Jeste ad 12-100/4. Ten objektiv by byval byl ultimatni reportazni nastroj. Mit to pred deseti rokama kdyz jsem fotil do tydeniku 5+2, tak bych na vetsinu reportu nemusel brat nic jinyho nez EM5III s pidibleskem, 12-100/4 a 25/1.7.
Posbira to plno detailu, svetelnost je tak akorat aby to slo pouzit na horsim svetle, ale zaroven to ma hloubku ostrosti na pokryti i par lidi vedle sebe nebo cloveka u nejake veci (obcas dulezitejsi nez mit vsude rozmazane pozadi). Je to dost siroky na vetsinu zaberu z ruznych kulturnich i sportovnich akci. Dost dlouhy na obcasny zaber na neci hlavu nebo neci v dalce. Nocni fotku s tim jde udelat z ruky klidne s 2-3s zaverkou. Teoreticky by to melo preckat lijak. A neni to nejak prehnane velky, tak to neplasi lidi, jako kdyz vytahnu DSLR s 70-200/2.8.
Mival jsem tehdy bud mensi kabelu s K5 + 18-135/3.5-5.6WR + 55-300/4-5.8 + 40/2.8 nebo vetsi kabelu s K5 + 8-16/4.5-5.6 + 17-70/2.8-4.5 + 18-135WR + 70-200/2.8 + AF540FGZ blesk.
Dneska bych asi bral na vetsinu objizdek bud jen Olyna, nebo na vetsi veci pak K3 + 8-16 + 17-50/2.8 + 18-135WR + 50-135/2.8 a 55-300PLM nebo velkej 100-300/4 podle tematu. + Do auta hodit EPL-6 s 14-42 a malym bleskem jako zalohu/druhy fotak k ruce kdyby neco.
Na Olyna nemam krome 9mm F8 fish sirokac, ale asi ani nevidim potrebu neco resit. 12mm (24mm eq. zaber) na bezny veci staci a uz jsem v tom utopil az dost.