• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TAJENMMORPG turisté
    Kde všude jste hráli, texty, fotky, doporuceni, rady, varování..
    rozbalit záhlaví
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    ELIDOR: Par takovych mmorpg opravdu existuje nicmene jsou to projekty pro celkem malou skupinu fanousku protoze uprimne vetsina o to proste nestoji a ti kteri ano se presunuli spis k survival zanru kde je ztraceni itemu ktere jsi desitky hodin farmil zcela bezne. Co je a tom tak uzasneho nevim, ale me world pvp nebavilo ani tehdy pred temi dvaceti lety. Podle me je to ztraceny cas, pokud mam na hrani jen par hodin dene tak se chci bavit a ne si rvat vlasy a zabijet desitky hodin necim co uz jsem udelal a nema to moc co delat s obtiznosti a dnesni mladezi. Naopak jako mladez jsme na to cas meli, ted kdyz vetsina tech oldschool hracu je ve veku kolem triceti a hry maji jen jako relax a ne smysl zivota jsou ty pozadavkuy trochu nekde jinde a prijde mi to docela logicke.

    A co se tyce pribehovych RPG kde kazde rozhodnuti muze zmenit dej a tak dale tak ty naopak prave behem posledni let zazivaji na indie scene obrovsky comeback. Nemuzes je hledat mezi "AAA" zanry jenze kdyz se podivas zpetne tak pred temi dvaceti lety v podstate nic jako masove hrani nebylo. Tyhle hry byly zalezitosti mensi skupiny fanousku a jsou do ted. Hry se nezmenily jen s tim jak se staly popularnejsi vznikly i zanry her pro masovou populaci. Ale co se tyce tech mensich projektu srovnatelnych s temi starymi klasikami tak tech je dnes stejne ne-li vic nez bylo tehdy, jenom pro stromy te masove produkce nevidis les toho co vse v dnesni dobe vychazi a jaky ohromny vyber mame ktery tehdy rozhodne nebyl.


    SADAKO: Presne tak, nenapsal bych to lepe a to ja osobne mam treba herni mechaniky hodne rad a kdyz ma hra dobrou mechaniku ozelim i pribeh a naopak, ale stejne tak nemam rad hry ktere jen plytvaji casem. Je duvod proc moderni adventury jsou napsane chytreji a lepe nez ty stare a jejich "moon logic" ve stylu pouzij hadr na opici.
    Na fun through suffering doporucim RimWorld, pomalu zacina byt lepsi nez DF ;)

    SADAKO: Ale... Norik! Musim si zase precist Norika...

    ELIDOR: To je mozna docela dobry priklad o disfukcnosti toho zanru. Ono je take dobre zminit, ze v dobe kdy vsichni tu Ultimu hrali ji hrali protoze a) alternativy temer nebyly b) umoznovala rozjet si vlastni server takze komu full pvp nevyhovovalo tak si udelal server bez PK a jelo se dal. Jestli mi neco mezi modernimi hrami schazi tak je to prave ta modifikovatelnost. Uz jsem tu nekolikrat zminil jak moc mi schazi nastupce NWN co se tyce tvorby vlastnich serveru. I tam ale je par slibnych projektu jen se tahnou roky a roky protoze udelat takovou hru ktera bude plne modifikovatelna a stane se toolsetem pro dalsi je ohromne narocne, zvlast pro male tymy.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ELIDOR: pochopil jsem úplně přesně o čem mluvíš. Stejně jako to, že nedokonalosti starých her a projektů, který se pak vysvětlovaly jako "to je tak schválně" místo přiznání "holt se to prostě v té době líp neumělo" (což mimochodem často samotní tvůrci říkají, ty staré verze her nekriticky milujou akorát staří hráči, kteří se nekriticky opíjejí vlastní nostalgií) velebíš a považuješ za fičůry.
    Ono je to ale jinak, ty máš zjevně problém s tím hrát dnešní hry (tenhle výraz berte s rezervou, ono to není "dnešní a neexistuje ani hra tenkrát, dělají to pořád ti samí lidé, k nim přibyli další a herní vývoj prostě postupuje, vylepšuje, zlepšuje = ty hry jsou pořád ty samé, jen prostě rostou a tohle je vývoj), ke kterým přistupuješ předem s odsouzením, předsudky a nechutí.
    Nebudu tě poučovat o ničem, protože ty se soustředuješ na to proč to není jako tenkrát, anižby sis uvědomil, že tenkrát to bylo super protože to bylo vlastně nové a protože jsi objevoval a řešil. Místo toho abys sis uvědomil že jsi pokročilej hráč a hledal pro sebe pokročilou hru, hejtíš. Jako nějakej starej smradlavej fotr. přitom nabídka je docela slušná a velká.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    VIRIK: mozna jsi spatne pochopil o cem je rec :)
    btw jake mmorpg se dnes delaji s full lootem a nahradou lootnutych itemu v radech desitek hodin? :) prosim pouc me
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    ELIDOR: Coby hráč starých point'n'click adventur mohu říct, že mě nesmírně těší, že si řešení vygooglím během pár vteřin a nemusím u něčeho tvrdnout týden abych zjistila, že jsem měla použít květináč na hřbitovní zeď.
    UO jsem hrála nějakých, hm, 16 let? zpátky a pamatuju si, jak mě to vytáčelo zmateností, všudypřítomným PvP a tím, že mi po smrti vylootovali mrtvolu. A ty questy mi nepřišly tak kulervoucí, aby se k nim člověk musel prokousávat tak blbě.
    WoW mě naopak baví proto, že tam můžu courat a explorovat celkem bez problémů skoro všude a nemusím se stavět na hlavu, abych dostala nebo našla quest.
    Dark Souls skvěle vypráví příběh prostředím a když mě nějaký souboj nebaví, tak si ho pustím na youtube, jedu podle toho, nemusím se zdržovat u něčeho, co je pro mě frustrující a můžu se naopak vrtat v tom, co mě baví.

    Tady se prostě sráží různé přístupy ke hraní - když si pro zjednodušení vezmu GNS RPG model, tak já jsem velmi silný narativista, střední simulacionista a slabý gamista. Spousta starých cRPG měla extrémně přepálenou tu gamistickou složku na úkor dvou dalších. Já hru nepotřebuju vyhrát, já chci dobrý příběh a interakci s prostředím a postavami, zajímavý setting. Ano, docením dobře provedený challenging momenty - třeba souboj s Beaumontem na konci Solomon Island v TSW byl skvělý - na první pokus si mě strašlivě vyndal, tak jsem se nasrala, vytunila si build i postavu a pak mu po pětiminutovém boji natrhla kaďák, ten pocit byl velmi uspokojivý. Ale nefungoval by na mě sám o sobě nebo převážně ten, kdyby to nemělo kolem ten příběh a prostředí.

    A když true fun through suffering, jdu hrát Dwarf Fortress :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ELIDOR: takové hry se dneska samozřejmě dělají a hrají a co se týká tebe, tak klub o krizi středního věku je jinde. Stejně tak nadávání na dnešní svět a na mládež.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    SADAKO: nevim, vzpomente si na solo hry te doby, to co dneska vlastne neexistuje (zakysniky) bylo tehdy u mnoha her zcela bezne .. ano jsou tutorialy na youtube, ale co to je za dotazy/rady? priznejme si to, ze obvykle primitivni - odvykli jsme si u her premyslet.

    jako priklad mohu uvest napriklad Wizardry VII .. stacilo nekde neco udelat jinak a uzavrela se vam cela vetev pribehu (otevrela jina) .. dnes? zaprve 99% mmorpg nema zadnou variantu u questu, proste je udelate nebo neudelate .. a to je sakra velky rozdil oproti drivejsim hram, dnesni dej je primocare linearni a nepredpoklada nic jako hrani role ... dnes je quest jen od toho, aby vas soupl o dalsi metr dal k cili, kam proste musite dorazit, protoze je to smyslem hry a proto je reseni udelano tak, aby kazdy uspel. nejake vetveni questu by bylo zrejme moc drahe a ty miliony dolaru radeji soupnou na realnejsi vykresleni odrazu na vodni hladine.

    ultima by dnes neuspela nejen kvuli grafice, ale zejmena kvuli tomu, ze predpokladala doslova piplani hrace s postavou .. dnes je zivotnost uctu (pokud hrace hra zaujme) kolem 90 dni, to je doba za kterou jste v UO na ofiku i na free shardech neudelali vic nez zaklad.

    nevim kolik je tu starsich hracu, myslim tim hracu co si pamatuji debaty nad tim, jestli ma budoucnost hra, ktera nema funkcni postih po smrti postavy (tehdy absolutne bezne), zda ma budoucnost expirience system nebo level system, zda full loot a moznost ztraty tela nejsou prilis pro mlade hrace pod 10 let a nemela by zde byt nejaka ulitba ... atd atd atd, to co bylo tehdy bezne je dnes v mmorpg absolutne nemyslitelne, dnes by se to nazvalo ultra realisticke hrani pro hardcore hrace .. usmevne ... tehdy to lidi bavilo, protoze to bylo normalni - ano nadavalo se, ale nebyl duvod nevstat a nehrat dal ..
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    ELIDOR: Mně to popravdě spíš přijde, že na věcech jako UO, které byly svého druhu prvními, se vývojáři prostě učili, jak má hra vypadat a nepřehlednost a uživatelská nepřívětivost byly výsledkem nezkušenosti a faktické nemožnosti (technologie) něco udělat.
    LUKE
    LUKE --- ---
    ELIDOR: Jako získat v UO quest je pěkně zapeklitý, to je fakt ;) SotA jde dost ve stejných stopách.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    LUKE: ano i v tom mas pravdu, dnes jsou hry stylem .. tutorial + hra s permanentni napovedou, aby i neinteligent uspel a mel dobry pocit. neni to spatne, je to odrazem dnesni doby, kdy se jezdi jen s navigaci, informace se googli a hry se hraji se sipkou k mistu kde se ma udelat quest ... casem se toho lide asi zahlti, budou chtit vic nez jen behat z bodu "a" do bodu "b" bez moznosti ze zabloudi .. ale soucasne si nemyslim, ze se az do okamziku full virtualnich her, kdy se "potopis" do zazitku a hry .. do te doby se urcite nic nezmeni. v budoucnosti ktera je 100% virtualni svet (tedy ne, ze si budeme u vedomovat sezeni na zidli) to bude naopak vetsinovy system .. lidi bude opet bavit hledat informace, predavat si zkusenosti, hrat komunitnim stylem jako to bylo na free shardech, nebo co se docteme v literature ze zacatku 80 a konce 90 let .. shadowrun atd ..
    LUKE
    LUKE --- ---
    ELIDOR: Já to myslím i obsahově, že je to celkem takový neproniknutelný dneska, hlavně orientace ve světě.
    LUKE
    LUKE --- ---
    MR_DAN: SotA střídavě hraju a je to hodně oldschool (a to nemluvím o grafice). Podle všeho je to cílený na craftery, s výrobou se tam daj dělat divy.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    LUKE: rikam to cele roky .. klient pohrbil ultimu. bylo mnoho snah premluvit vyvojare a jak to dopadlo .. tragedie a pak uz jen vymluvy, ze je potreba kompatibility s klienty z 90 let .. skoda preskoda
    MR_DAN
    MR_DAN --- ---
    ja to UO taky ted resil, ze to bylo krasny, kdyz se hry delaly primarne na hratelnost a ne na vejvar... myslite ze Shroud of the Avatar bude dobra nahrada? nebo neco jinyho? UO na jare zacina s nejakym F2P klientem, po 20 letech subscription modelu
    LUKE
    LUKE --- ---
    Zkusil jsem teď UO s původním klientem a jako... Raději se budu držet těch vzpomínek.
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    TAJEN: pekna grafika, ale bude to opet hadam jen mlaticka ..
    ELIDOR
    ELIDOR --- ---
    s par lidma z ultimy hraju https://www.secretworldlegends.com .. neni to muj salek kavy, ale nektery hry se hraji jen kvuli spoluhracum .. tak uvidim.
    LUKE
    LUKE --- ---
    Zdar, jede tu někdo v Crowfall?
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    TAJEN: to vypada už těd na propadak :D Ten chlapek vypadal strasne natesene ze dela neco takoveho
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Tak kdo dotoho jde ?
    DEFIANCE 2050 - Official Reveal Trailer (New Free To Play Multiplayer Game) 2018
    https://www.youtube.com/watch?v=5FXxeID3OSI
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    VIRIK: jj totam i psali.. sahat na kozi ne e .. kopat do kouli ano :-D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    úzkoprsost marketingu, kterej straší vedení ztrátou prodejů na základě nějaký blbosti. To bude vždycky, protože lidi jsou pitomí.

    Celou dobu v německu se stříhaj filmy tak, že je tam víc prsou a míň násilí. Což někdy znamená, že ve filmu chybí třeba 15 minut. A vy netušíte co se občas děje a proč se všichni tváří vyděšeně, když je pryč celá scéna s tím jak jim něco rozsekalo kamaráda a že koukaj na jeho hlavu co dopadla na stůl. To tam prostě není. Vždycky jsem se smál konce prvního Idiana Jonese, který v německé verzy vlastně není, tak Indy jen zařve zavři oči a není tam otevření archy a zánik nacistů. V Predátorovi je to ještě šílenější.
    No a američani zase naopak, odstraní bradavky a šukání a naopak tam daj víc krve. Takže tam bude nějaká holka s vnady, co ale nikdy moc nic neukáže ale klidně někoho nařeže na malý kousky.

    A tohle je od 80tých let.

    Ony tyhle kraviny nepřinesli žádní neomarxisti nebo feministky, jak dneska rádi tvrdí alt-right (co teda zase chtěj prostříhat a procenzurovat veškerý homosexuály nebo neomarxismus ve hrách i filmu a zavést rasovou teorii), ale klasické pokrytectví a připosranost některých vedoucích pracovníků původem z maloměst. Ti budou do díla různých tvůrců nějak zasahovat vždycky a výmluvy si vždycky najdou - křesťanství, ochrana mládeže nebo něčích práv, třeba menšiny lidí co randí s mloky.
    Nicméně tvrdit, že je to až teď a můžou za to aktivisti je nesmysl, koneckonců všechny ty kontrolní orgány jsou tu od osumdesátek (a některý od sedmdesátek).

    TAJEN
    TAJEN --- ---
    Tak sem si rikal ze si dnes budu aspon dvanact hodn v BDO expit .. prd necekanej maitenenc :-( ALE odrana posloucham.. 1984 ... a pak kouknu ona je to realite nebo se ktomu dosti rychle blizi .. https://bonusweb.idnes.cz/for-honor-ubisoft-0mz-/Novinky.aspx?c=A171220_082446_bw-novinky_srp
    ztoho metooo se sicky jednou poserou ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam