• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TAJENMMORPG turisté
    Kde všude jste hráli, texty, fotky, doporuceni, rady, varování..
    rozbalit záhlaví
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    VIRIK: třeba marketing, po zralé úvaze, vyházeli :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    KID_MCHUTT: ale amrketing asi spí, protože bych čekal nějakej výraznější nárůst hráčů a ono nic. Novej velkej datadisk a ono nic.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    VIRIK: podle všeho mají dobře udělané editory, takže vydat datáč znamená ho vymyslet a pak už jde spousta věcí rychle.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    jinak čísla jsou stejně zajímavý. Zrovna jedu warframe a tam je to 50 tisíc aktivcních hráčů (WOu), a co mne překvapuje je snižující se počet ESO, jen 16 tisíc a to vydávaj datáč, hm. ESO mám rád, ale ten bojovej systém mne sere strašně, a nedokážu se ho naučit ani dlouhodobě hrát.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    WOLFGAR: jako uvidíme.

    Jinak co se týká toho argumentu - už to někde jelo, tak to není validní argument, protože to nemusí být ten samej build tý hry, notebene, když byl problematickej. Může bejt předělanej úplně celej a znovuvydanej pro euroameričany. Dokonce bych řekl, že právě i z toho cos napsal o problémech v minulosti to tak bude.

    Tak jako tak uvidíme následující rok, investice by měla na ten rok stačit a samozřejmě uvidíme tyhle první měsíce, jak rychle budou vydávat optimalizační balíčky.

    Koukám a ve špičkách na steamu je tam pořád v průměru 21 tisíc hráčů, takže zájem je zatím dobrý. Ty refundy, vyřízené okamžitě se strany vydavatele jsou taky ukázkou určitýho odpovědnýho přístupu, takže já si dovolím jim palce držet a když tak za měsíc budu referovat.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    VIRIK: No... Technicky ma k optimalizaci slouzit closed beta testing protoze optimalizace skoro nejde delat s open testery, urcite ne v takhke brzke fazi. Je potreba to nejdriv odladit na skale kontrolovanych testovacich systemu. Obecne z meho pohledu se EA proste nemuze vztahovat na hru ktera je v jinem regionu roky po vydani. EA ma fungovat na funkcni produkt ktery ale stale probiha zmenami, balancovanim a pridavanim contentu. EA by rozhodne nemela byt vymluvou jak prodat problematickou temer nefunkcni a pokud dana hra ma cenu za EA a k tomu jeste ingame shop smrdi to dvojnasob.

    Kazdopadne uvidime jak to s tim Blessem dopadne, rekl bych, ze pokud to rovnou nezavrou tak to ze pujde free je prakticky jistota takze budeme mit vsichni prilezitost vyzkouset. Nejspis ve snaze dostat zpet ztracene hrace i docela brzy. Jestli do te doby neco zmeni je otazka, meli jsme peknych par mmo ktere mely tragicky release a za par let se z nich staly dobre zabavne kousky, ale u asijske produkce me z teto kategorie napada jen FF a tam tu hru od zakladu predelali. U bezne asie je obvyklejsi ze to shutnou a rozjedou zas neco novehk, nedodelaneho a tam jen stridaji jednu rychlokvasku za druhou. A obcas je to skoda, kdo vi jak by dnes vyladali treba Raiderz kdyby u to vyvijeli dal. A ano verim ti, ze i Bless muze mit potencial, jen z me dosavadni zkusenosti neverim, ze doatane sanci. Moje predikce je minimum updatu a fixu, do par mesicu F2P s pochybnym cashshopem a tak do roka ohlaseni shutdownu.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    WOLFGAR: no jasně, ale neslouží zrovna k tomuhle early acess?

    S tím leakem máš pravdu, tím trpí ale docela dost her, proto jsem se prakticky přizpůsobil tím, že mám víc paměti a dražší, herní a současně si hledím čistčího systému.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    VIRIK: Jasne na ti verim, ze u tebe dobry, jenze optimalizace jakehokoli software funguje tak, ze musi bezet na siroke skale systemu a pokud ma velke procento uzivatelu podobne problemy tak toto kriterium splnene neni. Samozrejme, ze i uzivatel to do jiste miry ovlivni, ale pokud uzivatele kteri maji problemy dosahuji desitek procent nejde rict ze u vsech je chyba na strane uzivatele. Napriklad dejme yomu, ze program ma memory leak tak ty tim, ze vse povypinas zmirnis prubeh toho problemu nicmene ta pricina tam porad a je.
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    VIRIK: Ja nic nemazal...
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a právě mi to napsalo, že už hraju 7 hodin... bez pádu, bez problému. Tak fakt nevím :/
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    WOLFGAR: ale já mám často 48-60 fps stejně jako u BDO a crash jsem neměl ani jeden. Ti právě říkám, že u mne dobrý. Co se týká technických stavů – já se právě naučil nevěřit v tomhle často ani třeba (a teď se omnlouvám, já si těch herních novinářů vážím) Levelu nebo Score. JIm to nejede, a já to rozjedu.
    Jel mi ve svý době i ten Batman, asi půl roku po vydání, kdy furt byl problém, ale mě jel. Stejně Unity.
    Nemám jim na to co říct, jedinej rozdíl co je, je prostě držet si všechny ovladače aktuální a nemít takový ty automatický software od AMD nebo nVidia co jakože zachycujou foto, informujou a furt řáděj v pozadí, že a podobný ptákoviny.


    btw. teď jsem si nasoloval v Bless dungeon, s rangerkou, je to chytrá holka :) Dost těžké, ale dá se to.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    VIRIK: VIRIK: Tak me nebavilo ani to BDO, ale to je subjektivni, jak jsem rekl ja tu asijskoummo produkci nemusim obecne, ale kdyz resime problemy po technicke strance tam bych rekl, ze je to uz mnohem vice objektivni. Spiknuti bych v tom urcite nehledal a kdyz si hledam informace tak opravdu ne od placenych youtuberu kteri obecne maji content pro mladsi rocniky, recenze na ktere jsem koukal jsou od serioznich recenzentu, lazy peon a mmo grinder jsou obecne dva me nejoblibenejsi a nejspolehlivejsi kanaly co se mmorpg tyce a dobre to neslape opravdu vetsine. Nejde jen o sekani ale napriklad crashe co pul hodiny rozhodne nejsou zanedbatelny problem, pro me to treba opravdu je daleko za hranici toho co povazuji za hratelne, na to co pul hodiny travit pet minut opetovnym zapinanim a prihlasovanim cas a hlavne ani trpelivost uz davno nemam. Naprosta stabilita a 60+ fps jsou pro me zakladni pozadavek u jakekoli moderni hry.

    Co se tyce aplikaci na pozadi tak mi to prijde jako trochu irelevantni argument, to by jim takhle spatne behalo vsechno, kdyz ti podstatne graficky narocnejsi hra beha v pohode a nekolik let stary projekt ve starem engine ne pak je opravdu problem v te hre a jeji nulove optimalizaci. Navic clovek ktery co tyden testuje jine mmorpg ma velmi dobre srovnani jak ktery titul na jeho sestave bezi a pokud rekne, ze mu dlouho nic tak spatne nefungovalo jako Bless tak to proste nejspis asi bude tou hrou a ne tim, ze si nechal zaply prohlizec.


    VIRIK: Ale chtel jsem opravit preklep a misto toho jsem se pustil do boje s vetrnymi mlyny... Tedy s telefonem.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    heh, kam zmizela Wolfgarova odpověď? :)
    TAJEN
    TAJEN --- ---
    VIRIK: Jestli je v Blessu komunita jako v BdO tak bud rad zeses s nemcema a polakama :-) Ja se do Blesu nedostanu .. FU ! STEAM
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    WOLFGAR: jinak prosímtě to není nic osobního. Já jsem casual hráč a Bless mi přijde jako zajímavej projekt. V BDO jsem strávil hromadu stovek hodin a to jsem si třeba jen sbíral dříví a zkoumal prostředí a kochal se.



    TAJEN: jinak já jsem na serveru EU Melacazeus, ale mam takovej pocit že jsem si vybral jediné místo, kde není česká gilda, jen němci s polákama. :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    já jsem se teď kouknul, kolik mi žere i třeba jen steam nebo uPlay a teda taky to není úplně málo, na to že je to vlastně jen DRM s nějakým spouštěčem hry...

    tohle by taky bylo někdy zajímavý vlastně otestovat kolik výkonu všechny tyhle věci jsou schopný sežrat. Jestli mi si nakonec nestahujem na PC kvalitu hry pro lepší výkony jen proto, že většina našich počítačů se nakonec zabejvá úplně něčím jiným.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    WOLFGAR: mít počítač co by to MĚL zvládat neznamená jen mít výkonné komponenty, ale taky odpovídající softwarové vybavení a optimalizovaný stav s ovladači.
    Většina lidí si ani v Chrome (což je největší žrout paměti) nenastaví, aby se po vypnutí fakt vypnul a zmizel ze systému (on standardně jede na pozadí a žere pamět). A nastavit, aby se automaticky nespouštěl po spuštění.
    lidi ani netuší, kolik výkonu žere obyčejný přehrání videa na youtube.
    Bez legrace, spousta her je méně náročnější.

    Steam zacal uznavat plosne refundy
    to není steam, ale vydavatel. Tohle steam nerozhoduje. Kdyby to byl velkej průšvih, ukončí prodej. Vracet tvoje zboží jen tak nemůže. A vydavatel začal okamžitě vše vracet až po hate kamapani youtuberů. ea přístup totiž vyšel 28. května, za tu dobu by steam ani rozhodnout nestihnul. Spíš vydavatel zachraňuje vlastní pověst před investory.

    Ani u NMS se plošný refund neuznal, protože to prostě SONY ani HG nechtěla. U Bless je ale ta antikampaň dost podezřelá, jestli je to jen přehnaná hysterie, nebo za tím je nějaká konkurenční společnost - přeci jenom tady už jde fakt o velké peníze a špinavé praktiky se tu dost používají.
    A youtubeři - na to se často zapomíná - nejsou a nikdy nebyli nestraní jako herní novináři, ale youtubeři jsou v zásadě komerční inzerenti. Kdo zaplatí, tak je má. Nezávislejch je fakt jen hodně málo.

    Srovnání s Batmanem nesedí. Batman nejel na PC vůbec. A měl 90 % negativních recenzí na Steam hned v den vydání, Bless to teda nemá ani omylem, naopak postupem času přibývají pozitivní hodnocení. A Batmana stáhnul taky vadavatel WB, ne steam.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    VIRIK: To je presne kouzlo hrozne optimalizace, nekomu s harampadim nebo na testovacim pocitaci to jede dobre tak je to release ready a pak ti rve pulka zakazniku, ze se jim to seka a pada a tak dale. Ty problemy nejsou ojedinele, co jsem koukal na forka tak spis patris mezi hrstku stastlivcu, kdyz ti to jede dobre. To jak se mu to seka a pada je na tomk videu dobre videt a pristup tak vsechno vypnu a budu se modlit neni reseni, pokud mam pocitac ktery by to mel hrave zvladat a presto aby hra aspon trochu bezela musim vypnout vse ostatni tak je problem ve hre ne v pocitaci.

    Jinak EA to je a nejspis to ani nic jineho nebude, mrknul jsem na par dalsich clanku a ono to vypada, ze na to za ty dva roky ani nesahli, hrozne se zadluzili a ted celi zalobe nekolika investoru a vazne by me hodne prekvapilo kdyby si mohli dovolit nejake dalsi opravy, je mnohem pravdepodobnejsi, ze udelali tenhle early release aby dostali zpet alespon cast penez, mohli investory vyplatit a vyhli se soudu. Jinak ta hra je v tak spatnem stavu, ze Steam zacal uznavat plosne refundy bez omezeni odehraneho casu coz ti asi dost napovi kolika procentu kupujicich to nebeha vubec nebo nehratelne to je krok ktery steam naposled udelal pri debaklu s release posledniho Batmana a rozhodne to nedelaji casto a pokud opravdu nemusi.

    Rekl bych ze v tomhle stavu neni to jestli to zariznou nebo zkrachuji moc riziko, spis jistota a otazka je jen kdy :D Takhle katastroficky launch jsme tu dlouho nemeli, kam se na to hrabe BDO.

    Jinak jeste druha cast toho videa

    PSA: Steam are currently refunding everybody for Bless Online
    https://www.youtube.com/watch?v=WP4SMQoJ8ns
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    WOLFGAR: zvláštní, frajeři s poslední nVidií mega ultra výkon maj v Bless nějaký problémy a já, blbeček s AMD RX480 ne?

    To problýskávání ani takový zakousnutí tam nemívám.

    /ve skutečnosti je to nápor na procák a paměti, při vstupu do lokace, když vidím že toi na pozadí loaduje (a tím se sníží fps) zklidním a buď jen jdu, nebo 30 sec počkám než se všechno nenačte. Je to záhada, ale ve městech mám 38-44 fps když je fakt nápor, ale jinak stabilně spíš 48-57 fps.

    Taky mám ve zvyku, když hraju hru, vypnout všechny věci na pozadí, co nejsou potřeba - skype, kalendáře, volání přátelům, discord se stopadesáti kecajícími přáteli co si posílají obrázky, youtube chaty a podobně.

    nezlobte se na mne, ale jestli někdo má kartu od nVidia na úrovni 1080 nebo 1070, a má takovýhle problémy, tak se mu spíš bije něco v komplu. Špatně nastavenej záznam videa, zvuku nebo prostě zadělaný wokna sračkama, slabej procák, zadělanou pamět. Není možný, abych si já na RX480 hrál v pohodě a na mnohem výkonějších kartách to dělalo takovéhle věci.

    Taky je to build hry na steam, je to úplně jinej build než bylo japonsko nebo rusko. což je taky dost zásadní.
    Black Desert byl tak hodně předělanej a měl nové problémy, když vyšel na západě, Tajen o tom zde hojně referoval a že to byly změny i dost zásadní.
    A dnes ho máme docela rádi a jede pěkně.
    Současně je to férově nazvaný jako EA. Cokoliv, co člověk kupuje v ea přístupu se musí brát s vědomím, že to prostě bude blbnout. Tam je riziko, píšou to při nákupu a vy odklikáváte souhlas. U EA je nakopak normální jít s problémem na fora a hlásit a hlásit a hlásit problémy. Nikoliv si stěžovat, že to není hotová hra.

    A cena je pořád věcí trhu – i po refungech to hraje docela dost lidí a často potkávám i lidi co maj skin z toho 120e packu, nebo skin z předplatného.

    819 korun mi nepřijde za hru nějak moc peněz. Je ale zcela tvé právo to nekupovat, stejně jako moje riskovat, protože se vždycky může stát že firma zkrachuje nebo to tvůrci zaříznou a plnou hru nikdy nevydají.
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    Ouch... tak to vypada hur nez spatne. Uz to jak hrozne to bezi bych rekl je dobry duvod hrat radeji neco jineho.
    Bless Online is an embarrassment to the MMORPG genre
    https://www.youtube.com/watch?v=NlMmqsccEf0
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    TAJEN: Tak v bete nejspis byl jen jeden typ serveru, ale pri release ty PvE servery samozrejme normalne meli stejne jako vetsina zapadnich mmo te doby a Rift v tomhle smeru vazne fungoval identicky jako wowko. Co myslis hledanim karet se priznam vubec netusim... nepletes si to s necim?

    Jinak zrovna steam by mi u toho Blessu nevadil, porad lepsi steam nez nejruznejsi pofiderni launchery te ktere asijske produkce, ale to ze za to chteji 30 ecek plus ingame shop je pro me naproste no-go. Bud jedno nebo druhe, ale fee to pay at si strci az kam slunce nesviti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam