stve... jenze vazi 320g... a ono se to nezna, ale tech 240g je hrozne moc poznat, kdyz to celej den nosim na popruhu na rameni... jako tak moc, ze i kdyz to sklo nerada beru, tak rozdil fakt poznam po hodine chuze... udela to cca 1/5 vahy dolu, coz neni zanedbatelny
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    OXYMORON: Prohlizel jsem kopec review, chapu z toho, ze 14-42+40-150 je co se vystupu lepsi. Ale za 4k by to bylo akceptovatelny.

    Na sirokym konci ve dne vetsinou stejne clonim nekam k F6.3-F8 a na dlouhy konec to vypada, ze cca nekam k 90-100mm je obrazove docela ok, pak uz to je horsi. A tam uz mivam s sebou 75-300, kdyz jdu treba vencit do lesa a cekam tam veverky a ptaky. Ale laka me ta verzatilita, jako ma treba Stylus1s s tim jednim "28-300" objektivem a jeste utesnenym, takze zadna krec, kdyz prsi nebo tak.

    Pentax DA18-135/3.5-5.6 WR je neco podobnyho. Siroky konec ma slabsi kraje, nekde mezi 25-80mm je to docela dobry, na delsim konci za 80mm jsou kraje slabe (ale stred zase necekane ostry). A pres tyhle nedostatky je to objektiv, ktery mam na K3 nasazeny nejvic, protoze pohotove pokryje cokoliv. Takze mam dva a jeden navic, co asi prodam, ale za 3k nesel nechat :) A pokud jdu fotit neco planovane, tak si na to vemu jeste odpovidajici objektiv. nebo k nemu prihodim nejcasteji neco z 35/2, 40/2.8, 18-35/1.8, 55-300 apod.
    Jeste delsi mam podobnou Sigmu 18-250/3.5-6.3 OS, ktera ma taky ten konec slabej, ale nekdy je lepsi mit objekt vyfoceny ne uplne skvele, nez to prosvihnout.



    Alternativy jsou asi Panasonic 14-140, ktery je na tom obrazove podobne, ale neni utesnenej a ma nekompatibilni OIS, takze me nelaka.
    Pak Oly 12-100 a 12-200, ktery by oba byly fajn, ale cenove jsou uplne daleko mimo a kupovani neceho takovyho pro druhy system mi nedava smysl. Uz tak se z male veci za 3.5 stalo neco, kde uplavalo cca 28k (achjo) :D
    OXYMORON
    OXYMORON --- ---
    XMEDA: Ten objektiv mám, není to žádná výhra
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam