• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LEXIKMikro 4/3 (Micro Four Thirds) - KLUB PRO VŠECHNY ČLENY RODINY!
    Micro 4/3 představuje nový fotografický standard (Micro Four Thirds System standard), který vyvíjí společnost Olympus společně s firmou Panasonic.

    Nový micro 4/3 standard přináší menší těla i objektivy při zachování velikosti snímače 1/2 kinofilmového políčka, a to odstraněním optického hledáčku a zrcátka z těla fotoaparátu podobně jako u Dálkoměrných fotoaparátů. Vznikají tak malé kompaktní sestavy, které mohou těžit z velkého snímače a kvalitních objektivů a pomocí jednoduché redukce objektivy takových legendárních značek minulosti, jako jsou Leica, Zeiss, Contax, Voigtlander.

    Budoucnost ukáže, zdali i Canon, Nikon, Fuji, či Pentax rozšíří řady tohoto exklusivního klubu.

    Zatím se o tom jenom "šušká" ... ;-)

    ODKAZY:
    43 Rumors – Panasonic and Olympus Digital Camera News
    http://43rumors.com/
    Micro Four Thirds
    http://www.four-thirds.org/en/index.html
    dpreview.com/Micro Four Thirds Talk Forum
    OLYMPUS PEN
    PANASONIX LUMIX
    http://e-p1.net/
    rozbalit záhlaví
    KRISKA
    KRISKA --- ---
    XMEDA: neni tam minimalne 10 ley rozidl?
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    24-200 ve dvou provedenich. Jedno ostri kam ma a je na F4 ostry po cele plose na celym rosahu zoomu... to druhy.. vypada hezky. :D

    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Letos jsem na zavody veteranu do vrchu vzal osvedceny K3 s 18-135WR protoze rychle ostri. A pribalil EM5III s 12-100/4 ze to testnu. Loni EPL-6 zadna slava, tak jsem nemel velky ocekavani.

    Ale tenhle Olyn stiha object-trackovat zavodni motorky valici stovkou kdyz stojim vedle silnice a netreba nic clonit, F4 ostry fest.. Priste uz asi nebudu pentaxi veci tahat.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Kolik je tak rozumna cena 2nd hand Oly 9-18?
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Ted jsem mel EM5III s 12-100/4 na sluzebce v Hildesheimu. Je zajimavy, jak pri foceni v EVF ty nahledy obcas vypadaji za vecerniho sera az hnusny, nebo kdyz je tam nejaky slunko, tak to v hledacku vypada jako brutalni prepal, ale pak doma koukam na vysledky a ty fotky jsou vicemene ready, jen misty trochu posoupnout vyvazeni bile nebo prosvetlit stiny..
    KRISKA
    KRISKA --- ---
    XMEDA: videla sem video... to asi neni nic pro me, mam doma asi tak dva sroubovaky, jeden na sroubky do pc a druhej plochej :D

    ty manualni sem teda taky videla vetsinou zase s chybou, ze maji jen na 14mm a nejdou zoomovat, pokud se vubec chyti, takze podle me sou nespolehlivy oba...
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    KRISKA: Ty manualni by mohly zit dyl. A na ali je do toho ten flex s vodici, co obvykle zgebne
    KRISKA
    KRISKA --- ---
    uz mi umrela 12-42 EZ pancake... na vandru. ale 2 roky slouzila hezky. achjo. nevyhovuje mi tak uplne, ale ... uz se poohlizim po druhe
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Tak funguje, super :D
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    OXYMORON: diky, kouknu, nastavit "auto" me nenapadlo v predstave ze si pak fotak sam nejak zkousi predstavit jak dlouho to ma zobrazit.

    Jj ma o fous mensi prumer, 52mm zavit misto 58mm a je o trochu lehci.

    A kdyz uz jsem u toho:
    9mm F8 ma 38g
    12-50 ma 255g (s UV filtrem)
    12-100/4 ma 617g
    14-42/3.5-5.6 ma 120g
    14-150/4-5.6 ma 333g (s UV filtrem)
    25/1.7 ma 150g
    40-150/4-5.6 ma 235g
    45/1.8 ma 135g
    75-300/4.8-6.7 ma 483g

    APS-C Pentaxi 18-135/3.5-5.6 ma 450g a 55-300PLM ma 495g a Sig 17-70/2.8-4.0 ma 570g

    Takze nest K3 + 17-70/18-135 + 55-300 je ve vysledku obdobny jako mit EM5III + 12-100/4 + 75-300. Rozsah je o fous vetsi, ale uz tam neni to kouzlo M4/3. Zato s tim 14-150 nebo 12-50 + 40-150 je to porad docela lehky.
    OXYMORON
    OXYMORON --- ---
    XMEDA: Dal jsem si ty objektivy vedle sebe - 12-50 je subilnější, má menší průměr, ale pravdou je, že délka je téměř totožná.
    OXYMORON
    OXYMORON --- ---
    XMEDA: Pro ten účel si nastavuju v délce Preview hodnotu Auto - potom tam máš po vyfocení preview, můžeš kolečkem zoomovat podle libosti, namáčknutím se vrátíš do režimu focení.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Da se nekde zapnout, aby slo okamzity nahled po vytvoreni fotky zvetsit dokud je zobrazeny?

    Na Pentaxech se mi na tri vteriny (podle nastaveni) zobrazi a behem te doby muzu zadnim rollerem rychle priblizit abych videl jak je to presne zaostreny a kdyz tuknu do spouste, tak nahled zmizne a pokracuju ve foceni.

    U Olympusu se nahled zobrazi a okamzite zmizne kdyz na cokoliv sahnu a nekdy se ani nezobrazi, nebo jen problikne, protoze si asi fotak vyhodnoti neco z eye senzoru a hned se snazi zase byt aktivni na foceni.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    KRISKA: 14-150 mi vychazi jako idealni stred a obcas k tomu vzit 25/1.7 kdyz cekam sero.
    KRISKA
    KRISKA --- ---
    XMEDA: tak su zvedava pak co napises. ja fotit neumim a nepoznam nic, vychazim z pocitu, jak se mi s tim dokumentuje, ale neco mensiho bych brala... mozna cas poprosit kamosku at mi ho po 10 letech na chvili pujci:D
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    KRISKA: Pri zbeznym pohledu na jpg mi z nej prijde na sirsi strane podobny vystup jako ze 14-42/3.5-5.6, RAWy jsem jeste nemel sanci. Ale zajimavy je to makrovani. Neni to teda jako makroobjektiv a vypada to, ze ne tak detailni, ale to priblizeni je docela zajimavy. Objektiv se prepne na 43mm a ma 1:2.78. To je dost podobny jako treba Sigma 17-70/2.8-4.5 d 1:2.3. I ten rozsah je podobnej 24-100 vs 26-105. Jen skoda, ze ten Olyn nema taky takovou svetelnost :)

    Jen me trochu zarazilo jak velkej a tezkej ten objektiv je. Cekal jsem ze bude bliz setaku. A on je stejne velkej jako 14-150II. Snad jeste o fous delsi.
    KRISKA
    KRISKA --- ---
    XMEDA: tak to si udelal super kauf:) nektery 12-50 sou pekne ostry, nektery vubec... ja mela stesti na uplne neostrej kus ale byl to muj druhej objektiv nekdy v roce 2015 k setaku 14-42, dala sem to twnkrat cely pryc kamosce a tu to privedlo k foceni:D ale loni mel znamej z te 12-50 super fotky
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Balik dorazil. V baliku 12-50 funkcni a EPL-6 taky funkcni, jen mela pani mrtve baterky a jeste byl chudak natuknuty. Dostal uraz v miste, kde je plechovy kryt hned vedle otocneho volice, tak s tim neslo otacet. No provedl jsem rozborku, zjistil ze zevnitr je ten ovladac vlepeny (!) a tak uz zbyla jen varianta ten hlinik mrnavym sroubovakem vyskrabnout zpatky do kulateho tvaru, aby se to mohlo tocit..

    Tak mam cerne a bile EPL-6 :D

    Objektiv s tim motorickym zoomem je zajimava vec. Asi bych to nechtel jako jediny hlavni objektiv. Ale kupodivu ve videu to zoomovani temer nejde slyset. Obrazove kouknu az budu mit vic casu.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Tak po par dnech foceni to shrnu asi tak, ze 14-150 je uplne v klidu na bezny toulaci foceni. Uplny kraje obrazu na sirokym konci jsou trochu rozplizly, ale spis ve smyslu deformace nez ze by tomu chybel detail. Takze to je podobny te Pentaxi 18-135. A na dlouhym konci si to udrzuje dost pouzitelny obraz az do konce. Kdyby se me nekdo ptal na maly lehky objektiv na turisticky foceni s F6.3, tak tohle je idealni kandidat. Obzvlast za necelych 5k.

    Jeste jsem vyhandloval 12-50/3.5-5.6 :D za 1500 i s mrtvym EPL-6 a baterkama, tak su zvedavy na ten, co ukaze.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Tak uz je 14-150 doma, je to stejne maly jak 40-150. Obrazove na rawy kouknu vecer, ale na displeji mi to prijde docela ok. Jen jsou vic videt aberace na krajich kontrastnich hran a asi to neni tak ostry jako 12-100/4, pomaleji to i ostri, ale na toulani nalehko to bude v klidu .)

    A jeste jsem vykseftoval malej Godox 350TT na dve AA baterky. Taky fajn vec. Otocna vyklapeci hlava a pritom je to nejlevnejsi TTL blesk co jsem kdy koupil. Jeste levneji nez malinkaty Metzy MB26. A pritom je to o dost schopnejsi vec. Zacinam chapat oblibenost Godoxu mezi lidma.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Olympus M.ZUIKO ED 12-200 mm f/3,5-6,5 - Praha - Sbazar.cz
    https://www.sbazar.cz/marsik.venca/detail/209520637-olympus-mzuiko-ed-12-200-mm-f35-65
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam