• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOMATSUAdvaita Vedānta अद्वैत वेदान्त
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    OKBOY: Sorry, s timhle nemam absolutní zkušenost :)
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    DAWYT: Kdyby to někdo přeložil, velmi bych to ocenil!!!
    OKBOY
    OKBOY --- ---
    DAWYT: Jaka je praxe krome neustaleho prebyvani v absolutni blazenosti ? :)
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    Není nad to si procvičit angličtinu:), tak tady je taky něco na čtění

    http://www.scribd.com/doc/14869333/Song-of-the-Avadhut-by-Dattatreya-trl-by-Swami-Abhayananda

    http://www.exoticindiaart.com/book/details/IDG181/

    nicméně praxe je praxe... jedna unce praxe... :)
    OKBOY
    OKBOY --- ---
    Works of Sankaracharya, Advaita Vedanta and Hindu Sacred Scriptures
    http://www.sankaracharya.org
    OKBOY
    OKBOY --- ---
    Vivekachudamani

    http://www.sankaracharya.org/vivekachudamani6.php#1

    522. From the perception of unreal things there is neither satisfaction nor a cessation of misery. Therefore, being satisfied with the realisation of the Bliss Absolute, the One without a second, live happily in a state of identity with that Reality.

    523. Beholding the Self alone in all circumstances, thinking of the Self, the One without a second, and enjoying the Bliss of the Self, pass thy time, O noble soul !

    524. Dualistic conceptions in the Atman, the Infinite Knowledge, the Absolute, are like imagining castles in the air. Therefore, always identifying thyself with the Bliss Absolute, the One without a second, and thereby attaining Supreme Peace, remain quiet.

    525. To the sage who has realised Brahman, the mind, which is the cause of unreal fancies, becomes perfectly tranquil. This verily is his state of quietude, in which, identified with Brahman, he has constant enjoyment of the Bliss Absolute, the One without a second.

    526. To the man who has realised his own nature, and drinks the undiluted Bliss of the Self, there is nothing more exhilarating than the quietude that comes of a state of desirelessness.

    527. The illumined sage, whose only pleasure is in the Self, ever lives at ease, whether going or staying, sitting or lying, or in any other condition.--
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    YURD4
    YURD4 --- ---
    WOPICE: ano, jen kratce upresnim: verim ze spiritualni vyvoj jedince obsahuje milnik, kdy se clovek dobrovolne omezi moralkou - uvedomi si svou smrtelnost a zivot ohrozujici vzorec expanzivniho uvazovani. Nechci se odvolavat na prikazy, ktere ruzna nabozenstvi/ustava obsahuji, ale na svedomi a komunikaci. Omezeni, ktera z toho plynou, se mohou vyvazit napriklad citelnejsimi mezilidskymi vztahy.
    WOPICE
    WOPICE --- ---
    YURD4: nevim, jestli te dobre chapu...ty si myslis, ze je teda lepsi se omezovat moralkou a predstavami?
    YURD4
    YURD4 --- ---
    WOPICE: obstojny text, ale tahle myslenka je pekne blba: neomezovat se(morálkou, představami - což je dobová záležitost) - skoro nebezpecna a dost sekt ji v cechach i v zahranici zneuziva.
    WOPICE
    WOPICE --- ---
    Osvícení je běžná věc | cavillatio
    http://cavillatio.blog.cz/1005/osviceni-je-bezna-vec
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    Works of Shankaracharya, Advaita Vedanta Philosophy and Hindu Sacred Scriptures
    http://www.shankaracharya.org/
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    _JOAN_: promiň nerozumím podle koho ? musí každá bytost projít.......Gósála se vzbouřil proti všeindickému učení o karmanovém zákoně. Podle něj musí každá bytost projít cyklem 8 400 000 mahákalp a její osvobození na konci proběhne samovolně, bez jakéhokoli přičinění.
    ERIDANI
    ERIDANI --- ---
    _JOAN_: Díky:) To rozdělení slova nevyhnu - telnost mne dostalo krom jiných věcí.
    GEM
    GEM --- ---
    Setkání v čistém Vědomí | Bytí s Martou
    http://bytismartou.blog.cz/1001/do-noveho-roku
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    _JOAN_: Pěkné, určitě to sem patří

    _JOAN_
    _JOAN_ --- ---
    Jakási sekta adžíviků z Buddhových časů. Vidim v tom některý myšlenky advaity, tak to sem hodim

    Mezi těmito „představenými obcí" a „zakladateli sekt" vyniká svou zasmušilou vznešeností Maskarin (Makkhali) Gósála, vůdce ádžíviků. Tohoto bývalého žáka Mahávíry a jeho pozdějšího odpůrce považoval Buddha za svého největšího protivníka. O učení a technikách ádžíviků, které buddhisté i džinisté kritizovali a pomlouvali, lze těžko něco říci (...)

    Gósála se od svých současníků lišil přísným fatalismem. "Každá lidská snaha je neúčinná" (n'atthi purisakdra), v tom byla podstata jeho poselství a svorník jeho systému spočíval v jediném slově: nijati, „osud", „nevyhnu-telnost". Gósála podle Sámaňňaphalasutty (54) věřil, že „pro zkaženost by-tostí není příčina ani důvod, bytosti propadají zkáze bez příčiny a bezdů-vodně. Pro čistotu bytostí není příčina [...], bytosti se očišťují bez příčiny a bezdůvodně. Není skutek učiněný pro sebe, není skutek učiněný pro jiné, není lidský skutek, není [...], energie [...], lidská životní síla [...], lidská odvaha. Všechny bytosti, všichni jedinci, všechna stvoření, všechny živé věci jsou bez vůle, síly a energie, vyvíjejí se vlivem osudu, náhod, svého samot-ného stavu..." Jinými slovy, Gósála se vzbouřil proti všeindickému učení o karmanovém zákoně. Podle něj musí každá bytost projít cyklem 8 400 000 mahákalp a její osvobození na konci proběhne samovolně, bez jakéhokoli přičinění.

    (Mircea Eliade)
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam